لزوم افزایش جمعیت تحت پوشش بیمه در فارس تا عدم سیاسی‌کاری در سازمان تأمین اجتماعی

2 مهر 1398 ساعت 9:17

در آیین تکریم و معارفه مدیران کل تأمین اجتماعی فارس بر لزوم بررسی و بازنگری قوانین سازمان تأمین اجتماعی، افزایش جمعیت تحت پوشش بیمه در فارس، پیگیری مطالبات از دولت به جای فشار بر تولیدکننده همچنین عدم سیاسی‌کاری در سازمان تأکید شد.


به گزارش حافظ خبر، آیین تکریم و معارفه مدیران کل تأمین اجتماعی فارس برگزار شد.
معاون امور استان‌های سازمان تأمین اجتماعی در این آیین با بیان اینکه باید از صندوق بازنشستگی تأمین اجتماعی امانت‌داری بشود، اظهار داشت: اگر حق بیمه کارگر پرداخت نشود و مستمری برای دوران بازنشستگی نداشته باشد آثار مصیبت‌باری برای جامعه دارد.
قائم موهبتی ادامه داد: پرداخت حق بیمه کارگر از سوی کارفرما به معنی فشار بر تولیدکننده نیست.
وی افزود: استان فارس با وسعت بزرگی که دارد اما 45 و نیم درصد از جمعیت تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند در حالی که استان یزد 90 درصد از مردم تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند.
موهبتی خطاب به کشاورز گفت: میزان افراد تحت پوشش باید افزایش پیدا کند چراکه مردم حق استفاده از مزیت‌های آن را دارند و این وظیفه شما است که آن را فراهم کنید.
این مقام مسؤول با اشاره به اینکه سیر حرکت تأمین اجتماعی فارس در حدود سال 96 نزولی می‌شود، تأکید کرد: این مسئله باید بررسی شود.
وی در پایان طرح شناسایی مدیران آینده سازمان تأمین اجتماعی را مفید عنوان کرد و یادآور شد: برای 11 هزار سمت 15 هزار تقاضا داشتیم.

ضرورت اصلاح تشکیلات سازمان تأمین اجتماعی
مدیرکل سابق تأمین اجتماعی فارس با بیان اینکه استان فارس از لحاظ جمعیت تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی چهارمین استان در کشور است، ابراز داشت: در بحث جمعیت تحت پوشش استان فارس و استان یزد تفاوت‌هایی باهم دارند و بخشی از جمعیت فارس نظامی هستند.
عبدالکریم نباتی ادامه داد: طی 7 سال گذشته که دارای مسؤولیت بودم مبنای کار من تعامل با کارگر و کارفرما بود و تا جای ممکن شایسته‌سالاری را هم لحاظ کردم و از همکاران هم درخواست دارم که با انسجام و همدلی با آقای کشاورز همکاری کنند.
وی افزود: بررسی قوانین سازمان تأمین اجتماعی، تغییر فرآیند کسب‌وکار، بازنگری و اصلاح تشکیلات سازمان و تقویت بخش آی تی سازمان از ضرورت‌ها است.

استانداری فارس در خدمت تأمین اجتماعی
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری فارس با اشاره به اینکه از اهداف تشکیل سازمان تأمین اجتماعی تضمین کردن رفاه مردم و فراهم کردن زندگی مطلوب برای شهروندان است، ابراز داشت: دولت طی 6 سال گذشته حداکثر توان خود را پای کار گذاشته و زحمات فوق العاده‌ای را کشیده است.
نیازی ادامه داد: تحریم‌ها که موجب وضعیت وخیم اقتصای و به مراتب فشار اجتماعی بر مردم شده است، وظیفه‌ای را بر دوش دولت می‌گذارد که کاهش تحریم و تورم از جمله آن است از طرفی تشکل‌های مردم نهاد و غیردولتی نیز باید بازوی دولت باشند.
وی افزود: در بحث کاهش آسیب‌های اجتماعی، مقام معظم رهبری دستورات ویژه‌ای را دادند که معاونت آسیب‌های اجتماعی نیز تشکیل شد، تأمین اجتماعی هم در این حوزه وظیفه دارد که امیدواریم مدیرکل جدید این سیستم بزرگ و پر حاشیه را به درستی مدیریت کند و موفق باشد؛ استانداری وظیفه خود می‌داند که همچون گذشته در خدمت تأمین اجتماعی در جهت هم‌افزایی باشد.

به جای فشار به تولیدکننده مطالبات خود را از دولت بخواهید
رئیس اتاق بازرگانی شیراز ضمن تشکر از انتخاب یک فرد بومی برای مدیرکلی تأمین اجتماعی فارس، اظهار داشت: یکی از موانع تولید وجود قوانین فعلی سازمان تأمین اجتماعی است که قرار بود در برنامه پنجم توسعه بازنگری شود اما انجام نشد.
جمال رازقی ادامه داد: رهبری به صورت کارشناسی شده شعار سال را عنوان کردند اما با گذشت 6 ماه از دولت و مجلس اقدام موثری را شاهد نبودیم.
وی افزود: سازمان تأمین اجتماعی متعلق به تولیدکنندگان و کارگران است اما دولت‌ها بر آن چنبره زدند در حالی دولت 170 الی 180 هزار میلیارد تومان به سازمان بدهکار است، دولت هیچ پولی به سازمان تأمین اجتماعی نداده و سازمان نیز آنطور که باید حامی تولید کننده نیست.
رئیس اتاق بازرگانی شیراز با بیان اینکه سازمان تأمین اجتماعی فارس نباید حیات خلوت برخی‌ها باشد، گفت: با وجود کمبود منابع و تحریم، سازمان تأمین اجتماعی هر فشاری که به واحدهای تولیدی بیاورد عملاً به نظام آسیب می‌زند؛ مدیریت سازمان باید مطالبات خود را از دولت بخواهد نه اینکه به ما فشار بیاورند.
رازقی تأکید کرد: تولیدکنندگان را به منزله سربازان خط مقدم نبرد با استکبار ببینید، همان احترامی که برای رزمندگان قائل هستید، برای تولیدکنندگان قائل باشید و با کمال رأفت برخورد کنید.

سیاسی بازی در سازمان تأمین اجتماعی را نمی‌پسنیدم
رئیس کانون هماهنگی شورا‌های اسلامی کار استان فارس نیز ابراز داشت: اگر حوزه درمان ما امرز حرفی برای گفتن دارد به دلیل وجود یک مدیر بومی است، در همه زمینه‌ها که مدیران بومی کار کردند پرچم استان بالا رفت.
بهزاد مؤیدی ادامه داد: بیش از نیمی از جمعیت استان را کارگران و کارفرمایان تشکیل می‌دهند و سازمان تأمین اجتماعی متعلق به این قشر است، به نظر من سازمان تأمین اجتماعی می‌تواند روزهای خوبی را داشته باشد.
وی تصریح کرد: ما سیاسی‌کاری و سیاسی‌بازی را در سازمان نمی‌پسنیدم و امیدوارم که شما آقای کشاورز امانتدار خوبی باشید، ما احترام افراد را تا زمانی نگه می‌داریم که منابع و منافع را تأمین کنند.
مؤیدی خطاب به مدیرکل جدید تأمین اجتماعی گفت: شما همکاری خوبی با کارخانه‌ها و شرکت‌ها داشتید که همچنان انتظار همکاری داریم، شرایط اقتصادی به گونه‌ای است که امکان پرداخت کامل حق بیمه نیست.
وی تأکید کرد: افراد بسیاری به سازمان تحمیل شدند که باید مقابل این رویه ایستاد، تشکل‌های کارگری و کارفرمایی در کنار شما خواهند بود.
منبع: فارس


کد مطلب: 21601

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/21601/لزوم-افزایش-جمعیت-تحت-پوشش-بیمه-فارس-عدم-سیاسی-کاری-سازمان-تأمین-اجتماعی

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir