معرفی ۴ اپلیکیشن کاربردی به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان

19 ارديبهشت 1398 ساعت 9:20

ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن ایام مبارک ماه رمضان، در زیر نگاهی کوتاه به اپلیکیشن هایی می اندازیم که می توانند برای شما عزیزان روزه دار در ماه رمضان پر کاربرد باشند.


به گزارش حافظ خبر، ماه رمضان را ماه مهمانی خدا می نامند به همین دلیل تمام مسلمانان تمام سعی خود را می کنند تا با انجام اعمالی همچون روزه گرفتن، ختم قرآن، انجام دعاهای مخصوص این ماه و ... نهایت استفاده را از فضیلت های این ماه بدست آورند. با پیشرفت روز افزون در صنعت گوشی های هوشمند این روزهای این وسایل نقش پر رنگی در زندگی ما ایفا می کنند انجام اموری مانند پرداخت قبوض خدماتی، ایجاد ارتباط با سایر نقاط جهان با استفاده از پیام رسان ها، انجام خرید اینترنتی با کمک اپلیکیشن های پرداخت، استفاده از کتاب های صوتی و ... از جمله کارهایی است که می توان با اپلیکیشن های مخصوص گوشی های هوشمند انجام داد. در این گزارش قصد داریم به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، چهار اپلیکیشن اندرویدی را به شما معرفی کرده ایم که طی این سی روز روزه داری به کارتان بیایند. برای آشنایی بیشتر با این برنامه های اندرویدی، در نقد و بررسی آن ها با ما همراه باشید.

1- اپلیکیشن «سحرخیز»: برنامه ای که شما را برای سحر بیدار می کند
شاید برای شما هم پیش آماده باشد که به دلیل خواب ماندن در ماه رمضان بدون خوردن سحر مجبور به گرفتن روزه شده باشید؛ اما مگر در این روزهای گرم و طاقت فرسا که از زمان اذان صبح تا اذان مغرب چیزی حدود هفده و یا هجده ساعت می باشد می توان بدون خوردن غذایی روزه گرفت. اپلیکیشن «سحرخیز» برای حرفه ای است که مانع خواب ماندن شما در ماه رمضان خواهد شد. شاید با خود بگویید که تلفن همراه خود نیز دارای ساعت هشدار می باشد و چرا باید این برنامه را بر روی تلفن خود نصب کنیم. باید به شما بگوییم که تفاوت این برنامه با برنامه های مشابه این است تا زمانیکه واقعا از خواب بیدار نشوید این برنامه دست از سر شما بر نمی دارد.

این برنامه برای خاموش کردن آلارم سه روش متفاوت و جدید ارائه داده است. زمانی که هشدار فعال می شود باید گوشی خود را چندین بار تکان دهید یا محیط را روشن کنید و یا از مکانی که قبلا تعیین کرده اید عکس بگیرید تا آلارم خاموش شود. علاوه بر آن این اپلیکیشن قابلیت اذان گویی را هم دارد. این برنامه را می توانید از لینک زیر از کافه بازار دانلود نمایید.


2- اپلیکیشن «قلم هوشمند همراه»: برنامه ای برای ذکر دعا و مناجات در ماه رمضان

رمضان ماهی است که مردم بیش از سایر ماه ها به فکر راز و نیاز و مناجات با پروردگارشان هستند به همین دلیل به خواندن دعاهای مخصوص این ماه و همچنین اقامه نماز روی می آورند. اپلیکیشن منتخب مفاتیح (قلم هوشمند همراه) بیشتر از 150دعا، مناجات و زیارت از کتاب شریف مفاتیح الجنان که همۀ قسمت های معروف و پر استفادۀ این گنجینۀ معنوی را پوشش می دهد، به صورت صوتی با ویژگی قلم هوشمند در اختیار شما قرار دارد. دسترسی به بیش از 370 فایل صوتی از 50 مداح، از دیگر ویژگیه های این اپلیکیشن می باشد . این برنامه را می توانید از لینک زیر از کافه بازار دانلود نمایید.


3- اپلیکیشن «دکتر رمضان»: برنامه ای حرفه ای برای مشاوره تغذیه در رمضان

در ماه میهمانی خدا تنها نباید به ثواب روزه داری و آداب آن توجه کرد. هرچه باشد قرار است در طول روز چندین ساعت بدون آب و غذا سپری کنید. در این ماه قطعا با رعایت چند نکته ساده پزشکی و همچنین استفاده کردن از تعدادی از مواد غذایی خاص می توان به تشنگی و گرسنگی حاصل از روزه گیری فایق آمد و این ساعات طولانی را قابل تحمل تر کرد. اپلیکیشن «دکتر رمضان» برنامه ای است که نیاز شما را به تمام نکات پزشکی در این ماه بی نیاز می کند؛ علاوه بر آن به صورت علمی به بررسی تاثیر روزه در کاهش بیماری های مختلف می پردازد و سعی شده تمام موارد پزشکی و روانشناختی روزه داری و تاثیر آن بر سلامتی را به طور کامل مورد بررسی قرار دهد . این برنامه دارای امکانات زوم، به اشتراک گذاری مطالب، تغییر فونت و روشن ماندن صفحه نمایش می باشد. این برنامه را می توانید از لینک زیر از کافه بازار دانلود نمایید.


4- قرآن صوتی حبل المتین: برنامه ای که تمام خواسته های شما را در زمینه قرآنی رفع می کند

امروزه اپلیکیشن های قرآنی زیادی در کشور برای گوشی های اندرویدی ساخته شده است. این اپلیکیشن ها باعث سهولت در قرائت قران در هر مکان و زمانی شده است. اپلیکیشن قرآن صوتی « حبل المتین » جزء برنامه های پرطرفدار در کافه بازار می باشد که موفق به کسب رتبه برتر به دلیل رابط کاربری قدرتمند و همچنین ارائه امکانات گسترده به کاربران خود گردیده است. این برنامه دارای قسمت های مختلفی همچون، 27 صوت از قاريان برجسته ( ترتیل ، تحقیق و تحدیر)،  تفسير گوياي استاد محسن قرائتی، 3 ترجمه گويای فارسی و 1 ترجمه گویای انگلیسی ، 25 ترجمه فارسی ، 8 ترجمه خارجی به 6 زبان زنده دنیا و 7 تفسیر قرآن و کلی امکانات دیگر می باشد. این برنامه را می توانید از لینک زیر از کافه بازار دانلود نمایید.

 


کد مطلب: 20306

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/20306/معرفی-۴-اپلیکیشن-کاربردی-مناسبت-فرا-رسیدن-ماه-مبارک-رمضان

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir