دبیر مرکز مطالبه گری بسیج دانشجویی فارس :

تخلفات امام جمعه‌ای در دستور کار بسیج دانشجویی شیراز قرار گرفت

3 مهر 1398 ساعت 9:55

دبیر مرکز مطالبه‌گری بسیج دانشجویی فارس گفت: تخلفات یکی از امام جمعه شهر‌های نزدیک شیراز که مورد اعتراض مردم واقع شده، در دستور کار مرکز مطالبه‌گری و عدالت‌طلبی بسیج دانشجویی قرار گرفته است.


به گزارش حافظ خبر، میلاد حاجی زاده، دبیر مرکز مطالبه گری بسیج دانشجویی دانشگاه های فارس با اشاره به فعالیت‌های انجام شده از سوی این مرکز گفت: از سال گذشته تاکنون بعد از احصا موضوعات اولویت دار شهر شیراز و استان فارس و بررسی جوانب مختلف، تقریبا به صورت جدی سه موضوع مورد اقدام قرار گرفت.

حاجی زاده با اشاره به پیگیری مشکلات کارتن خواب‌ها مطرح کرد: اولین پرونده موضوع کارتن خواب‌های شیراز بود. قریب به ده سال است که استان فارس و به طور خاص شهر شیراز با آسیبی به نام کارتن خوابی معتادین متجاهر مواجه هست؛ که متاسفانه اقدامات مقطعی و یا بی توجهی مسئوین امر باعث گسترش این مشکل شده بود.

دبیر مرکز مطالبه گری بسیج دانشجویی فارس در ادامه تصریح کرد: فوت دو نفر از معتادین متجاهر در زمستان سال گذشته و ورود مرکز مطلبه گری و عدالت طلبی به موضوع باعث شد که با یک شب کارتن خوابی دانشجویان بسیجی شیرازی در هوای بسیار سرد مقابل شورای اسلامی شهر شیراز در اعتراض به عدم ساماندهی معتادین متجاهر و همچنین تشکیل جلسات کارشناسی مختلف با دستگاه‌های مسئول در این زمینه و پیگیری‌های مکرر دانشجویان بسیجی از طرق مختلف به خصوص بازدید‌های میدانی از مناطق محل تجمع این معتادین در بافت‌های تاریخی شهر شیراز، به حمدلله تا حدودی این مشکل بعد از سال‌ها مرتفع شد که البته برای حل کامل نیاز به همت بیشتر مسئولین مرتبط دارد.

وی با اشاره به پیگیری حقوق عقب افتاده و اخراج تعدادی از پاکبانان شهر جدید صدرا خاطر نشان کرد: با توجه به وضعیت معیشتی نامطلوب اقشار ضعیف جامعه، برخود لازم دیدیم بعد از اطلاع از موضوع به طور ویژه اقدام کنیم. پس از اعلام هشدار لازم به مسئولین مرتبط از طریق رسانه‌ها و البته بی توجهی آن ها، دانشجویان بسیجی در نماز جمعه شهر صدرا حضور پیدا کرده و حمایت خود را از پاکبانان اعلام داشتند. پس از این اقدام و پیگیری‌های مکرر دانشجویان بسیجی و مطالبه گری جدی از مسئولین مرتبط در شهر جدید صدرا از طرق مختلف این مشکل که شاید در صورت عدم پیگیری به خوراکی برای رسانه‌های معاند تبدیل میشد، به حمدلله حل شد.

حاجی زاده با اشاره پیگیری موضوع سیل نوروز امسال در شیراز اظهار داشت: پس از وقع سیلاب که منجر به از بین رفتن و مصدوم شدن تعداد قابل توجهی از هم وطنانمان شد با تشکیل میز تخصصی به بررسی علل و عوامل این حادثه پرداختیم که تا کنون چندین مرحله با مسئولین مرتبط به خصوص دستگاه قضایی در این رابطه مکاتبه شده و منتظر اعلام نتیجه بررسی دقیق آن‌ها هستیم که البته معتقدیم این بررسی‌ها نباید تا این حد مشمول زمان شود و می‌بایست هرچه سریع‌تر نتایج به استحضار مردم رسانده شود.

دبیر مرکز مطالبه گری بسیج دانشجویی فارس یادآور شد: دانشجویان بسیجی فعال در این مرکز مدام در حال بررسی مشکلات موجود در شهر شیراز و استان فارس و اولویت بندی آن‌ها برای اقدام هستند، اما یکی از موضوعات بسیار مهم و اساسی در جامعه اسلامی برخورد با مسئولین خطاکاری است که اقدام به فساد و ویژه خواری کرده اند.

وی گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی نقش ائمه جمعه در سراسر کشور در راستای پیشبرد اهداف کشور بسیار پر رنگ و قابل تقدیر است. محبوبیت اکثریت آنان بین مردم به راحتی قابل مشاهده است. پس از انتصاب حجت الاسلام حاج علی اکبری به سمت ریاست شورای سیاست گذاری ائمه جمعه سراسر کشور، امید دوچندانی جهت اصلاح و تغییر معدود ائمه جمعه‌ای که در برخی شهر‌ها رفتار و عملکردی کاملا مغایر با شان یک امامت جمعه و حتی شاخصه‌های مورد تاکید مقام معظم رهبری برای منصوبین در این مسند دارند، در جامعه دمیده شد.

حاجی زاده تاکید کرد: متاسفانه مشاهده می‌کنیم که امام جمعه یک شهر در طی فعالیت سه چهارساله خود در عین حالی که بار‌ها با رفتار و عملکرد کاملا غلط خود جز هزینه سازی برای انقلاب اسلامی بهره‌ای نداشته، هنوز در این مسئولیت قرار دارد و تعللی به دور از مصلحت نظام از سوی مسئولین امر در این قضیه صورت پذیرفته؛ که البته این وقت کشی‌ها فقط بد را بدترمی کند.

وی در ادامه افزود: در همین راستا پرونده‌ای مربوط به تخلفات یکی از این نمونه ائمه جمعه که در یکی از شهر‌های نزدیک شیراز فعالیت می‌کند، در دستور کار مرکز مطالبه گری و عدالت طلبی بسیج دانشجویی قرار گرفته است. این امام جمعه بار‌ها با رفتار‌های دون از شان این جایگاه خطیر، مورد اعتراض مردم واقع شده و یا حتی در مطالبات مردمی و کارگری تلویحا به طرف داری از صاحبان قدرت پرداخته و حتی اقدامات جوانان مومن انقلابی در راستای پیگیری حقوق کارگران را که مورد تاکید مستقیم مقام معظم رهبری هست را، در چندین مرحله مورد نکوهش قرار داده است.

حاجی زاده بیان کرد: در این رابطه جلسه‌ای با ریاست شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان فارس برگزار شده که قول‌های مساعدی هم از سوی ایشان در این زمینه داده شد. لازم به ذکر است که پیگیری این مرکز قطعا فقط به همین جلسه ختم نخواهد شد.


کد مطلب: 21607

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/21607/تخلفات-امام-جمعه-ای-دستور-کار-بسیج-دانشجویی-شیراز-قرار-گرفت

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir