وزیر بهداشت:

پروفسو خدادوست زندگی خود را وقف مردم کرده بود/ منش اخلاقی خدادوست الگوی دانشجویان قرارگیرد

25 اسفند 1396 ساعت 14:52

وزیر بهداشت، درمان وآموزش پزشکی گفت: منش و سجایای اخلاقی، معرفتی و نیز موقعیت علمی، تحقیقاتی و پژوهشی مرحوم خدا دوست باید الگو وراهنمای عملی دانشجویان قرار گیرد.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی "حافظ نیوزسیدحسن قاضی‌زاده هاشمی پیش از ظهرامروز در آیین گرامیداشت مرحوم زنده‌یاد علی‌اصغر خدادوست اظهار داشت: دانشجویان جوان به ویژه رشته‌های پزشکی زمانی می‌تواند  فعالیت‌های علمی و اخلاقی مرحوم خدادوست  را به عنوان الگو  و راهنمای خود قرار دهند که  نوع‌دوستی و مردم دوستی وی را سرلوحه برنامه‌های خود کنند.
وی با اشاره به اینکه مرحوم خدادوست به دنبال شهرت نبود و تمام زندگی علمی، تحقیقاتی و پژوهشی خود را وقف مردم می‌کرد افزود: افتخار ایرانیان است که این پزشک حاذق و نابغه  ایرانی توانست  خدمات موثر و ارزنده‌ای به علم پزشکی دنیا عرضه و فرهنگ این مرز وبوم را در مجامع علمی و بین المللی جهانی معرفی کند.
وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: معرفت و انسان دوست بودن زنده یاد خدادوست موجب شد میان مردم و بیماران در جایگاه ویژه‌ای قرار گیرد.
نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در ادامه این آیین اظهار داشت: علاوه بر خدمات علمی زنده‌یاد خدادوست، دیگر فعالیت‌های وی  نیز باعث ماندگاری در میان جوامع علمی و تحقیقاتی کشور به ویژه دنیا شد.
آیت‌الله سید شرف‌الدین ملک حسینی خاطرنشان کرد: از متولیان آموزشی درخواست می‌شود، سجایای علمی و اخلاقی مرحوم خدادوست را  به عنوان فرهنگ در کلاس‌های آموزشی به دانشجویان جوان ارائه کنند.
درادامه این آیین پیام آیت‌الله اسدالله ایمانی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه شیراز در مورد زنده‌یاد مرحوم خدادوست قرائت شد.


کد مطلب: 19133

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/19133/پروفسو-خدادوست-زندگی-خود-وقف-مردم-کرده-منش-اخلاقی-الگوی-دانشجویان-قرارگیرد

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir