عضو شورای شهر شیراز:

دشمنان بدانند ملت بزرگ ایران سرنوشت خود را به دست مزدوران بیگانه نمی‌سپارند

12 دی 1396 ساعت 21:31

نوذر امامی در بیست و سومین جلسه علنی شورای شهر شیراز بابیان اینکه قصد ورود به مسائل اجتماعی و فرهنگی و اقتصادی را نداشتم گفت: اعتراضات چند روز گذشته و شعارهایی که مردم در این تجمعات علیه مسئولین و نظام سر می‌دادند باعث گردید که از سردرد نگرانی اشاره‌ای به این اتفاقات ناگوار داشته باشم...


به گزارش "حافظ نیوز"، نوذر امامی در بیست و سومین جلسه علنی شورای شهر شیراز بابیان اینکه قصد ورود به مسائل اجتماعی و فرهنگی و اقتصادی را نداشتم گفت: اعتراضات چند روز گذشته و شعارهایی که مردم در این تجمعات علیه مسئولین و نظام سر می‌دادند باعث گردید که از سردرد نگرانی اشاره‌ای به این اتفاقات ناگوار داشته باشم اولاً دشمنان نظام و انقلاب بدانند که ملت بزرگ ایران برای برپایی این نظام خون هزاران جوان برومند را پای درخت انقلاب ریخته‌اند و زهی خیال باطل که بار دیگر اختیار و سرنوشت خود را به شاهزادگان سرسپرده و مزدوران بیگانه و یا منافقین قاتل و همدستان و همراهان  صدام خون‌ریز که دستشان به خون جوانان وطن آغشته است، بسپارند.
 
وی در ادامه گفت: اینکه کسانیکه برای شکست، دولت تدبیر وامید و برای انتقام از رأی مردم جرقه اعتراض و استارت مخالفت با دولت روحانی را در مشهد آغاز کرده‌اند باید بدانند این مشکلات امروز میراث و نتیجه سیاست‌های غلط و اختلاس‌ها و قانون‌شکنی‌های سالیان درازی است که با حمایت و پشتیبانی شما کشور را به این روز انداخته است و مطمئن باشیدکه دود چنین تحریکاتی به چشم خودتان خواهد رفت.
امامی در ادامه گفت: به‌عنوان نماینده مردم این شهر که باید زبان گویای مردم از همه اقشار و اصناف در بیان واقعیت‌های تلخ فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی باشم به مسئولین محترم نظام عرض می‌کنم زمینه‌ای فراهم نمایید که مردم و نمایندگان آنان بدون ترس و وحشت مشکلات و واقعیت‌های جامعه و خواسته‌ها و انتظارات خود را به گوش مسئولین طراز اول کشور برسانند و درد و گرفتاری‌های خود را در فضایی آزاد بیان کنند تا فشارهای زندگی وبی پناهی و فقر اقتصادی برگرده آنان باعث طغیان و طوفان‌های مغزی در جامعه نگردد.
این عضو شورا خطاب به مسئولین گفت: باید بدانید فقر وبیکاری عامل اصلی بسیاری از مشکلات اجتماعی و ناهنجاری‌های جامعه ازجمله اعتیاد،  دزدی، فساد و طلاق بوده و امروز این پدیده شوم گریبان گیر مردم به‌ویژه جوانان شده است چه کسی باید پاسخگوی این سیل ویرانگر اجتماعی باشد آیا جز سوء مدیریت در کشور عامل دیگری باعث این رکود وبیکاری و فقر اقتصادی بوده است؟
آیا فکری به حال کم شدن سرمایه و اعتبار اجتماعی نظام که روزبه‌روز هم وضعیت بدتری دارد نموده‌ایم.
کلیه مسئولین کشور به‌اندازه میزان مسئولیت و اختیاری که داشته‌اند باید امروز در این مورد جوابگوی مردم باشند.
امامی بیان کرد: دولت جناب آقای روحانی باید از افزایش قیمت حامل‌های انرژی صرف‌نظر کند چراکه افزایش قیمت بنزین و بقیه حامل‌ها باعث تورم و فشارهای غیرقابل‌تحمل بر مردم می‌گردیده که هم‌اکنون زیر بار هزینه‌های زندگی قدرت کمر راست کردن ندارند رئیس‌جمهور محترم اگر قیمت بنزین را باقیمت جهان مقایسه می‌کند حقوق و درآمد را هم با همان ترازوی جهانی ارزیابی نماید بنده ضمن تشکر از کمیسیون انرژی در رد افزایش قیمت حامل‌های سوخت از نمایندگان محترم مردم تقاضا دارم به این افزایش قیمت‌ها رأی ندهند و باعث ناراحتی افشار بیشتر بر مردم نشوند.
وی گفت: از استاندار گرامی و مسئولین محترم سازمان‌های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و قضائی درخواست می‌کنم  ریشه‌های این اعتراضات و گرفتاری‌های اخیر را در فضایی آرام و به‌دوراز تنش بررسی و با استفاده از ظرفیت بخش‌های مختلف شهر و مشورت با کارشناسان راهکارهایی قانونی و اجرایی حل مشکلات و اعتراضات را تبیین و نسبت به حل این ناهنجاری‌ها و آسیب‌ها اقدام کنند.
بدیهی است برخورد با پدیده‌ها و آسیب‌های اجتماعی و اعتراضات مردمی باید به‌صورت اصولی، علمی و منطقی باشد.
بنابراین تقاضای بنده از مسئولین محترم استان این است که با نهایت سعه‌صدر و مدارا با معترضین زمینه‌ای فراهم گردد که در کمال آرامش و امنیت و قانونی مردم بتوانند مسائل و مشکلات و انتظارات خود را در زمینه‌های مختلف به آنان منتقل و مسئولین هم نسبت به پاسخگویی و حل مسائل آنان اهتمام ورزند.
امامی چند نکته و تذکر را به مجموعه ادارات و شهرداری به شرح زیر بیان کرد:

 
این عضو شورا در پایان خطاب به استاندار تقاضایی بیان کرد: از استاندار فارس تقاضا دارم با توجه به اینکه فارس یکی از کلان‌شهرهای پرجمعیت ایران اسلامی هست در اجرای ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری مانند تهران و بعضی استان‌های دیگر که پنج‌شنبه‌ها را تعطیل نموده‌اند نسبت به تعطیلی در این روز بررسی و اقدام لازم را به دلایل ذیل در دستور کار قرار دهند:
  1. با بررسی تقویم ملی  مجموع روزهای تعطیل سالیانه در کشور ما ۷۸ روز هست که ۴۰ روز از میانگین روزهای تعطیل کشورهای  توسعه‌یافته کمتر است.
    از مزایای دیگر این طرح کاهش مصرف سوخت و حامل‌های انرژی در ادارات و کاهش ذرات سمی آلاینده هوا، کاهش ترافیک, افزایش اوقات تفریح و استراحت مردم و کارکنان دستگاه‌های اجرایی و دیگر نهادها و بالطبع افزایش روحیه و کارایی بیشتر آنان هست.
     میزان مراجعه ارباب‌رجوع در روزهای پنجشنبه بسیار کمتر از بقیه ایام هفته هست و همچنین به‌منظور رونق دهی به سفر و افزایش گردشگری در نقاط مختلف شهرستان‌ها و استان‌های همجواراین طرح می‌تواند  انگیزه و انرژی مثبتی به مردم و کارکنان دولت در بهره‌وری و خدمات بیشتر به مردم و استان باشد، پیشنهاد می‌گردد این طرح به مدت ۶ ماه به‌صورت آزمایشی انجام و در صورت ارزیابی و گرفتن نتایج مثبت و یا منفی تصمیم مقتضی اتخاذ گردد.
 


کد مطلب: 18555

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/18555/دشمنان-بدانند-ملت-بزرگ-ایران-سرنوشت-خود-دست-مزدوران-بیگانه-نمی-سپارند

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir