عضو شورای شهر شیراز:

همدلی مردم در کمک به غرب کشور/ اختصاص فرهنگسرایی به معلولان / 350 مورد شکایت و درخواست داشته ایم

4 دی 1396 ساعت 20:32

تنوری بیان کرد: هدف ما باید ایجاد ساختار مدیریت هماهنگ شهری باشد و در راستای تدوین چنین برنامه ای گام برخواهیم داشت .


به گزارش "حافظ نیوز"، احمد توری عصر امروز در صحن علنی شورای شهر پیرامون جابجایی مدیران شهرداری گفت: صرف جابجایی مدیران ازسمتی به سمت دیگر نه تنها با روح شعارهایی که این شورا خود را مکلف به اجرایی شدن ان میداند  مانند  شهر انسان محور ، تقدم  امور فرهنگی  و رفع آسیب های اجتماعی . و ... در تضاد است ، بلکه  با پیام انتخابات ۲۹اردیبهشت  نیز هم خوانی ندارد و فضای یاس و نا امیدی را در بر خواهد داشت .
وی ادامه داد: امید است که با تلاش مجموعه مدیران شهری و به دور از فضاهای پر تنش سیاسی ، امید را همچنان در شهر جاری و ساری ببینیم.
 رئیس کمیسیون حقوق شهروندی در رابطه با زلزله کرمانشاه بیان داشت: در رابطه با زلزله اخیر در غرب کشور نیز باعث افتخار است که شاهد اوج همدلی و تلاش شهروندان شیرازی در کمک رسانی و امداد به زلزله زدگان بودیم و در سه  مورد مشخص شاهد ارسال یک کاروان حامل ۳۰ دستگاه کانکس  از سوی خلاری های ساکن شیراز و ۱۳ دستگاه کانکس از سوی  اهالی شهرک گلشن و درنهایت شاهد اقدام زیبا و مهم انجمن معلولین شهر شیراز بودیم که هزینه پرپایی مراسم روز جهانی معلولان در شیراز را بابت خرید کانکس و ارسال به منطاق زلزله زده پرداخت نمودند .
وی افزود: در این راستا وظیفه خود می دانم که به عنوان رئیس کمیسیون حقوق شهروندی شورای شهر شیراز ضمن سپاس از اقدامات یاد شده ،از هیأت رئیسه محترم شورا درخواست نمایم که در یکی از جلسات آینده ضمن دعوت از مدیران انجمن معلولان شیراز به نحو مقتضی از تلاش این عزیزان  تجلیل  نمایند.
تنوری از کاروانی دیگر به سمت کرمانشاه خبر داد و گفت: البته خرسندم که به اطلاع برسانم که طی چند روز آینده شاهد اعزام کاروان دیگری حامل بیش از ۳۰ دستگاه کانکس مسکونی از سوی جمعی دیگر از خلاری های ساکن شیراز خواهیم بود.
عضو شورای اسلامی شهر شیراز در مورد معلولان تاکید کرد: ذکر این نکته نیز لازم و ضروری است که با وجود ۲۵۰ هزار معلول در استان فارس که فقط ۱۱۰ هزار نفر از آنها در سازمان بهزیستی دارای پرونده می باشند و بیش از ۳۵ هزار نفر معلول هم در کلانشهر شیراز سکونت دارند وظیفه شهرداری شیراز و سازمان فرهنگی ،اجتماعی ورزشی شهرداری می باشد که با هدف صیانت از حقوق شهروندی این عزیزان یکی از فرهنگسراهای شهر را با رویکرد  و کارکرد فعالیت های تخصصی در اختیار  جامعه معلولین  شیراز قرار دهند چرا که این عزیزان نیز سهمی از اداره شهر و حقوق شهروندی دارا می باشند .
وی گریزی نیز به کمیته بررسی درخواستهای مردمی و پیگیری شکایات شورا زد و عنوان کرد: در رابطه با کمیته بررسی درخواستهای مردمی و پیگیری شکایات شورا  نیز به عرض می رساند که طی این مدت به ۳۵۰ مورد درخواست و شکایت رسیدگی شده که حدود ۸۰ درصد تعیین تکلیف شده و الباقی در دست پیگیری می باشد البته سعی و کوشش ما بر رفع مشکل مردم  با انجام مکاتبات و پیگیریهای لازم بوده و فقط ۶ مورد از شکایاتی که با مکاتبات  به نتیجه نرسیده ، در جلسه عمومی کمیته رسیدگی به شکایات و با حضور مسولین محترم شهرداری و شهروندان عزیز مورد رسیدگی و اعلام نظر قرار گرفته است.
تنوری در ادامه صحبت هایش به مبحث آبگرفتگی معابر پرداخت و اظهار کرد: با توجه به شروع فصل زمستان و مشکلاتی که معمولاً بر اثر بارش ها در سطح معابر عمومی ایجاد خواهد شد از شهرداری و سازمانهای زیر مجموعه  تقاضا دارم به فوریت برنامه ریزی لازم جهت رفع مشکلات آبگرفتگی معابر را در دستور کار قرار د هند.
وی بیان کرد: هدف ما باید ایجاد ساختار مدیریت هماهنگ شهری باشد و در راستای تدوین چنین برنامه ای گام برخواهیم داشت .
رئیس کمیسیون حقوق شهروندی شورای شهر شیراز خاطر نشان کرد: شعار محوری ما یقینا ایجاد  مدیریت هماهنگ شهری است زیرا ما اعضای شورای اسلامی دوره پنجم شهر شیراز  بر اساس قانون شوراها در این رابطه مسؤلیت داریم و کلیه واحد های  سازمانهای دولتی و غیر دولتی که در حوزه خدمات شهری وظایفی را به عهده دارند باید مجبور به اجرای تعهدات خود شوند  که این امر نیازمند تدوین آئین نامه مدیریت هماهنگ  شهری می باشد و در این راستا باید در هنگام تدوین برنامه وبودجه شهرداری برای سال بعد برنامه تخصیص یافته برای فعالیت ادارات فوق را  نیز در اختیار داشته باشیم تا بتوانیم خدماتی هماهنگ را به شهروندان ارائه نمائیم .
وی در خصوص وظایف شورای شهر گفت: شورای شهر باید برای همه شهر برنامه داشته باشد و حتی سند ۲۰ ساله شهر را تدوین کند  و اهداف کلان را مشخص نماید  و برای حوزه های اقتصاد شهری ، فرهنگ شهری و مسائل  اجتماعی شهری راهبرد تعیین  و به همه دستگاههای متولی خدمات شهری و مدیریت شهری ابلاغ شود  ولی متأسفانه در افکار و گفتار مسئولین می بینیم که شورای شهر را  شورای شهرداری می نامند  که این امر خطایی بزرگ است .
تنوری در آخر عنوان کرد: در پایان تأکید می کنم که هدف تغییر گفتمان در مدیریت شهری است و در غیر اینصورت ما در ادامه روش های گذشته خواهیم بود  و هیچ تغییر جدیدی  رخ  نخواهد داد .

 


کد مطلب: 18503

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/18503/همدلی-مردم-کمک-غرب-کشور-اختصاص-فرهنگسرایی-معلولان-350-مورد-شکایت-درخواست-داشته-ایم

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir