نماینده مردم شیراز در مجلس:

کمبود شکر نمونه‌ای دیگر از جولان دلالی و سوداگری

15 اسفند 1397 ساعت 13:31

علی اکبری عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی با بیان اینکه کمبود شکر در بازار نمونه‌ای دیگر از جولان دلالی و سوداگری است، می‌گوید: با توجه به اینکه اولین سالی است که به دلیل افزایش تولید در شکر، واردات شکر انجام نمی شود و این مهم سبب شده در این بخش تامین باشیم.


به گزارش حافظ خبر،  علی اکبری عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی با بیان اینکه کمبود شکر در بازار نمونه‌ای دیگر از جولان دلالی و سوداگری است، می‌گوید: با توجه به اینکه اولین سالی است که به دلیل افزایش تولید در شکر، واردات شکر انجام نمی شود و این مهم سبب شده در این بخش تامین باشیم.

اکبری می افزاید: عملکرد دلال ها، سوداگرها و افراد سودجو سبب احتکار این محصول شده و طی صحبتی که با شرکت بازرگانی داشتم، آنها اذعان کردند که به دلیل توزیع حواله‌های شکر هیچ مشکلی در بخش شکر ندارند.

به گفته وی، در شرایط فعلی نیاز است تا عوامل کنترل بازار به این موضوع ورود کنند.

نماینده مردم شیراز در مجلس با بیان اینکه فراکسیون امید، جلسه‌ای با موضوع تامین کالاهای اساسی برگزار کرد، افزود: با توجه به اینکه کمبود محصول و اجناس در کشور وجود ندارد، عواملی مانند توزیع و نظارت باعث بروز چنین اتفاقاتی شده است.

وی گفت: مادامی که حجم نقدینگی بازار در اختیار تعداد افراد محدودی باشد شاهد چنین گرفتاری‌هایی خواهیم بود.

وی می‌افزاید: در شرایط فعلی نیاز است تا مدیریت ویژه‌ای برای چرخه تولید ؛ از زمان تولید تا مصرف وجود داشته باشد. این در حالی است که تشکل‌ها باید با مدیریت کردن تولید اقدامی انجام دهند که منافع آن مجددا به تولید کنندگان بازگردد.
ایلنا


کد مطلب: 19665

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/19665/کمبود-شکر-نمونه-ای-دیگر-جولان-دلالی-سوداگری

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir