دستاورد‌های علمی ایران در حوزه جراحی مغز زبانزد است

12 مهر 1398 ساعت 13:35

تلاش‌های دکتر اعرابی، کمبود پزشک مغز و اعصاب در کشور را برطرف کرده است.


به گزارش حافظ خبر، معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در آیین نکوداشت دکتر بیژن اعرابی در شیراز گفت: دستاورد‌های علمی و پیشرفت‌های به دست آمده در حوزه جراحی مغز و اعصاب در کشور ستودنی است که بخش قابل توجهی از این دستاورد‌ها نتیجه تلاش و همکاری پژوهشگران و استادانی، چون دکتر بیژن اعرابی در شیراز است.
دکتر ملک زاده این استاد علوم پزشکی را پیشگام و تاثیرگذار در رشته جراحی مغز و اعصاب ایران، دانست و افزود: کاری که دکتر اعرابی در سال‌های گذشته و به ویژه در دوران جنگ تحمیلی انجام داده است، کاری مثال زدنی و با ارزش بوده و نتایج تلاش‌های او باید در اختیار جوانان قرار داده شود.
معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی با اشاره به خدمات دکتر اعرابی در حوزه جراحی مغز و اعصاب در ایران و استان فارس، حضور فعال این استاد برجسته در بخش مغز و اعصاب دانشگاه علوم پزشکی شیراز و احیای این بخش را یکی از اقدامات مهم در این حوزه عنوان کرد.
وی گفت: دکتر اعرابی افراد مختلفی را آموزش داده است که در حال حاضر علاوه بر شیراز، در دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور مشغول ارایه خدمت به مردم هستند و کمبود نیرو در حوزه جراحی مغز و اعصاب را جبران کرده است.
دکتر ملک زاده یکی از ویژگی‌های این استاد جراحی مغز و اعصاب را توجه به موضوع‌های پژوهشی در کنار مسایل درمانی برشمرد و گفت: بخش عمده‌ای از فعالیت و موفقیت هر فرد حاصل همدلی و تعامل خانواده با این افراد است.


کد مطلب: 21742

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/21742/دستاورد-های-علمی-ایران-حوزه-جراحی-مغز-زبانزد

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir