مدیرکل اوقاف فارس اعلام کرد:

17هزارنفر شرکت کننده در مسابقات سراسری حفظ و مفاهم قرآن

8 اسفند 1396 ساعت 15:57

حجت‌الاسلام سید عباس موسوی سه‌شنبه 8 اسفند در یک کنفرانس خبری با بیان اینکه مسابقات سراسری حفظ و مفاهم قرآن امسال در سه بخش كتبی، شفاهی و الكترونیكی برگزار می‌شود، گفت: فارس به لحاظ تعداد شرکت کننده در کشور سوم است.


به گزارش "حافظ نیوز"، حجت‌الاسلام سید عباس موسوی سه‌شنبه 8 اسفند در یک کنفرانس خبری با بیان اینکه مسابقات سراسری حفظ و مفاهم قرآن امسال در سه بخش كتبی، شفاهی و الكترونیكی برگزار می‌شود، گفت: فارس به لحاظ تعداد شرکت کننده در کشور سوم است.
او این مسابقات را بزرگترین رویداد حفظ قرآنی خواند و توضیح داد که رقابت‌ها صبح پنجشنبه 10 اسفند راس ساعت 8 و 30 دقیقه صبح آغاز خواهد شد و تا 18 اسفند ماه ادامه دارد.
موسوی گفت: با توجه به تجمیع فعالیت‌های سازمان اوقاف و امور خیریه از جمله طرح تربیت حافظان قرآن، تربیت مربی و آموزش مجازی، ششمین مرحله طرح تربیت حافظان قرآن امسال برگزار شد؛ اهداف این طرح تقویت وحدت و انسجام برنامه‌ها و نهادهای قرآنی، سنجش و ارزیابی كمی و كیفی مؤسسات و مراكز قرآنی، ایجاد انگیزه میان عموم جامعه، شناسایی و معرفی نخبگان و استعدادهای قرآنی و به روز رسانی و تكمیل بانك جامع اطلاعات قرآنی كشور است. 
او با تذکر این نکته که شانزدهمین دوره سراسری آزمون حفظ و مفاهیم سراسری قرآن به‌صورت مشترك و همكاری سازمان اوقاف و امور خیریه و معاونت قرآن وزارت ارشاد برگزار خواهد شد، گفت: آزمون کتبی صبح پنجشنبه در فارس برگزار می‌شود.
موسوی محل برگزاری آزمون در شیراز را حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) اعلام و اضافه کرد: ۴ هزار و ۵۰۰ نفر در شیراز در این آزمون با یکدیگر رقابت می کنند.
او با یادآوری اینکه زمان آزمون در سراسر کشور همزمان است، گفت: آزمون حفظ ساعت ۸:۳۰ و آزمون معارف در ساعت۱۰:۳۰ پنجشنبه و آزمون شفاهی نیز طی روزهای 12 تا 18 اسفند برگزار می‌شود؛ زمان آزمون الکترونیکی در رشته‌ی درک معنا و تدبر در قرآن هم شنبه 12 اسفند ساعت 8 صبح تا 20 است.
مدیركل اوقاف فارس ادامه داد: آزمون شفاهی حفظ قرآن دانش‌آموزان مقطع اول تا ششم ابتدایی و آزمون شفاهی حافظان كل قرآنی كه حد نصاب نمره را در آزمون كتبی كسب كرده‌اند، طی روزهای ۱۲ تا ۱۸ اسفندماه در بقاع متبركه و مؤسسات خیریه و اماكن مذهبی برگزار می‌شود .
وی با تصریح اینكه این آزمون در ۴ موضوع حفظ، ترجمه و مفاهیم، معارف اهل بیت(ع) و انس با قرآن به‌صورت الكترونیكی شامل ۲۳ رشته برگزار می‌شود، گفت: حد نصاب قبولی آزمون كتبی ۷۰ به بالا و آزمون شفاهی ۷۵ به بالا و آزمون الكترونیكی ۷۰ به بالا است و به تمام كسانی كه حد نصاب نمره را كسب كنند، گواهی اعطا خواهد شد .
موسوی بیان كرد:‌ تنها برای حافظان كل قرآن،‌ مجموع دو آزمون كتبی و شفاهی محسوب می‌شود و مابقی رشته‌ها به‌صورت جداگانه آزمون كتبی، شفاهی و الكترونیكی اعطا خواهد شد . 
مدیرکل اوقاف فارس تعداد کل شرکت کنندگان این مسابقات در کشور را ۱۴۱ هزار و ۲۰۰ نفر اعلام و اضافه کرد: در این آزمون به ۱۴۵ نفر از برگزیدگان به قید قرعه جوایزی شامل كمك هزینه حج عمره و عتبات عالیات اهدا خواهد شد .

خبرنگار: محمد صادقی


کد مطلب: 18989

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/18989/17هزارنفر-شرکت-کننده-مسابقات-سراسری-حفظ-مفاهم-قرآن

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir