شهردار شیراز مطرح کرد

لزوم حفاظت از خانه‌های تاریخی در طرح توسعه 57 هکتاری حرم

7 اسفند 1396 ساعت 23:49

شهردار شیراز در صحن علنی شورای شهر شیراز گفت: طرح توسعه 57 هکتاری حرم از مجموعه 360 یا 380 هکتاری در شیراز مصوب شورای عالی شهرسازی بوده که خانه‌های تاریخی در این محدوده مشمول قانون حفاظت از امکان تاریخی است.


به گزارش "حافظ نیوزحیدر اسکندر پور عصر امروز در صحن شورای شهر شیراز که بررسی ابعاد تخریب دو خانه تاریخی شهر شیراز مورد بررسی قرار گرفت، با ابراز تأسف از بروز این مسئله اظهار داشت: طرح توسعه 57 هکتاری حرم از مجموعه 360 یا 380 هکتاری در شیراز مصوب شورای عالی شهرسازی بوده که خانه‌های تاریخی در این محدوده مشمول قانون حفاظت از امکان تاریخی است.
وی ادامه داد: شهرداری شیراز در حفاظت از خانه‌های تاریخی مسئولیت قانونی مستقیم ندارد و میراث فرهنگی و گردشگری استان فارس متولی حفظ، حراست، مرمت و بهسازی اماکن تاریخی است.
اسکندرپور با بیان اینکه یکی از مهمترین مشکلات بافت تاریخی فرهنگی مدیریت سه نهاد میراث فرهنگی، وزارت مسکن تحت عنوان شرکت های عمران و بهسازی و شهرداری در بافت است، گفت: در جلسه ای با معاون اول رئیس جمهور برای ساماندهی وضعیت بافت تاریخی به عنوان ثروت عظیم شیراز پیشنهاد شد که شورای بافت تشکیل و در آن وظایف و اختیارات نهادهای متولی مشخص شود.


کد مطلب: 18982

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/18982/لزوم-حفاظت-خانه-های-تاریخی-طرح-توسعه-57-هکتاری-حرم

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir