مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری شیراز گفت: به زودی مکاتبههای بین اداری، سازمانی و استعلامهای کاغذی در شهرداری شیراز حذف میشود.
علیرضا حسینی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری شیراز در راستای ارائه خدمات سریع و مطلوب به شهروندان اظهار داشت: هدف اصلی در سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری شیراز تحقق شهر هوشمند است.
مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری شیراز ابراز داشت: اگر چه تا تحقق شهر هوشمند بسیار فاصله داریم اما امیدواریم این مهم در افق 10 تا 15 ساله محقق شود.
وی با اشاره به ارائه خدمات شهرداری شیراز توسط دفاتر پیشخوان دولت افزود: تا پایان سال جاری خدمات شهرداری شیراز در راستای ارائه خدمات سریع و مطلوب به شهروندان توسط پیشخوانهای دولت ارائه میشود.
حسینی گفت: در حال حاضر در حال رایزنی به منظور حذف استعلامهای کاغذی و مکاتبههای بین اداری در شهرداری شیراز هستیم.
این مسئول اظهار امیدواری کرد که با حذف استعلامها و مکاتبههای کاغذی، ارتباطات و امور در محیط دیجیتالی انجام شود.
مدیرعامل فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری شیراز در ادامه با اشاره به میزان مراجعه کنندگان به سایت شهرداری شیراز تصریح کرد: سایت شهرداری شیراز در چند روز اخیر در لیست دودهم سایتهای نخست جهان قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه خارجنشینها استقبال خوبی از سایت شهرداری شیراز کردهاند، خاطرنشان کرد: بخشی از این بازدید کنندگان نیز هکر بودهاند که نتوانستهاند صدمهای به سایت شهرداری شیراز بزنند.
این مسئول ادامه داد: در مورد بازدیدکنندگان داخل کشور در شهرداری شیراز نیز این سایت در هفته اخیر جزو یکدهم سایتهای نخست کشور قرار گرفته است.
حسینی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری شیراز در بخش نرمافزاری اقداماتی مانند پروژه سیستم یکپارچه شهرسازی، پروژه سیستم یکپارچه اداری مالی، پروژه اتوماسیون اداری، پروژه سیستم حضور و غیاب اثر انگشتی، پروژه واگذاری عوارض خودرو به دفاتر پیشخوان، توسعه مرکز 137، سیستم فروش اوراق مشارکت و مدیریت حمل و نقل بار شهری را انجام داده است.
مدیرعامل فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری شیراز اضافه کرد: این سازمان در بحث GIS اقداماتی از جمله نظارت بر تولید و آمادهسازی لایههای اطلاعات مکانی شهرداری الکترونیک، تولید و آماده سازی لایههای اطلاعاتی سازمان حمل و نقل و ترافیک، بهروزرسانی نقشههای توریستی، پشتیبانی از نرمافزارهای مکانمحور و SHIRAZ GIS و... انجام داده است.
وی به دیگر اقدامات صورت گرفته در سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری شیراز نیز اشاره کرد.
حسینی در بخش پایانی متذکر شد: با تحقق شهرداری الکترونیک دیگر شاهد گم شدن پرونده و تشکیل چند پرونده در مورد یک موضوع در شهرداری شیراز نیستیم.
سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری شیراز در سال 86 با مصوبه شورای اسلامی این شهر فعالیت خود را آغاز کرد.
منبع: فارس