زمستان امسال فارس با طرح امدادونجات هلال‌احمر حمایت می‌شود/تأکید بر تجهیز و آموزش امدادگران

30 دی 1396 ساعت 17:40

جمعیت هلال‌احمر فارس با در نظر گرفتن مقابله با حوادث جاده‌ای طرح گسترده‌ای را برای امداد زمستانه در نظر گرفته است.


به گزارش "حافظ نیوزجاده‌های فارس متأسفانه آمار و ارقام بالای حوادث را به خود اختصاص می‌دهند و آنچه در وقوع حوادث مهم است ارائه امداد و نجات مؤثر است. جمعیت هلال‌احمر فارس با در نظر گرفتن این اولویت طرح گسترده‌ای را برای امداد زمستانه در نظر گرفته است.
معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر فارس با ابراز رضایت از آغاز طرح امداد و نجات زمستانه جمعیت هلال‌احمر استان به خبرنگار فارس می‌گوید:  برای این طرح فعالیت شبانه‌روزی 218 نیروی امدادی و پیش‌بینی روزانه 109 دستگاه خودرو عملیاتی در نظر گرفته‌شده است.
قدرت‌الله جمالی ادامه می‌دهد: این طرح که از اواخر آذرماه آغازشده است تا 20 اسفند به‌صورت مستمر و جدی دنبال خواهد شد تا در صورت نیاز شاهد ارائه بیشترین خدمات امدادی در این فصل از سال باشیم.
وی اضافه می‌کند: علاوه بر همکاری شبانه‌روزی 218 نیروی امدادی جمعیت هلال‌احمر فارس و 109 دستگاه خودروی عملیاتی، یک فروند بالگرد امدادی به‌عنوان لجستیک نیز در اجرای این طرح پیش‌بینی‌شده است.
جمالی با اشاره به برگزاری دوره بازآموزی نجات‌گران متخصص بیان می‌کند:  این دوره ویژه برای 500 نفر از نجات‌گران متخصص در سوانح جاده‌ای وامداد کوهستان برگزارشده است.
وی تأکید می‌کند: در طرح امداد زمستانه امسال 2 پایگاه امداد و نجات بین‌شهری سیار در محورهای آباده – خرم‌بید و فسا – شیراز و چهار پست موقت امداد کوهستان در شهرستان‌های استهبان، فیروزآباد، جهرم و مرودشت راه‌اندازی شده است.
معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر فارس می‌افزاید: 25 پایگاه امداد و نجات بین‌شهری ثابت و 7 پایگاه امداد و نجات کوهستان نیز برای اجرای این طرح  ویژه بهینه‌سازی می‌شوند.
جمالی با تأکید بر عملکرد مطلوب جمعیت هلال‌احمر استان در این حوزه اعلام می‌کند: امسال برای اجرای این طرح، مراکز و پایگاه‌های امدادی متعددی پیش‌بینی‌شده است.
وی ادامه می‌دهد: یک پایگاه امداد هوایی، 25 کشیک امداد و نجات در شعب شهرستانی، یک مرکز کنترل و هماهنگی عملیات استانی، 4 مرکز واکنش سریع در شهرستان‌های شیراز، مرودشت، کازرون و داراب و همچنین یک پایگاه مرکز آموزش و نگهداری سگ‌های تجسس ازجمله این موارد هستند.
این مقام مسوول اضافه می‌کند: تجهیز و به‌روزرسانی انبار امدادی مرکز استان، در نظر گرفتن 2 انبار منطقه‌ای در لارستان و فیروزآباد و 24 انبار امدادی در سطح شعب  فارس از طرح‌هایی است که طرح امداد زمستانه امسال جمعیت هلال‌احمر استان را پشتیبانی می‌کند.
وی تصریح می‌کند: معاونت امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر فارس امسال برای آمادگی مواجه‌شدن با حوادث، ارتقاء دانش و مهارت نیروهای عملیاتی را در دستور کار خود قرار داده است.
جمالی می‌افزاید: برای تحقق این هدف همچنین ، تمرین‌های اسکان و تغذیه اضطراری در مناطق پنج‌گانه استان با مشارکت کلیه دستگاه‌های عضو کارگروه امداد برگزار شد و نجات و آموزش همگانی در شهرستان‌های آباده، فیروزآباد، کازرون، داراب و لارستان و با حضور شعب معین به اجرا درآمده است تا از هر لحاظ آمادگی لازم را در امداد و نجات زمستانه داشته باشیم.
منبع: فارس


کد مطلب: 18726

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/18726/زمستان-امسال-فارس-طرح-امدادونجات-هلال-احمر-حمایت-می-شود-تأکید-تجهیز-آموزش-امدادگران

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir