بیانیه شورای شهر شیراز بیانیه در خصوص حادثه‌ی سیل؛

کلیه عوامل شهرداری شیراز تا پایان سامانه بارشی در آماده‌باش کامل قرار دارند/ شهرداری آماده اسکان حادثه‌دیدگان و همه مسافران نوروزی است/ کمیته ویژه‌ی بررسی حادثه تشکیل می‌شود

7 فروردين 1398 ساعت 11:44

در پی وقوع حادثه مرگبار سیل در شیراز، اعضای شورای شهر و شهردار شیراز، از نیمه‌شب حادثه تا دقایقی از بامداد امروز سه‌شنبه با تشکیل جلسه به بررسی ابعاد مختلف حادثه پرداختند.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی حافظ، به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر شیراز، «نواب قائدی» سخنگوی این شورا با ارایه گزارشی از جلسه فوق‌العاده شورای شهر گفت: اعضای شورای شهر شیراز که در زمان حادثه در میدان حضور داشتند، در ساعات آخر روز دوشنبه در جلسه فوق‌العاده ابعاد این حادثه را با حضور شهردار شیراز بررسی کردند.
وی ابراز کرد: شهردار شیراز و معاون خدمات شهری وی نیز در پاسخ به سؤوالات اعضای شورای شهر، گزارشی از این حادثه و اقدامات انجام شده ارائه کردند.
** بیانیه شورای اسلامی شهر شیراز در خصوص حادثه سیل دروازه قرآن
به گزارش ریواس جنوب، اعضای شورای شهر در پایان نشست فوق‌العاده نیمه شب دوشنبه ۵ فروردین ماه در خصوص حادثه سیل در این شهر، بیانیه‌ای صادر کردند که متن آن در ادامه می‌آید:

بسم‌الله الرحمن الرحیم
«وَ لَنَبْلُوَنَّکُمْ‏ بِشَیْ‏ءٍ مِنَ الْخَوْفِ وَ الْجُوعِ وَ نَقْصٍ مِنَ الْأَمْوالِ وَ الْأَنْفُسِ وَ الثَّمَراتِ وَ بَشِّرِ الصَّابِرین‏».
حادثه ناگوار سیل دروازه قران شیراز و درگذشت وجراحت جمعی از میهمانان نوروزی و شهروندان شیرازی موجی از تألم و تأثر در بین شهروندان واعضای شورای شهر بوجود آورد.
اعضای شورای اسلامی شهر شیراز ضمن عرض تسلیت به خانواده‌های دغدار، برای درگذشتگان این حادثه از درگاه خداوند طلب مغفرت و برای آسیب دیدگان بهبودی و سلامت کامل را طلب می‌کنند.
اعضای شورای اسلامی شهر شیراز پس از برگزاری جلسه فوق العاده‌ در آخرین ساعات روز دوشنبه ۵ فروردین تاصبح روز سه شنبه، ضمن بررسی ابعاد این حادثه، موارد ذیل را به اطلاع شهروندان عزیز می‌رساند:
۱- کلیه عوامل شهرداری شیرازهمچون گذشته برای ساعات آینده و تا پایان سامانه بارشی در آماده باش صد در صد قرار دارند.
۲- ضمن تجلیل از همراهی و همدلی احاد مردم شیراز و قدردانی از کلیه پرسنل و امدادگران خدوم شهرداری شیراز، اتش نشانی، اورژانس، هلال احمر، ارتش، سپاه‌پاسداران، بسیج، ناجا و گروه‌های مردمی، دستگاههای اجرایی خدمات رسان و ستاد مدیریت بحران، از همه دستگاه‌های اجرایی درخواست می‌کند، ضمن اعلام آماده باش پرسنل خود، امکانات خود را برای مقابله با هرگونه حوادث احتمالی در روز سه شنبه، با ستاد بحران شهرداری شیراز همکاری نمایند.
۳- کمیته اسکان ستاد تسهیلات نوروزی شهرداری شیراز آمادگی کامل برای اسکان و همکاری با همه مسافران نوروزی دارد. لذا میهمانان عزیز می‌توانند ضمن تماس با شماره ۱۳۷ و یا با مراجعه به ستادهای تسهیلات نوروزی سطح شهر از آخرین اطلاعات اسکان آگاهی کسب کنند.
۴- بررسی علت حادثه نیازمند دقت نظر و بررسی کارشناسی است، لذا از هم‌گان عزیز درخواست داریم، از هرگونه اظهار نظر غیر کارشناسی در این زمینه تا تعیین علت دقیق حادثه، خودداری نمایند.
۵- شورای اسلامی شهر شیراز این موضوع را با تشکیل کمیته ویژه‌ای مورد بررسی قرار خواهد داد.
*شورای اسلامی شهر شیراز*
سه‌شنبه ۶ فروردین ماه ۱۳۹۸ – ساعت ۲ بامداد


کد مطلب: 19866

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/19866/کلیه-عوامل-شهرداری-شیراز-پایان-سامانه-بارشی-آماده-باش-کامل-قرار-آماده-اسکان-حادثه-دیدگان-همه-مسافران-نوروزی-کمیته-ویژه-ی-بررسی-حادثه-تشکیل-می-شود

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir