قادری‌فرد:

سهم فارس از شرکت‌های دانش‌بنیان اقناع کننده نیست

15 اسفند 1397 ساعت 8:48

رئیس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تاکید کرد که فارس در تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان، سهم اقناع کننده‌ای ندارد.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی حافظ،  اسماعیل قادری‌فرد در حاشیه بازدید از پارک علم و فناوری شیراز و شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در این پارک، با اشاره به افتتاح فاز نخست مرکز طب بازساختی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، گفت: شیراز با 200 شرکت دانش‌بنیان احراز صلاحیت شده سهم کمی از این حوزه فناوری دارد . وی با بیان اینکه چهار مرکز طب بازشاختی در تهران، تبریز، کرمان و فارس مورد حمایت فنی و علمی کشور است، گفت: مرکز طب بازساختی شیراز به مرحله اولیه بهره‌برداری رسیده و اعتبارات آن بر اساس قرارداد بین استانداری، علوم پزشکی و معاونی فنی و علمی به این پروژه اختصاص یافته است .
این مقام مسئول با اشاره به اینکه بعد از یک سال و نیم از آغاز این پروژه شاهد افتتاح فاز اول آن هستیم، افزود: علوم پزشکی شیراز در حوزه‌های مختلف پیوند، سلول درمانی و طب بازساختی یکی از مناطق مهم در خاورمیانه و آسیا است که مامن امنی برای زنجیره‌های ارزش وابسته برای حضور شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه‌های مختلف است .
معاون توسعه و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: این مرکز تا 2 سال دیگر به بهره‌برداری کامل می‌رسد و این سفر گامی برای ارزیابی پیشرفت پروژه بوده است، ناگفته نماند که این پروژه از سال 95 آغاز به کار کرده و تاکنون طبق زمان‌بندی ارائه شده به خوبی پیش رفته است .
قادری‌فرد متذکر شد: کار معاونت فنی و علمی این است که توسعه زیستی نوآوری و فناوری و شکل گیری اکوسیستم را برای تبدیل دانش فنی به محصول و تجاری سازی آن به عنوان کامل کننده حلقه علمی کشور دنبال کند تا سبب رشد شرکت‌های دانش‌بنیان شود .
وی با اشاره به فعالیت بیش از چهار هزار و 200 شرکت دانش بنیان در گام دوم انقلاب، عنوان کرد: سهم شیراز در این حوزه قابل اقناع نیست و از بین بیش از یک هزار استارت آپ، واحد فناور و شرکت بنیان فقط 200 شرکت احراز صلاحیت شده است .
معاون توسعه و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری کشور بیان کرد: اولین شتاب دهنده کسب و کار استان فارس با بودجه 20 میلیارد ریالی به عنوان تبدیل ایده‌ها به محصول و تجاری سازی در دانشگاه شیراز در حال فعالیت است که شرکت‌های استار آپ می‌توانند از این ظرفیت بهره ببرند .
ایسنا
 


کد مطلب: 19656

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/19656/سهم-فارس-شرکت-های-دانش-بنیان-اقناع-کننده-نیست

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir