رئيس دانشگاه شيراز عنوان کرد:

تمرکز دانشگاه شیراز بر توسعه علوم انسانی

15 اسفند 1397 ساعت 8:51

رئيس دانشگاه شيراز به تمركز این دانشگاه بر توسعه حوزه علوم انساني اشاره و بيان كرد: معتقديم كه بايد پيوست دانشي مبتني بر ورودي و خروجي‌هاي مشخص در اين حوزه ايجاد شود كه جز با بكارگيري دانش‌هاي روز ميسر نخواهد شد .


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی حافظ،  نادگران به ايجاد اعتماد دو طرفه بين اصحاب صنعت و دانشگاه هم اشاره و اظهار كرد كه طي سال‌هاي اخير قدم‌هاي مثبتي در اين باره برداشته شده است . وي خاطرنشان كرد: اگرچه وجود بافت فرسوده موجود و وجود موانع بزرگ بر سر راه جوانان موحب كند شدن  سرعت فرهنگ اقتصاد دانش بنيان شده اما حمايت‌هاي معاونت علمي و فناوري رئيس جمهور در اين رابطه كارا بوده است .
رئيس دانشگاه شيراز يادآور شد: این دانشگاه علي‌رغم تنگناهاي شديد مالي در سال ٩٧ اما حمايت از طرح‌هاي كاربردي را در دستور كار قرار داد .
رئيس پارك علم و فناوري فارس نيز در ادامه اين مراسم با اشاره به وجود ١٨٤ واحد فناور ، يك شركت مستقر در پارك و اشتغال به كار ٩٤٦ نفر در اين واحدها در سال ٩٢، گفت:  تعداد واحدهاي فناور، شركت‌هاي مستقر در پارك و اشتغال به كار افراد در سال ٩٧ به ترتيب به ٣١٠، ١٥٠ و دو هزار و يكصد نفر ارتقا يافته است .تنها ٦٥ محصول تجاري شده در فارس وجود داشته اما در سال ٩٧ به ٤٥٠ محصول رسيده است . وي تاكيد كرد كه شرايط تحريم ايجاب مي‌كند كه فعاليت شركت‌ها تقاضا محور شوند، لذا بايد ساز و كاري پياده كرد كه از پتانسيل عظيم جوان شركت‌هاي دانش‌بنيان استفاده شود .
رئيس پارك علم و فناوري فارس با بيان اينكه شركت‌هاي دانش‌بنيان نيازمند حركت‌هاي فرهنگي همچون فرهنگ سرمايه‌گذاري است، گفت: شركت‌هاي دانش‌بنيان نيازمند سرمايه‌گذاري خطر پذير هستند كه هنوز در بازار ما جا نيفتاده است .
مُر بر هم‌افزايي فناورانه هم تاكيد و خاطرنشان كرد: بعضي از محصولات به تنهايي و با فعاليت يك نفر و يك شركت امكان توليد انبوه و توزيع ندارند لذا بايد كنسرسيوم‌هايي براي اين مهم ايجاد شود.
ایسنا
 


کد مطلب: 19657

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/19657/تمرکز-دانشگاه-شیراز-توسعه-علوم-انسانی

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir