مسؤول نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه علوم پزشکی شیراز:

سپردن خانواده به دست ساختار حکومتی اشتباه است

9 اسفند 1396 ساعت 16:26

مسؤول نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: دولت بعد از گذشت 40 سال از تشکیل انقلاب اسلامی براین باوراست که سپردن خانواده به ساختار حکومتی به‌ویژه آموزش‌وپرورش اشتباه بوده است.


به گزارش "حافظ نیوز"، حجت‌الاسلام حمید مقامی ظهرامروز در نخستین نشست مجمع فعالان حوزه خانواده کشور با محوریت معرفی و ارزیابی طرح بهار نکو دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهار داشت: مقام معظم رهبری برای مقابله با معضل و مشکل اجتماعی خانواده‌ها ورود بخش خصوصی در ارائه راه‌کار‌های فرهنگی به جامعه هدف بسیار ضروری است.
وی با اشاره به‌اینکه اجرای طرح بهار نکو با عنوان آموزش دختران و پسران آماده ازدواج از 7 سال گذشته توسط دانشگاه علوم پزشکی شیراز به تصویب رسید، افزود: از 500 میلیون تومان بودجه فرهنگی رئیس‌جمهوری برای تجهیز فضا و امکانات آموزشی 100 میلیون تومان به این طرح برای مشاوره قبل از ازدواج در شیراز اختصاص‌یافته است.
مسؤول نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه علوم پزشکی شیراز خاطرنشان کرد: با تفاهمی که با تولید آستان مقدس احمد بن موسی شاه‌چراغ (ع) انجام شد سالنی در این مکان در اختیار مجمع فعالان حوزه خانواده نهاد رهبری در دانشگاه شیراز قرارگرفته است.
حجت‌الاسلام مقامی تصریح کرد: آموزش خانواده برای 4 هزار نفر کارکنان دانشگاه علوم پزشکی شیراز، افزایش زمان مشاوره قبل وبعداز ازدواج از 2 به 14 ساعت، تحویل گواهی آزمایش ازدواج منوط به گذراندن مشاوره قبل از ازدواج مهم‌ترین برنامه‌های اجرایی طرح بهارنکواست.
وی بیان داشت: برای اجرای طرح بهار نکودرتمامی شهرستان‌های استان فارس علاوه بر اختصاص بودجه لازم به این طرح تعداد نیرو‌های فعلی از 80 نفر به 600 نفر افزایش یابد.
مسؤول نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه علوم پزشکی شیراز اضافه کرد: اخلاص، انسجام درونی و بیرونی و نیز ارتباط با دادگاه خانواده، دفتر وکلا، سازمان بهزیستی، دانشگاه، استانداری، آموزش‌وپرورش و دیگر دستگاه‌ها فرهنگی و اجتماعی ضروری است.
  مسؤول نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود: سازمان بهزیستی در برابر آسیب‌های اجتماعی آن‌گونه که شایسته است به‌درستی عمل  نکرده و بیشتر به‌صورت دستورالعمل ابلاغی برنامه‌های خود را اجرا می‌کند.
مقامی اظهار داشت: سازمان بهزیستی براین باور است که اجرای طرح بهار نکو جلو این سازمان می‌ایستد درصورتی‌که با تعامل و اعتمادسازی باید این باور غلط را از ذهن این نهاد پاک شود که برای تخریب این سازمان نیامده‌ایم.
وی در مورد دفاتر ازدواج و طلاق گفت: دفاتر ازدواج و طلاق همواره درصدد چوب لای چرخ گذاشتن فعالیت‌های مشاوره‌‌ای طرح بهار نکو است.


کد مطلب: 18995

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/18995/سپردن-خانواده-دست-ساختار-حکومتی-اشتباه

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir