سخنگوی شورای شیراز مطرح کرد:

تلاش برای کاهش ترافیک در 2 محور دورنشهری شیراز

5 اسفند 1397 ساعت 7:45

رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز، از تلاش برای اندیشیدن راهکارهای فنی برای رفع مشکلات ترافیکی 2 محور شهید چمران و مطهری، به عنوان محورهای پرترافیک شیراز خبر داد.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی حافظ، نواب قائدی در حاشیه بازدید میدانی برخی اعضای شورا، مدیران شهرداری و رئیس پلیس راهور شیراز از محورهای پرترافیک این کلانشهر، گفت: رسیدگی به مشکلات و خواسته‌های شهروندان و ارائه خدمات ارزنده به آنان از اولویت‌های شورای شهر و مدیریت شهری است.او به ترافیک سنگین دو محور مهم و پرتردد شهر شیراز اشاره و اضافه کرد: سعی داریم با تدوین راهکارهای مناسب و همچنین شبیه‌سازی طرح‌های مختلف، با نگاهی کاملا منطقی در خصوص کاهش ترافیک دو محور بلوار شهیدچمران و میدان شهید مطهری تصمیم گیری شود .
قائدی ادامه داد: طرح‌هایی مد نظر است که باید به طور دقیق و با دید فنی بررسی شوند و به محض اینکه به نتیجه برسیم که این طرح‌ها در روان‌سازی ترافیک این محورها می‌توانند مفید فایده واقع شوند، وارد مرحله اجرایی خواهیم شد .
سخنگوی شورای شهر شیراز بر لزوم تقویت گرایش مردم به استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی تاکید و اضافه کرد: چنانچه نگاه شهروندان عزیز به سمت استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی باشد، می‌توان به کاهش تردد خودروهای شخصی در شبکه معابر درون شهری امیدوار بود و از این گذر، هم ارتقای سلامت محیط زیست و هم کاهش ترافیک را شاهد بود .
او گفت: مسئله ترافیک یک پدیده مقطعی نیست که مثلا بگوییم در این برهه از زمان به‌وجود آمده است، بلکه با رشد جمعیت، پدیده شهرنشینی، گسترش شهر و تولید روز افزون هزاران خودرو در کشور، ترافیک نیز ایجاد می‌شود.
قائدی با ابراز تاسف از اینکه در شیراز اکثر خودروها تک سرنشین است، همکاری مردم در رفع مشکلات ترافیکی را بسیار مهم و تاثیرگذار ارزیابی و اضافه کرد: مقوله آموزش شهروندی و بسترسازی فرهنگی در بخش ترافیک و حمل و نقل، می تواند تا حد زیادی در کاهش معضلات ترافیکی تاثیرگذار باشد .
 


کد مطلب: 19543

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/19543/تلاش-کاهش-ترافیک-2-محور-دورنشهری-شیراز

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir