معاون فرهنگی شهرداری شیراز اعلام کرد:

گذرهای زند و عفیف‌آباد آماده پذیرایی از گردشگران نوروزی

19 اسفند 1397 ساعت 10:59

معاون فرهنگی، اجتماعی شهرداری شیراز اعلام کرد که گذرهای زند و عفیف‌آباد برای پذیرایی از میهمانان نوروزی با هدف آشنایی بیشتر گردشگران به آداب، سنن و فرهنگ مرمدم فارس و شیراز، آماده خواهد شد.


به گزارش حافظ خبر، ابراهیم گشتاسبی‌راد در جلسه علنی فوق‌العاده شورای شیراز، ارائه فرهنگ و آداب و رسوم بومی شیراز در گذر عفیف آباد و جشنواره موسیقی پارس در گذر زند را از برنامه‌های پیش بینی شده برای ایام نوروز اعلام کرد.او از برگزاری ویژه برنامه شب سال نو از ساعت ٢٢ شب تا ٣ بامداد خبر داد و یادآور شد: جزییات این برنامه در کمیسیون فرهنگی در حال بررسی است .
گشتاسبی‌راد برگزاري برنامه تحویل سال در مقبره شهدا دارالرحمه با حضور خانواده شهدا و نواحی مختلف شهر و همچنین استقبال نمادین مسئولان شهری در نخستین روز سال نو از مهمانان نوروزی در محل دروازه قرآن با اهدای گل و بسته‌های فرهنگی را از دیگر برنامه‌های همزمان با آغاز سال جدید برشمرد .
معاون شهرداری شیراز با اشاره به اینکه ایستگاه‌های اطلاع رسانی ثابت در نقاط مختلف شهر مستقر خواهد شد، گفت: در نوروز پیش رو شاهد فعالیت دوچرخه سواران اطلاع رسان در سطح شهر خواهیم بود که با لباس‌های ویژه به صورت سیار مسافران و شهروندان را راهنمایی خواهند کرد .
گشتاسبی‌راد همچنین از برپایی کوی ترنم و ترانه در نزدیکی حافظیه خبر داد و گفت: این برنامه با هدف به تصویر کشیدن شیراز در دورانی که پایتختی ایران را داشته اختصاص می‌یابد .
وی بیان کرد: در گذر حافظیه ۵ استند در اختیار هنرمندان شیراری قرار خواهد گرفت که به ارائه هنرهای خود در این مکان می‌پردازند .
گشتاسبی‌راد همچنین از برگزاری جشنواره نان و روستا در شیراز خبر داد که از سوی استانداری فارس برگزار خواهد شد و به معرفی ۱۱ روستای هدف گردشگری استان اختصاص خواهد یافت .
وی گفت: در ۲۰ محله شیراز به ویژه محلات کم‌برخوردار نیز برنامه‌های متنوعی برای ایام‌ نوروز درنظر گرفته شده است .
معاون شهرداری شیراز خاطرنشان کرد: برگزاری ورزش‌های همگانی و نماز جماعت و همچنین پاسخگویی به سوالات شرعی نیز در پارک‌ها و اقامتگاه‌های نوروزی پیش‌بینی شده است .
 


کد مطلب: 19689

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/19689/گذرهای-زند-عفیف-آباد-آماده-پذیرایی-گردشگران-نوروزی

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir