مدیرکل آموزش و پرورش فارس:

سند 2030 جایی در آموزش و پرورش اسلامی ایران ندارد/ نظام مبتنی بر کنکور باید تغییر کند

17 ارديبهشت 1398 ساعت 9:39

مدیر کل آموزش و پرورش فارس تاکید کرد که سند 2030 در سیاست‌ها و برنامه‌های آموزش و پرورش اسلامی ایران نقش و جایگاهی ندارد.


به گزارش حافظ خبر، به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش فارس، علی عسکر نجفی در دیدار با نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز که به مناسبت هفته معلم برگزار شد، افزود: ما امروز همه متفق القول  دنبال اجرای سند تحول بنیادی هستیم و به هیچ عنوان سندی دیگری نظیر 2030 جایی در آموزش و پرورش ندارد.وی افزود: اگر کسانی عامدانه یا ناآگاهانه اقداماتی در مسیر سند 2030 انجام می‌دهند، به هیچ عنوان مورد تایید آموزش و پرورش نیست و هیچ مجوزی ندارد، تمام تلاش ما اجرای سند تحول که مبتنی برفلسفه  تعلیم و تربیت اسلامی و الهی است .
نجفی گفت: امیدواریم که معلمان عزیزمان با فراگیری مهارت های لازم و با درک درست از راهی که آموزش و پرورش دارد بتوانند در اجرای سند تحول بنیادین کمک کرده و این مجموعه را از بار فشاری که به لحاظ مسائل تبلیغاتی در خصوص سند 2030 وارد می‌شود، کم کنند.
وی با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش برای انجام رسالت خود به همکاری همه نهادها نیازمند است گفت: نظام تعلیم و تربیت فقط منحصر به آموزش و پرورش نیست و مرکب از متغییرها و عوامل متعددی است که باید این ها در هدف، ابزارها و شیوه های رسیدن به هدف با هم تشریک مسائی و وحدت کلمه  داشته باشند .
نجفی گفت: ما انتظار داریم حوزه‌های علمیه به عنوان متولیان فکر، اندیشه و علم، همانند گذشته همراهی مطلوبی در ارتقاء شاخص‌های پرورشی و معنوی دانش‌آموزان و فرهنگیان داشته باشند.
وی با بیان اینکه وظیفه خطیر دستگاه تعلیم و تربیت بر کسی پوشیده نیست و معلمان عموما بر این مسئولیت اشراف دارند، گفت: اشراف کامل رهبرمعظم انقلاب بر مسائل آموزش و پرورش مسئولیت ما را در پاسخگویی به مطالبات معظم له دو چندان می‌کند.
نجفی گفت: آموزش و پرورش  علی رغم تمام مشکلات و کمبودهای که هست در عرصه های پرورش فرزندانی که بتوانند با تعهد کامل از آرمان های انقلاب دفاع کنند موفق عمل کرده و در حوزه های جدید علوم نانو و هسته ایی ورود خوبی داشته است.
مدیر کل آموزش و پرورش فارس گفت: امروز آسیب های اجتماعی در کنار هجمه سامان یافته فرهنگی دشمن و مشکلات اقتصادی و مسائل دیگر شرایط خاصی را در مملکت ایجاد کرده و این شرایط بر آموزش و پرورش هم بی‌تاثیر نبوده است و ما در برابر این شرایط باید تدبیر و چاره کنیم.
او خاطرنشان کرد: امروز سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به عنوان نقشه راه در دستور کار و راه نجات آموزش و پرورش است.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس یکی دیگر از آسیب های امروز را کنکور و حواشی آن دانست و گفت: کنکور به عنوان یک عامل مخرب، نظام آموزشی، اجتماعی و اقتصادی خانواده را تحت تاثیر خود قرار داده و لازم است این نظام تغییر یابد.
 


کد مطلب: 20285

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/20285/سند-2030-جایی-آموزش-پرورش-اسلامی-ایران-ندارد-نظام-مبتنی-کنکور-باید-تغییر-کند

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir