مدیرکل امور عشایر فارس خبر داد

ایجاد سایت‌های گردشگری در مناطق عشایری فارس

4 دی 1396 ساعت 20:20

مدیرکل امور عشایر فارس گفت: سایت‌های گردشگری و بوم‌گردی در مناطق عشایری فارس ایجاد می‌شود.


به گزارش "حافظ نیوز"، روح‌الله بهرامی صبح امروز در همایش تخصصی کشاورزی، تولید و اشتغال که در سالن اجتماعات معلم شهر لامرد برگزار شد اظهار داشت: شهرستان‌های جنوب فارس مناطق قشلاقی عشایر محسوب می‌شوند.
وی افزود: جامعه عشایری در همه عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی همواره نقش مؤثر داشته است و در تاریخ کشور اثرگذار بوده و تقدیم هزار و 200 شهید عشایر نشان از ولایت مداری آنان است.
مدیرکل امور عشایر فارس گفت: در حال حاضر عشایر فارس با داشتن 3 میلیون رأس دام سبک، 25 درصد گوشت قرمز نیز تولید می‌کنند و علاوه بر آن در تولید فرش دستباف نیز نقش مهمی در اقتصاد داشته‌اند.
بهرامی ادامه داد: سیاست تولید چند محصولی را در حال پیگیری داریم و از برنامه‌های مهم، ایجاد طرح زنجیره تولید گوشت قرمز از مزرعه تا سر سفره است.
وی خاطرنشان کرد: ایجاد سایت‌های گردشگری و بوم‌گردی در مناطق عشایر نیز در دستور کار است چراکه کوچ عشایر و چادر عشایر دارای جذابت خاصی است.
مدیرکل امور عشایر فارس بیان داشت: گسترش و ترویج گیاهان دارویی نیز که در راستای اشتغال‌زایی عشایر قرار دارد در محور فعالیت‌ها بوده و صندوق زنان عشایر گسترش داده می‌شود.


کد مطلب: 18502

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/18502/ایجاد-سایت-های-گردشگری-مناطق-عشایری-فارس

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir