رئیس کمیسیون عمران مجلس اعلام کرد

کاهش ۳۰۰ پرواز در آسمان ایران/استفاده یک درصدی مردم ازحمل و نقل هوایی

5 دی 1396 ساعت 20:52

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: کشور امارات با همکاری آمریکا حدود ۳۰۰ پرواز را از ایران کم کرده‌ و این امر در تأمین منابع مالی شرکت فرودگاه‌های کشور تأثیر منفی گذاشته است.


به گزارش "حافظ نیوز"، محمدرضا رضایی امروز با اشاره به فرسودگی ناوگان هواپیمایی کشور اظهار داشت: در حالی که عمر متوسط هواپیما در دنیا ۱۱ سال بوده این عمر در کشور ما ۲۴ سال است و نشان از فرسودگی ناوگان هوایی و نیازمند نوسازی و تجهیز جدید است.
رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به وجود نزدیک به ۲۷۹ هواپیما در ایران گفت: ۵۰ هزار صندلی در حوزه حمل و نقل هوایی کشور وجود دارد که یک درصد مردم از آن استفاده می‌کنند.
وی افزود: روزانه یک هزار هواپیما از آسمان ایران عبور می‌کند که کشور امارات با همکاری آمریکا با طراحی جدید دست کم ۳۰۰ پرواز را از ایران کم کرده‌اند که در تأمین منابع مالی شرکت فرودگاه‌های کشور تأثیر منفی گذاشته است.
رضایی با بیان اینکه ایران دارای ۷۰ فرودگاه است، ادامه داد: تعداد ۵۳ فردودگاه کشور عملیاتی و فعال بوده و دیگر فرودگاه‌ها کارکردی نداشته و هزینه نگهداری بر دوش کشور دارند.
نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اعطای بی‌رویه مجوز احداث شرکت هواپیمایی در کشور بیان کرد: در ایران ۲۰ شرکت هواپیمایی وجود دارد در حالی که در کشور امارات که چندین برابر ایران پرواز دارد تنها ۴ ایرلاین فعالیت دارد.
وی افزود: در ایران به هرکس با هر توان فنی و مالی مجوز خرید هواپیما و احداث شرکت داده شده که با خرید هواپیماهای نامطلوب و عدم توانایی در پشتیبانی٬ باعث تأخیرهای زیاد در پرواز و نارضایتی عمومی در  جامعه می‌شود.


کد مطلب: 18506

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/18506/کاهش-۳۰۰-پرواز-آسمان-ایران-استفاده-یک-درصدی-مردم-ازحمل-نقل-هوایی

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir