فرصتی برای ایمنی و آموزش مشاغل سخت/آموزش در محیط واقعی کار

30 دی 1396 ساعت 19:45

برای افزایش ایمنی شاغلان در حرفه‌های سخت نیاز به مهارت‌آموزی و آموزش موثری است که مرکز فنی‌وحرفه‌ای شیراز موقعیت آن را برای علاقمندان فراهم کرده است.


به گزارش "حافظ نیوزجوشکاری در ارتفاع و کار کردن روی اسکلت فلزی از مشاغل سختی است که خطرات خاص خود را به دنبال دارد و برای افزایش ایمنی شاغلان در این حرفه نیاز به مهارت‌آموزی و آموزش موثری است که مرکز فنی‌وحرفه‌ای شیراز موقعیت آن را برای علاقمندان فراهم کرده است.
در راستای تقویت مشاغل و بازار کار نیز نشستی برای فعالان صنایع‌دستی در روزهای اخیر برگزار شده است که موقعیت آموزش در محیط واقعی کار را ایجاد می‌کند.
رئیس مرکز آموزش فنی‌وحرفه‌ای شیراز با ابراز رضایت از برگزاری دومین دوره آموزشی داربست بند فلزی به خبرنگار فارس می‌گوید: این دوره با همکاری اتاق اصناف استان و اتحادیه صنف داربست بند شیراز برای 20 نفر از شاغلان این حرفه در حال اجرا است.
صمد سرکاری ادامه می‌دهد: حرفه داربست‌بندی از مشاغل سخت و خطرناک است که گاهی منجر به فوت و یا نقص عضو افراد می‌شود و این دوره‌های آموزشی با هدف آموزش اصولی با حفظ ایمنی افراد برگزار می‌شود.
وی اضافه می‌کند: شاغلان در این شغل اغلب به دلیل سرخوردن، دسترسی ناایمن، فقدان تجهیزات حفاظت از سقوط از ارتفاع سقوط می‌کنند و یا به علت سقوط ابزار، تجهیزات، و مواد زائد صدمه می‌بینند.
سرکاری با ذکر سایر عوامل آسیب‌زا در این حرفه بیان می‌کند:  برق گرفتگی، صدمه دیدن داربست به دلیل عدم تعادل یا تخته‌گذاری نا ایمن نیز از پر خطرترین عوامل این شغل به شمار می‌روند.
وی می‌افزاید: مرکز آموزش فنی‌وحرفه‌ای شیراز با هدف به حداقل رساندن این آسیب‌ها اقدام به برگزاری دوره آموزشی داربست بند درجه 2 برای علاقمندان کرده است.
رئیس مرکز آموزش فنی‌وحرفه‌ای شیراز اعلام می‌کند: کلاس تئوری این دوره آموزشی 213 ساعت است که  در محل اتاق اصناف فارس و کلاس عملی در محیط واقعی کار و مرکز آموزش فنی حرفه ای شماره یک شیراز برگزار می‌شود.
آموزش در محیط واقعی کار
معاون اداره کل آموزش فنی‌وحرفه‌ای فارس نیز با تشریح طرح آموزش در محیط کار واقعی برای استادکاران صنایع‌دستی شیراز می‌گوید: طرح آموزش در محیط کار واقعی با هدف استفاده از ظرفیت آموزشی شیراز برای بیش از 40 نفر از استاد کاران خبره صنایع دستی شیراز در سالن حافظ برگزار شد.
شریف رنجبر می‌افزاید: آمارها و واقعیت های ملموس در جامعه نشان می‌دهد که دانشجویان پس از فارغ‌التحصیلی از دانشگاه به فکر کسب یک مهارت برای ورود به بازار کار می‌افتند.
وی معتقد است: باید توجه داشت که مهارت‌آموزی کوتاه‌ترین راه برای اشتغال است و اداره کل آموزش فنی‌وحرفه‌ای فارس با برخورداری از 50 مرکز آموزش دولتی و 800 آموزشگاه آزاد در استان آمادگی ارائه انواع آموزش‌های مهارتی در حوزه‌های صنعت، کشاورزی، خدمات و فرهنگ و هنر را به متقاضیان دارد.
رنجبر بیان می‌کند: استادکارانی که در این جلسه حاضر شدند نیز با اعلام دیدگاه‌ها و راهکارهای خود از این طرح موثر استقبال خوبی داشتند و 2 نفر از کارشناسان اداره کل آموزش فنی‌وحرفه‌ای فارس در این جلسه استانداردهای آموزشی فنی‌وحرفه‌ای و ایمنی در محیط کار را تشریح کردند.


کد مطلب: 18729

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/18729/فرصتی-ایمنی-آموزش-مشاغل-سخت-محیط-واقعی-کار

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir