كاهش 67 درصدي تصادفات درون شهري در فارس

4 فروردين 1398 ساعت 21:53

رئيس پليس راهور استان از كاهش 67 درصدي تصادفات منجر به فوت درون شهرها و كاهش 24 درصدي مجروحين در ايام نوروز خبر داد.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی حافظ، سرهنگ "مصطفي عباسي" گفت: همكاري رانندگان و تلاش شبانه روزي نيروهاي پليس منجر به كاهش 67 درصدي تصادفات منجر به فوت در استان شده و پيش بيني مي شود اين روند ادامه داشته باشد.
سرهنگ "عباسي" با بيان اينكه طرح نوروزي از 25 اسفند ماه با يك هزار نيروي پليس در فارس اجرا و تا 16فروردين ادامه دارد، افزود: در حال حاضر بيشترين تردد خودرو به شيراز، از سمت اصفهان و بوشهر به ثبت رسيده و با تلاش ماموران هيچ گونه گره ترافيكي نداريم و تردد روان مي باشد.
اين مقام انتظامي در پاسخ به سوال خبرنگار كه آيا كاهش مسافر نوروزي، دليل تردد روان ورودي هاي شيراز در مقايسه با سال هاي گذشته است، عنوان داشت: با تدابير صورت گرفته از جمله افزايش گشت ها و ايمن سازي معابر امروز شاهد آن هستيم كه نه تنها تعداد مسافران كاهش نيافته، بلكه امسال استقبال مسافران از شيراز بسيار حائز اهميت بوده است.
اين مقام انتظامي با تاكيد بر اين كه توقيف خودروهاي متخلف از جمله اولويت هاي پليس در اين ايام است، افزود : با رانندگان قانون گريز، بدون اغماض برخورد شديد و قانوني مي شود.
وي بيشترين علت برخورد با رانندگان متخلف را سرعت غير مجاز، استفاده از تلفن همراه حين رانندگي، نبستن كمربند ايمني راننده و سرنشينان خودرو  اعلام كرد.
سرهنگ "عباسي"، برخورد با موتورسواران متخلف را به عنوان يكي ديگر از اولويت هاي پليس در ايام نوروز اعلام كرد و گفت: آمارها نشان مي دهد امروز 33 تا 36 درصد تصادفات را موتورسواران تشكيل مي دهند و به همين منظور با راكبين متخلف برخورد جدي انجام مي شود.
رئيس پليس راهنمايي و رانندگي فارس به رانندگاني كه قصد سفر دارند، توصيه كرد: ضروري است پس از هر دو ساعت رانندگي 15 تا 20 دقيقه استراحت كنند؛ زيرا آمارها نشان مي دهد تمام رانندگاني كه بر اثر تصادفات جان خود را از دست داده اند در 30 كيلومتري شهرها به دليل خواب آلودگي خودرو آنان واژگون و فوت كرده اند.


کد مطلب: 19834

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/19834/كاهش-67-درصدي-تصادفات-درون-شهري-فارس

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir