در جلسه شورای اداری استان فارس مطرح شد

بیکاری یکی از مؤلفه‌های مهم آسیب‌های اجتماعی/تخصیص یک هزار و ۳۳ میلیارد تومان اعتبار برای ایجاد اشتغال در فارس

22 آذر 1396 ساعت 19:41

استاندار فارس گفت: یکی از مؤلفه‌های مهم آسیب‌های اجتماعی بیکاری است اما نمی‌‌توان گفت که همه‌ی آسیب‌ها مربوط به بیکاری می‌شود.


به گزارش "حافظ نیوزعصر امروز در جلسه شورای اداری استان فارس با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، استاندار فارس، نماینده مردم شیراز برگزار شد.
استاندار فارس در این جلسه بابیان اینکه یکی از پایه‌های اقتصاد استان فارس بحث کشاورزی است، گفت: شهرستان‌هایی که 98 درصد اشتغال آن‌ها بر پایه کشاورزی بوده، امروز برهوت شده و مهاجرت بی‌رویه به شهرهای درجه‌یک و 2و 3 را بسترسازی کرده است.
اسماعیل تبادار با اشاره به تأثیر مهاجرت در ایجاد آسیب‌های اجتماعی و ایجاد فقر، تصریح کرد: یکی از مؤلفه‌های مهم آسیب‌های اجتماعی بیکاری است اما نمی‌‌توان گفت که همه‌ی آسیب‌ها مربوط به بیکاری می‌شود.
استاندار فارس افزود: 11 دستگاه اجرایی و 20 مؤسسه و سازمان ذیل وزارت تعاون است که با استفاده از ظرفیت آن‌ها می‌توان راهی برای حل مشکل بیکاری یافت.
تبادار بابیان اینکه در فارس نزدیک به 119 نقطه و محله آسیب‌دیده از مشکلات مختلف اجتماعی وجود دارد، خاطرنشان کرد: حداقل 15 محله در شیراز است که 9 منطقه از آن‌‌ها بحرانی هستند.
وی با اشاره به وضعیت مناسب فارس در زمینه‌ ایجاد بسترهای اشتغال، ادامه داد: از سال 86 بیمارستان دوم تأمین اجتماعی که سال 92 کلنگ آن خورده، در دستور کار بوده و هنوز به بهره‌برداری نرسیده است.
این مقام مسؤول بابیان اینکه در استان فارس شاخص بر اساس جمعیت بیمه‌شده 1.1 و در کشور 2.2 درصد است، گفت: ساخت بیمارستان دوم تأمین اجتماعی و تسریع در انتقال کارخانه‌های پشم‌شیشه و سیمان شیراز به خارج از شهر، از ضرورت‌های اصلی استان فارس مدنظر قرارگرفته است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس با اشاره به در نظر گرفتن یک هزار و ۳۳ میلیارد تومان اعتبار برای ایجاد اشتغال در فارس، گفت: فارس استان چهارم کشور درزمینه‌ی ایجاد اشتغال است که تاکنون ۲۳ هزار طرح ثبت‌شده و کمتر از دو هزار میلیارد تومان طرح را آماده جذب داریم.
سهراب مختاری بابیان اینکه ۱۶ طرح ویژه نیز برای اشتغال روستایی ازجمله دهکده اقتصادی در نظر گرفته‌شده است، تصریح کرد:  در ۲۶۷ روستا، آموزش روستایی و مهارت‌آموزی در حال انجام است.


کد مطلب: 18412

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/18412/بیکاری-یکی-مؤلفه-های-مهم-آسیب-های-اجتماعی-تخصیص-یک-هزار-۳۳-میلیارد-تومان-اعتبار-ایجاد-اشتغال-فارس

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir