انقراض انسان ها تا 30 سال آینده

4 تير 1398 ساعت 8:36

دانشمندان می‌گویند انسان‌ها تا «۳۰ سال آینده» منقرض می‌شوند.


به گزارش حافظ خبر، پایان یافتن تمدن انسانی در نتیجه تغییرات آب و هوایی امری اجتناب‌ناپذیر نیست، اما این وضعیت هر روز وخیم‌تر از دیروز می‌شود. بدون یک واکنش قاطع و فوری، که یادآور تلاش‌ها برای پایان‌ دادن به جنگ جهانی دوم خواهد بود، تحلیل‌های جدید پیش‌بینی می‌کنند که تا سال ۲۰۵۰ تغییر اقلیم می‌تواند منجر به انقراض تمدن انسانی شود.

تقریبا همه تهدیداتی که در نتیجه تغییرات آب و هوایی رخ می‌دهد، غیرقابل بازگشت هستند. گزارش جدید مرکز ملی بازسازی آب و هوایی در آمریکا نشان می‌دهد که بیشتر مدل‌هایی که برای این پدیده در نظر گرفته می‌شود، سناریوهای وحشت‌ناک را دست کم می‌گیرند.

پایان یافتن تمدن انسانی تا سه دهه آینده؟ 
پیام این گزارش واضح است: اگر در طی ۳۰ سال آینده یک اقدام جدی در خصوص تغییرات آب و هوایی لحاظ نشود، در سراسر سیاره زمین شاهد یک افزایش دمای ۳ درجه‌ای خواهیم بود که در نتیجه‌اش، آنچه تحت عنوان تمدن انسانی می‌شناسیم، به طور کلی دستخوش تغییرات بنیادی می‌شود یا حتی فرومی‌پاشد.
در این گزارش آمده است، در سه دهه آینده بیش از ۳۵ درصد از سرزمین های خشک جهان که بیش از ۵۵ درصد از جمعیت جهان را در بر خواهند گرفت، سالانه بیش از ۲۰ روز «گرمای مرگ‌آور و فراتر از حد بقای انسان» را تجربه خواهند کرد.
تغییرات آب‌وهوایی یا تغییر اقلیم یعنی هر تغییر مشخص در الگوهای مورد انتظار برای وضعیت میانگین آب‌وهوایی، که در طولانی‌مدت در یک منطقهٔ خاص یا برای کل اقلیم جهانی رخ بدهد.
تغییر اقلیم نشان‌دهندهٔ تغییرات غیرعادی در اقلیم درون اتمسفر زمین و پیامدهای ناشی از آن در قسمت‌های مختلف کرهٔ زمین می‌باشد. برای مثال در یخ‌های قطبی مدت این تغییرات از ده سال تا چند میلیون سال تغییر می‌کند.
علم و فناوری


کد مطلب: 20715

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/20715/انقراض-انسان-30-سال-آینده

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir