انجام سفر حج عاري از مواد مخدر

16 ارديبهشت 1398 ساعت 13:14

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان فارس گفت: مردم بايد با هر دیدگاه و اندیشه‌ای نسبت به اعتیاد دید منفی داشته و آن را بايد به عنوان یک پدیده‌ی خانمان‌سوز تلقي نمايند.


به گزارش حافظ خبر، محمدرضا ابراهیمی با بیان این مطلب در همایش بزرگ زائرین حج تمتع که در سالن ورزشی شهید دستغیب شیراز برگزار شد اظهار داشت: اگر فردي به هر نحو مبتلا به سوء مصرف مواد مخدر یا روانگردان‌ها است، پیش از اعزام نسبت به درمان و بازپروري روحی و جسمی مبادرت ورزیده تا ضمن آماده شدن براي ورود به سرزمین وحی، با بازسازي جسمی و روحی در جهت پاکسازي صفات اماره از خود حرکت نماید.
وی افزود: فلسفه انجام مناسك حج، انسان‌سازي و ايجاد تحول در رفتارها و رويش مجدد حاجي است و اميد مي‌رود اين فرصت براي افراد معدودي كه به مواد مخدر آلوده هستند موثر واقع شود و فرد معتادي كه قصد انجام مناسك حج را دارد به بركت اين نعمت الهي به سمت درمان و ترك اعتياد گرايش يابد كه اين امر به همت گروه پزشكي حج امكان پذير است.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس گفت: مردم بايد با هر دیدگاه و اندیشه‌ای نسبت به اعتیاد دید منفی داشته و آن را بايد به عنوان یک پدیده‌ی خانمان‌سوز تلقي نمايند.
وي بر دقت نظر پلیس فرودگاه در کشف و شناسایی زائرین معتاد اشاره کرد و بیان داشت: دستگاه‌ های مقابله ‌ای خصوصاٌ پلیس تلاش ‌های بسیار ارزنده‌ای در مقابله جدی با مواد مخدر و خروج آن توسط زائرین داشته که این روند همچنان به قوت خود در دستور کار است.  
ابراهیمی گفت: هدف اصلي ما در جهت مقابله با حمل مواد مخدر از سوي زائرين، فرهنگ‌سازي در پیشگیری از اعتیاد، ترک مواد مخدر و تشويق در مراجعه به مراکز بازپروري و تحت درمان قرار گرفتن، با هدف بازيابي سلامت جسمي و روحي و انجام سفر حج عاري از مواد مخدر مي‌باشد.
این مقام مسئول در استان بر لزوم اطلاع‌رساني و آموزش زائرين با هدف پيشگيري از طريق دستگاه‌هاي مجري تاكيد نمود.
گفتنی است همایش بزرگ زائرین حج تمتع 98 در سالن ورزشی شهرستان شیراز با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان حج و زیارت کشور، نمایندگی بعثه استان، مدیر حج و زیارت فارس، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان و رییس پلیس محترم فرودگاههای فارس و مدیران، معاونین، عوامل و زائرین کاروان های این شهرستان برگزار شد.


کد مطلب: 20273

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/20273/انجام-سفر-حج-عاري-مواد-مخدر

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir