لزوم همکاری و هم افزایی دستگاه های استان برای تحقق اقتصاد مقاومتی

12 مهر 1398 ساعت 13:33

وزیر کشور گفت: در کشور۳۱ شهرستان به عنوان الگوی اجرای طرح اقتصاد مقاومتی انتخاب و ۹۰ اختیار از دولت اخذ که برخی از این اختیارات به فرمانداران تفویض شده است.


به گزارش حافظ خبر، رحمانی فضلی در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی فارس، گفت: اراده و انگیزه دو اصل انجام کار است که در کنار سند توسعه پیشران فارس مهم است.
وزیر کشور افزود: برای انجام کار در سیستم اداری هیچ مانعی وجود ندارد بلکه مانع خود دستگاه‌های اجرایی هستند.
وی تاکید کرد: کسی که معتقد به اقتصاد مقاومتی و حکومت اسلامی نیست، جایش در جلسه ستاد نیست، زیرا اگر دستگاه های اجرایی بخواهند، اقتصاد مقاومتی پیش می‌رود.
رحمانی فضلی از استاندار فارس خواستار اجرایی کردن طرح های اقتصاد مقاومتی شد و ادامه داد: ضرورت اقتصاد مقاومتی فقط بعد اقتصادی نیست و در حال حاضر امنیت، استقلال  با اقتصاد تعریف می‌شود.
وی با انتقاد از اینک ه یک اداره یا دستگاه اجرایی کار یک ماهه را در مدت 6 ماه انجام می دهد تصریح کرد: باید از روی شهدا خجالت کشید و کار مردم را سریع انجام داد.
وزیر کشور امنیت را مهمترین مسئله جهان کنونی عنوان کرد و ادامه داد: امنیت داخلی و خارجی بستگی به اوضاع اقتصادی دارد و فشار‌ها و تهدیدات در این حوزه  است که باید برای رفع فشارها و تهدیدات همت کنیم.
وی عنوان کرد: مقاومت ما سبب التماس برخی از کشورها برای مذاکره با ما شده است اما مقاومت کنونی کافی نیست.
وزیر کشور با اشاره به اینکه کشور‌های همسایه از جمله (سوریه، عراق، افغانستان و یمن) با وجود جنگ بعد از ١۵ سال ثبات پیدا نکردند و در وضع نامناسب زندگی می‌کنند، بیان کرد: امروز عزت، استقلال، قدرت، عظمت و منافع کشور در دست مدیران است و باید آن را حفظ کنند.
رحمانی فضلی بیشترین نارضایتی مردم را، از وضعیت اقتصادی بیان کرد و گفت: باید همه مسئولان تلاش کنند تا مشکلات از دوش مردم برداشته شود.
وزیر کشور با بیان این که استقلال ما وابسته به اقتصاد است، تصریح کرد: یکی از دغدغده‌های مهم رهبری اقتصاد است و بایددر این زمینه مسایل را حل کنیم.
رحمانی فضلی افزود: در برخی از حوزه‌ها مانند صنایع نظامی حرف برای گفتن داریم، و در کشور ما گام‌های خوبی در همه زمینه ها برداشته شده است اما مطلوب نیست.
وزیر کشور با اشاره به ظرفیت‌های استان فارس گفت: در کشور ۳۱ شهرستان به عنوان الگوی اجرای طرح اقتصاد مقاومتی انتخاب شده  است و تا کنون حدود ٩٠ اختیار از دولت دریافت کرده ایم که برخی از این اختیارات به فرمانداران این شهرتان ها تفویض شده است و اختیارات تفویضی باید در اجرای طرح اقتصاد مقاومتی به کار گرفته شود.
وی افزود: در فارس شهرستان خرامه یکی از 31 شهرستان انتخاب شده است  که در راستای اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی،  در این استان ١٢٥ مجوز‌ بی نام صادر شده که این اقدام کار بسیار خوبی است.
رحمانی فضلی بر لزوم هم افزایی و همکاری همه دستگاه‌های اجرای تاکید کرد و ابراز داشت: سازمان‌ها باید هر سه ماه یک بار، ارزیابی دقیق را در دستور کار خود قرار دهند.
صداوسیما


کد مطلب: 21741

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/21741/لزوم-همکاری-هم-افزایی-دستگاه-های-استان-تحقق-اقتصاد-مقاومتی

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir