افتخاری دیگر برای جامعه علمی شیراز؛

استاد دانشگاه صنعتی شیراز در میان ۳ درصد متخصص برتر دنیا

12 خرداد 1398 ساعت 11:16

در جدیدترین خبرها نام و مشخصات دکتر محسن جهانمیری، دانشیار دانشکده مهندسی مکانیک و هوافضای دانشگاه صنعتی شیراز در کتاب مشاهیر جهان (marquis who’s who ) قرار گرفت.


به گزارش حافظ خبر، شیراز با داشتن یک دانشگاه مادر، یک دانشگاه علوم پزشکی و یک دانشگاه صنعتی از جمله شهرهای مهم در عرصه آموزش دانشگاهی و تحصیلات تکمیلی می باشد که سالانه هزاران نفر در حال تحصیل در این دانشگاه ها می باشند.
در رتبه بندی هایی که هر از چند گاهی از سوی برخی مراجع و موسسات صورت می گیرد، این سه دانشگاه به طور معمول در میان دانشگاه های برتر می باشند که نشان از توان بالای علمی دانشجویان و اساتید، محیط های آموزشی، کلاس ها، مقالات و...  می باشد.
بدون شک نقش مربیان و اساتید در این درخشش های دانشگاه های شیراز در عرصه های ملی و بین المللی غیرقابل انکار می باشد و برای هر شهروند شیرازی و استان فارسی افتخاری خاص به حساب می آید.
در میان این دانشگاه ها، دانشگاه صنعتی شیراز دومین دانشگاه دولتی در استان فارس است که در اردیبهشت ماه سال ۱۳۸۳ توسط وزیر علوم تحقیقات و فناوری دولت وقت گشایش یافت. ساختمان این دانشگاه پیشتر متعلق به دانشکده صنعت الکترونیک دانشگاه شیراز بوده‌است که در سال ۱۳۸۳ مستقلاً به دانشگاه صنعتی شیراز انتقال و تغییر نام یافت. این دانشگاه در بلوار مدرس شهر شیراز واقع است و محوطه جدید آن واقع در شهر جدید صدرا در شمال غرب شیراز هم‌اکنون در حال ساخت می باشد. این دانشگاه در حال حاضر در ۳۲ رشته تحصیلی از طریق آزمون سراسری دانشجو می‌پذیرد که از این تعداد، ۴ رشته مربوط به مقطع تحصیلی دکتری، ۲۳ رشته تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد و ۵ رشته تحصیلی در مقطع کارشناسی می‌باشد. همچنین دانشگاه صنعتی شیراز در حال حاضر دارای دو پژوهشکده و یک مرکز تحقیقات است. دانشگاه دارای ۱۱۰۰ دانشجوی مقطع کارشناسی و ارشد و دکترا می‌باشد.

 
پیشینه دانشگاه صنعتی شیراز

 
این دانشگاه با قدمت بیش از ۴۰ سال به عنوان یکی از دانشکده‌های مهم دانشگاه شیراز با عنوان دانشکده صنعت الکترونیک به شروع به کار کرد و این دانشکده در سال ۱۳۸۲ به دانشگاه صنعتی شیراز تبدیل گردد. طرح فعلی این دانشگاه، شامل هفت دانشکده مهندسی برق، دانشکده مهندسی مکانیک و هوافضا، دانشکده علوم، دانشکده مهندسی مواد، دانشکده مهندسی عمران و محیط زیست، دانشکده صنایع و دانشکده مهندسی شیمی نفت و گاز می‌باشد که در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا فعال می‌باشند
 
در جدیدترین خبرها از این دانشگاه مهم، مطرح و استراتژیک، نام و مشخصات دکتر محسن جهانمیری، دانشیار دانشکده مهندسی مکانیک و هوافضای دانشگاه صنعتی شیراز در کتاب مشاهیر جهان (marquis who’s who ) قرار گرفت.
همچنین این استاد دانشگاه صنعتی شیراز موفق به دریافت جایزه یک عمر تلاش در عرصه علم شده است.
دکتر محسن جهانمیری، دانشیار دانشکده مهندسی مکانیک و هوافضای دانشگاه صنعتی شیراز با کسب شرایط و ملاک های مورد نظر، توانسته خود را به عنوان یکی از 3 درصد متخصصان برتر دنیا معرفی نماید.
قبل ذکر است که آقای دکتر جهانمیری در ابتدای تیرماه 1395 به افتخار بازنشستگی نائل آمده است.
کتاب مشاهیر جهان هر ساله به معرفی افراد مشهور جهان در زمینه های مختلف می پردازد که در میان این افراد معرفی شده در این دایره المعارف ، نام برخی نخبگان و برندگان جوایز نوبل سال های اخیر نیز به چشم می خورد .

منبع: خبرگزاری علم و فناوری


کد مطلب: 20504

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/20504/استاد-دانشگاه-صنعتی-شیراز-میان-۳-درصد-متخصص-برتر-دنیا

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir