مدیرعامل شرکت عمران شهر جدیدصدرا خبر داد:

تدوین سند چشم‌انداز 20 ساله صدرا

27 بهمن 1396 ساعت 21:06

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید صدرا از تدوین نقشه راه 20 ساله توسعه این شهر جدید خبر داد و گفت: برای توسعه صدرا همه مدیران هم دل و هم‌قسم شده‌اند.


به گزارش "حافظ نیوزخلیل حاجی پور بعدازظهر امروز در آئین گشایش و بهره‌برداری از 2 مرکز آموزشی و 450 واحد مسکن مهر پروژه بناسازان رمضان این شهر و آغاز عملیات اجرایی آزادراه صدرا به دوکوهک که با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی، استاندار فارس و جمعی از مدیران استان  انجام شد، در ابتدا به ارائه گزارشی کلی از وضعیت مسکن مهر پرداخت و اظهار داشت: مسکن مهر سیاستی بود که در دولت قبل کلید خورد اما عمده انرژی، زمان و هزینه دولت‌های یازدهم و دوازدهم صرف این پروژه بزرگ‌مقیاس شد.
وی افزود: در دولت دهم تنها 3 هزار واحد از 25 هزار واحد مسکن مهر افتتاح شد و 85 درصد واحدها که 20 درصد کل مسکن مهر فارس است در دولت یازدهم و دوازدهم افتتاح‌شده، لذا این ایراد که این دولت توجه جدی به تکمیل مسکن مهر ندارد، ایراد منصفانه‌ای نیست.
حاجی پور با بیان اینکه تکمیل مسکن مهر سیاست دولت است و همه باید کمک کنند این پروژه با خدمات مناسب به بهره‌برداری برسد، تصریح کرد: تفاوتی که در مسکن مهر صدرا در دوره مدیریتی جدید با دوره قبل وجود دارد این است که در شرکت توسعه تمرکز و هدفمان تنها تحویل دادن مسکن نیست بلکه می‌خواهیم خدمات موردنیاز برای یک محیط مناسب را نیز هم‌زمان تحویل دهیم که افراد از حداقل‌های زندگی برخوردار باشند.
مدیرعامل جوان شرکت توسعه عمران شهر جدید صدرا با اشاره به پروژه بناسازان رمضان در این شهر، خاطرنشان کرد: پروژه بناسازان با یک هزار و 984 واحد مسکونی یکی از پروژه‌های بزرگ مسکن مهر بود که به دلایل متعددی یک سال و اندی متوقف بود که با همت تمام دستگاه‌ها ازجمله شرکت‌های آب، برق، گاز و توجه ویژه معاون عمرانی استاندار که چندین جلسه تشکیل دادند تا گره مشکل پروژه باز شود، به لطف خدا به سرانجام رسید.
وی ادامه داد: پروژه بناسازان رمضان مانند جسدی بود که احیا شد اما بنده نگران این هستم که پس‌ازاین گشایش روند ساخت و تحویل مابقی واحدها کند و متوقف شود چراکه قول داده‌ایم تا خرداد سال آینده قسمت شرقی که یک هزار واحد است را تحویل دهیم و تا هفته دولت نیز تمام پروژه را که این کار با همت جمعی امکان‌پذیر خواهد بود.
حاجی پور همچنین گفت: هفته آینده برای پروژه بناسازان، انتخاب پیمانکار برای ساخت مدرسه خواهیم داشت و همچنین ساخت مسجد که اسکلت آن مشاهده شد و یا درمانگاه و مهدکودک که با رویکرد محله محوری، این کارها را استارت خواهیم زد.
مدیرعامل شرکت توسعه و عمران صدرا افزود: تلاش ما این بوده که با استفاده حداکثری از منابع داخلی شرکت عمران زیرساخت‌ها را تأمین کنیم تا جذابیت بیشتری برای سکونت در این شهر و افزایش رضایت‌مندی ساکنین حاصل شود.
وی اضافه کرد: برای ساخت 2 مدرسه‌ای که امروز در صدرا افتتاح شد بیش از 5 میلیارد تومان از محل منابع داخلی شرکت توسعه عمران هزینه شد و پروژه شاخص شرکت عمران یعنی آزادراه صدرا به دوکوهک نیز با 12 میلیارد تومان در نیمه اول سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید که بخش عمده مشکل دسترسی و اتصال حمل‌ونقلی برون‌شهری صدرا به شیراز را حل می‌کند.
حاجی پور همچنین از تدوین سند توسعه 20 ساله شهر صدرا خبر داد و اظهار داشت: بر اساس نتایج یک طرح استراتژیک دانشگاه علامه طباطبایی، سند «سی دی اس» صدرا به نتیجه رسیده که در این سند، سبد متنوعی از پروژه‌های مختلف زیر بنایی و رو بنایی تعریف‌شده که جهت‌گیری صحیح و اصولی توسعه صدرا بر مبنای این سند بالادست خواهد بود و به‌عنوان نقشه راه و چشم‌انداز توسعه 20 ساله صدرا معرفی شده است.
این مقام مسؤول ادامه داد: وقتی صحبت از 20 سال می‌کنیم منظورمان این نیست که برنامه میان‌مدت و کوتاه‌مدت برای صدرا نداریم بلکه سی دی اس یک سند 20 ساله است که از 20 گام یک‌ساله تشکیل‌شده و پروژه‌های دوره‌ای یک‌ساله، سه‌ساله، پنج‌ساله، هفت‌ساله و درازمدت در آن مشخص شده است.
وی در پایان با تشکر از مدیران شهر صدرا گفت: بردار نیروهای مختلف توسعه در شهر صدرا هم‌جهت شده و تمام نیروها همدل شده‌اند که امیدواریم این تلاش‌ها در سازمان عمران، شهرداری و شورای شهر و... به تقویت سرمایه‌های اجتماعی و افزایش امید در شهر جدید صدرا منجر شود که حمایت استاندار فارس نیز در این راستا انگیزه‌ها را دوچندان کرده است.


کد مطلب: 18933

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/18933/تدوین-سند-چشم-انداز-20-ساله-صدرا

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir