داستان جعل مدارک پزشکی قانونی در فارس از چه قرار است؟

6 مهر 1398 ساعت 7:36

مدیرکل پزشکی قانونی فارس در خصوص خبر منتشرشده در برخی خبرگزاری‌ها در خصوص جعل مدارک پزشکی قانونی از سوی نیروی انتظامی، توضیحاتی به شرح زیر ارائه کرد.


به گزارش حافظ خبر، دکتر علیرضا درودچی اظهار داشت: در حدود شش ماه قبل یعنی فروردین‌ماه 98، بر اساس شکایت مردمی در اعتراض به یک نظریه پزشکی قانونی اقدامات و بررسی‌های لازم با همکاری و پیگیری حفاظت‌واطلاعات اداره کل پزشکی قانونی فارس صورت گرفت.
وی افزود: درنتیجه فرد خاطی که یک نفر از نیروهای شرکتی دریکی از واحدهای زیرمجموعه این اداره کل بود به‌سرعت شناسایی و با توجه به محرز شدن تخلف و اعتراف وی که متأسفانه با همکاری دو تن از عوامل نیروی انتظامی انجام‌شده بود، پرونده به شعبه قضایی برای رسیدگی ارجاع و عوامل ذینفع در پرونده شناسایی و همچنین مراتب به اطلاع اداره آگاهی شهرستان شیراز رسانده شد.
درودچی ادامه داد: پس‌ازآن با همکاری و پیگیری‌های بعدی اداره آگاهی استان، تعداد دوازده پرونده که در آن‌ها موضوع دست‌کاری اتفاق افتاده بود و تعدادی از آن‌ها پرونده‌های نزاع بودند، مشخص و گواهی‌ها توسط پزشکی قانونی موردبررسی و اصلاح قرار گرفتند و کلیه افراد خاطی به مرجع محترم قضایی معرفی شدند که پرونده آن‌ها در مراجع قضایی در دست پیگیری که نهایتاً پس از بررسی توسط مقام محترم قضایی، به مجازات محکوم شدند.
وی در ادامه با اشاره به وظیفه ذاتی کلیه دستگاه‌های زیرمجموعه قوه قضائیه و ازجمله پزشکی قانونی در مبارزه با فساد اظهار داشت: به دلیل وجود نظارت‌های چندلایه در ارکان مختلف سازمان پزشکی قانونی و انجام نظارت‌های مختلف از سوی ادارات کل استان، حفاظت‌واطلاعات استان و سازمان و نیز اداره کل بازرسی سازمان، اهتمام جدی در کشف و برخورد با این‌گونه موارد وجود داشته و هیچ خط قرمزی در این خصوص وجود ندارد.
این مقام مسئول در پایان ضمن تشکر از همکاری‌های صمیمانه فرماندهی محترم انتظامی فارس و زیرمجموعه‌های ایشان ازجمله دائره آگاهی استان، با توجه به آمادگی و فراهم بودن زیرساخت‌های لازم برای انجام مکاتبات از طریق سیستم الکترونیک توسط پزشکی قانونی و شروع آزمایشی آن، خواستار راه‌اندازی هرچه سریع‌تر این سیستم از سوی مراجع انتظامی در تمام کلانتری‌ها به‌منظور به حداقل رساندن امکان تکرار چنین مواردی در آینده شد.
روز چهارشنبه گذشته از سوی نیروی انتظامی فارس، خبری در برخی خبرگزاری‌های استان مبنی بر دستگیری یک باند جعل اسناد پزشکی قانونی منتشرشده بود.


کد مطلب: 21631

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/21631/داستان-جعل-مدارک-پزشکی-قانونی-فارس-قرار

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir