معاون عمرانی شهرداری شیراز:

به اعتلای همه جانبه‌ی شیراز بزرگ می‌اندیشیم

1 اسفند 1396 ساعت 18:25

معاون عمرانی شهرداری شیراز تاكيد كرد كه دست سرمایه‌گذار واقعی را از هرکجای دنیا که باشد می‌فشاریم و تنها به اعتلای همه جانبه‌ی شیراز بزرگ می‌اندیشیم.


به گزارش "حافظ نیوزمهندس حسین آرگیو كه كلانشهر شيراز را يك ابَرشهر به لحاظ آب و هوايي، نخبگان، دلسوزان، ساختار جغرافیایی و ... مي داند، افزود: شيراز در پس کرانه ی خلیج فارس دارای اهمیت فرامنطقه‌ای است.
وي كه اعتقاد دارد اوصاف فوق نبايد تنها در حد شعار باقي بماند، خاطرنشان كرد كه در عمل هم اين مهم بايد به فعليت درآيد و در اين راستا کلید اصلی فعلیت بخشیدن به این شعار همان همدلی و همنوایی است.
معاون عمرانی شهرداری در حاشیه بازدید از برخی پروژه های شهرداری شیراز با بيان اينكه شاهد آغاز مسيري در اين كلانشهر هستيم كه ما را به دوران طلايي نزديك خواهد كرد، گفت: دوران طلايي، دورانی است که آیندگان دور، آنهایی که به ما به عنوان تاریخ خواهند نگریست به این دوران غبطه مي‌خورند؛ چرا كه با همراهی و همدلیِ همه‌ی طيف های ‌سياسي، کاری خواهیم کرد که مدعیان دروغین هم، در برابر این اتحاد کرنش کرده به پیشرفتی که بیان شد اذعان کنند.
مهندس آرگيو با بيان اينكه همدلي و اتحاد امروز در اركان مختلف شهرداري ايجاد شده و با كساني كه سعي در خدشه‌دار كردن آن دارند برخورد خواهيم كرد، گفت: نه با مصاحبه و فرافکنی و سم‌پاشي بلکه با کار و تلاش؛ کار و تلاش منهای شعار اين مهم را محقق خواهيم کرد.
وي با تصريح بر تاكيد رئيس جمهور مبني بر شفافيت در اقدامات، اظهار كرد كه نتيجه ی راستگویی به مردم، تعامل در درون و خارج از مملکت خواهد بود که نجات انسانها و جامعه در راستگویی و صداقت است.
به گفته معاون عمراني شهرداري شيراز در شهري كه پيشاني موفقيت ايران محسوب مي‌شود بايد تلاش كرد كه در تعامل با داخل و خارج هیچ کوتاهی تحت لوای بزرگان نیک‌اندیش و متخصص ايجاد نشود، افزود: بايد این دوران طلایی را طوری رقم بزنیم که تاریخ از ما به نیکی یاد کند و جامعه‌ی امروز نيز تفاوت عملکرد را با گذشته لمس کند.
مهندس آرگيو مجددا يادآور شد كه از هر طیف و گروه که بخواهند کمک کنند تا باری از دوش این شهر درخشان هفت هزارساله برداشته شود، با او همراه خواهیم شد.
وي با اشاره به اينكه شيراز در حال حاضر وارث میلیاردها تومان دیون و تعهد و بدهکاری است که از پي بي‌برنامگي از جذب نابسامان نیرو گرفته تا تعریف و کلنگ زنی برخی طرح‌های عمرانی غیر ضرور ايجاد شده خاطرنشان كرد: تلاش خواهيم كرد تا با همدلي، کار و تلاش صادقانه، شفافیت، برنامه‌محور بودن و دلسوزی در راستای خدمت به مردم مشكلات حادث شده را پشت سر بگذاريم.
معاون عمراني شهرداري شيراز ادامه داد: می‌خواهیم ثابت کنیم شیراز و مردم آن در ایران و دنیا سربلند هستند و این سربلندی بر روی آب بنا نشده و آنچه برخی القا کرده بودند و امروز هم با همان ادبیات در حال تطمیع جامعه هستند، حبابی بیش نبوده است.
مهندس آرگيو به برنامه‌هاي عمراني هم اشاره و در اين خصوص بيان كرد: هیچ پروژه‌ای که از گذشته به این دوران رسیده است تعطیل نخواهد شد مگر آنکه مشکلی را از شهر حل نکند و بدون هیچ اغماضی مشکلات طراحی و اجرای آن را به استحضار مردم شیراز می‌رسانیم، زيرا اعتقاد داريم كه پول مردم را بايد در جایی خرج کنیم که مشکل شهر حل شود و اگر در روند اجراي پروژه‌ای كه  پيشرفت دارد، مشكلاتي ايجاد شده، آن را با رفع ایراد به بهره‌برداری برسانيم.
وي به كلنگ‌زني تقاطع غیرهمسطح مهدیه – امیرکبیر در راستاي حل مشكلات قابل توجهي از شهر و مردم بر حركت بدون توقف قطار مديريت امروز كلانشهر شيراز هم اشاره كرد.
معاون عمراني شهرداري شيراز به اجراي برخي پروژه‌ها و پيمانكاران مشغول در آنها اشاره و خاطرنشان كرد: پیمانکارانی که بتوانند با این قطار رهوار همراهی كنند بر اساس اصول و ضابطه‌هاي مطرح شده، تلاش خواهد شد كه مطالبات گذشته و آینده‌شان را به موقع دریافت كنند و متقابلا پيمانكاراني که براساس اصول ما همراه نباشند مطالبات گذشته که از مدیریت قبلی به ما ارث رسیده است را دریافت خواهند کرد و از قطار پیاده خواهند شد.
مهندس آرگيو به چشم‌انداز شيراز در دوران طلايي با حضور سرمايه‌گذاراني در اقصی نقاط دنیا كه خواستار اعتلای اين كلانشهر هستند اشاره و بيان كرد: سرمايه‌گذاراني وجود دارند كه تاکنون راهی برای مذاکره نیافته‌اند و تمام تلاششان به درهای بسته خورده است. درهای بسته‌ای که پشت دیوار پوشالی غرور قرار گرفته بود، غروری که منیت را بر تارک شهرداری ترسیم کرده بود. در حالي كه شیراز با این ظرفیت عظیم قطعا از چشم بینای سرمایه‌گذاران واقعی دور نخواهد ماند.


کد مطلب: 18944

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/18944/اعتلای-همه-جانبه-ی-شیراز-بزرگ-می-اندیشیم

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir