رييس پليس آگاهي استان فارس:

دستگيري قاتل بعد از 12 سال / دستگيري كلاهبردارها توسط پليس آگاهي

3 دی 1396 ساعت 17:56

رييس پليس آگاهي استان فارس از افزايش 38 درصدي ارزش ريالي كالاي قاچاق كشف شده طي 9 ماه منتهي به ابتداي دي‌ماه امسال در فارس خبر داد.


به گزارش "حافظ نیوز"، سرهنگ محسن سروقد يكشنبه 3 دي در يك كنفرانس خبري به تشريح اقدامات پليس آگاهي فارس پرداخت و مدعي شد كه فارس بين 10 استاني كه بيشترين آلوده به معضل قاچاق كالا، رتبه‌ي نخست مبارزه را دارد.
او با اشاره به اينكه مبارزه با قاچاق کالا یکی از اولویت‌هاي پليس است، گفت: در ۹‌ ماهه منتهي به ديماه امسال ۳۸ درصد افزایش در كشف کالای قاچاق را شاهد بوده‌ايم؛ ارزش ريالي كالاهاي قاچاق كشف شده طي اين مدت، ۱۹ 6 میلیارد و ۵۵۷ میلیون تومان ارزيابي مي‌شود حال آنكه در مدت مشابه سال گذشته 143 ميليارد و 218 ميليون تومان بوده است.



دستگيري قاتل بعد از 12 سال
سروقد گفت: پليس آگاهي استان فارس موفق شد با انجام اقدامات پيگيرانه و تخصصي، بعد از 12 سال يك قاتل را دستگير كند.
رييس پليس آگاهي فارس با بيان اينكه 12 سال قبل وقوع يك درگيري در محدوده‌ي كلانتري 18 شيرا منجر به قتل فردي شد، گفت: قاتل در اين پرونده متواري شده بود كه علي‌رغم گذشت 12 سال از ارتكاب جرم، در شهر ساري شناسايي و دستگير و به شيراز منتقل شده است.
سروقد همچنين از دستگيري يك قاتل بعد از 6 سال خبر داد و گفت: 6 سال قبل زني در محدوده‌ي دارالرحمه‌ي شيراز بر اثر اصابت گلوله كشته و قاتل متواري شد.
رييس پليس آگاهي فارس خاطرنشان كرد: قاتل متواري بعد از شش سال در يكي از روستاهاي شهرستان شيراز شناسايي و دستگير شده است. 
به گفته‌ي اين مقام انتظامي، حمل و نگهداری سلاح گرم بستری برای ارتكاب جرم محسوب مي‌شود و فارس نيز در موضوع وقوع قتل جايگاه سوم يا چهارم كشور را دارد.
رييس پليس آگاهي فارس با بيان اينكه قتل با استفاده از سلاح گرم، كمتر از 50 درصد كل قتل‌ها را تشكيل مي‌دهد، گفت: امروز يكي از مشكلات قتل‌هاي خانوادگي است.



دستگيري كلاهبردارها توسط پليس آگاهي
سروقد همچنين از دستگير يك كلاهبردار با هويت الف- الف، خبر داد و گفت: اين فرد كه سابقه‌ي كيفري ندارد با راه‌اندازي موسسه‌اي به نام آواي آيندگان، آگهي تدريس خصوصي توسط مدرس خانم را منتشر كرده و از افراد كلاهبرداري مي‌كند.
رييس پليس آگاهي فارس گفت: پليس اين فرد كلاهبردار را حين خروج از كشور دستگير كرد؛ تاكنون 4 شاكي در خصوص اين پرونده شكايت خود را مطرح كرده‌اند، اگرچه بررسي‌ها و بازجويي‌ها نشان از كلاهبرداري بيش از 50 ميليوني او از حدود 50 نفر دارد. 
سروقد گفت: در مورد ديگري نيز فردي ضمن تماس با اداره‌هاي مختلف خود را قاضي دادگستري و افسر پليس معرفي و توصیه و سفارش افرادي را مي‌كرده است.
رييس پليس آگاهي فارس با بيان اينكه شخص كلاهبردار مورد نظر، در یک اقدام به قاضی ناظر زندان زنگ زده و خواستار ملاقات یک زندانی می‌شود، گفت: در اين فرآيند كلاهبردار مورد نظر دستگير شده است.
سروقد گفت: اين فرد کلاهبردار بالغ بر ۱۰۰ میلیون تومان از ۳۰ نفر کلاهبرداری کرده است.



پرونده‌ي بيمه‌ي سلامت
رييس پليس آگاهي فارس با اشاره به كلاهبرداري افرادي با استفاده از دفترچه‌هاي بيمه‌ي سلامت، گفت: سه نفر با هويت مشخص، با سوءاستفاده از دفترچه‌هاي بيمه‌ي سلامت و درج مهر جعلي، نسخه‌هاي مربوط به داروهاي كمياب را از داروخانه‌ها تهيه كرده و در بازار آزاد مي‌فروختند.
سروقد با بيان اينكه متهمان در اين پرونده، از دفترچه‌هاي بيمه‌ي سلامت افراد مختلف با اين وعده كه براي آنان تسهيلات بانكي تامين مي‌كنند، سوءاستفاده كرده‌اند، گفت: شاكي اصلي اين پرونده بيمه‌ي سلامت است؛ البته 10 شاكي خصوصي نيز در اين پرونده وجود دارد.
رييس پليس آگاهي فارس خاطرنشان كرد: براساس ادعاي بيمه‌ي سلامت، از 66 دفترچه سوءاستفاده و به اين سازمان حدود 620 ميليون تومان ضرر وارد شده است. 
سروقد گفت: بیشترين وروری پرونده‌هاي کلاهبردای مربوط به کلاهبرداری تلفنی، استفاده از بستر اینترنت و سايت‌هاي خريد و فروش كالا است.
رييس پليس آگاهي فارس همچنين از دستگيري اعضاي يك باند سرقت احشام در فارس خبر داد و گفت: تاكنون 5 نفر از اعضاي اين باند كه در شهرستان‌هاي فيروزآباد و كوار مرتكب سرقت شده‌ بودند، دستگير شده‌اند.
سروقد خاطرنشان كرد: از سارقان 2 دستگاه خودرو به همراه 200 راس دام كشف شده است؛ تاكنون 10 مالباخته شناسايي شده‌اند كه احشام 3 شاكي پيدا شده است. 


کد مطلب: 18494

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/18494/دستگيري-قاتل-بعد-12-سال-كلاهبردارها-توسط-پليس-آگاهي

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir