نامه عضو علی البدل شورای شهر شیراز به یاسر هاشمی؛

یاسر خان هاشمی ، شما بدهکار مردمید نه طلبکار !؟

22 آذر 1396 ساعت 15:42

محمد رضا هاجری در قالب نامه ای نکاتی را به یاسر هاشمی گوشزد کرد


به گزارش "حافظ نیوز"، محمد رضا هاجری در قالب نامه ای نکاتی را به یاسر هاشمی گوشزد کرد که در ادامه شرح نامه را می خوانید:

هو الشاهد و الناظر
جناب آقای مهندس یاسر هاشمی رفسنجانی
سلام علیکم
بدون شک کسی بر روحیه آرام و معتدل جناب آقای دکتر علی  اکبر ولایتی در کشور شک و شبهه ندارد ، سران دولت های سازندگی ، اصلاحات ، اعتدال حتی احمدی نژاد ها و جریان های اصولگرا و اصلاح طلب بر اعتدال و آرامیِ شخصیت دکتر ولایتی شهادت داده و می دهند. بدنبال انعکاس بعضی حرکات جلف و رقاصی در سالن دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد  و جلسه مربوط به مراسم 16 آذر، روز دانشجو که در ابتدای جلسه مهمان ویژه مراسم خانواده معظم  شهید حججی بوده ، عکس العمل جناب آقای دکتر ولایتی بعنوان امین ولایت در دانشگاه آزاد اسلامی کشور در مذمت و تقبیح حرکات ناشایست و بیان جمله ( کشتیبان را سیاستی دگر آمد) در نامه ایشان به ریاست دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد ، گویا به مزاق حضرتعالی ، خوش نیامده ، بهانه شده برای شما تا آن رجل آرام و معتدل  نظام را  با صغری و کبری ، کشتیبان راسیاست دگر آمد ، شماتت و مذمت نموده و روزنامه های زنجیره ای حامی شما آنرا ترویج و بازتولید و دوباره تبلیغ کنند!؟
ای کاش علت اخراج خود و آقای میرزاده ازدانشگاه آزاد اسلامی را در رفتار و کردار خود بازبینی می کردید. ای کاش نمی گذاشتند دانشگاه آزاد اسلامی  بعنوان بیت المال مسلمین، تبدیل به بیت الحال و مال البیت شود.
بعنوان فارغ التحصیل مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز و قبول شده مرحله اول مقطع دکترای اندیشه سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز و هزینه های چند میلیونی  که در این دانشگاه هزینه ی تحصیل نموده ام،  اعتراف می کنم با رفتن شما، میرزاده و امثالهم در دانشگاه آزاد اسلامی ، فلسفه ذاتی و اهداف بلند بنیانگذاران این دانشگاه بهتر صیانت ، حفاظت و حراست می گردد .
قبول کنید رفتار طلبکارانه شما در حالی که بدهکار ملتید ، در این دانشگاه بنوعی بود که احساس مالکیت داشته و هرگونه که خواستید و توانستید ، ریخت و پاش کردید و سال ها طول خواهد کشید تا این دانشگاه بزرگ و فراگیر، قانونمند شده وضابطه مند به راه خیر خود ادامه دهد.
البته عملکرد آقا مهدی ، اخوی گرامی، بخصوص در سالیان استقرار در دانشگاه آزاد اسلامی واحد لندن و دریافت های حق مأموریت ، قصه پر غصه ای است که فعلا نیازی به کالبد شکافی آن نمی باشد.
برای اینکه مردم بدانند چگونه به بیت المال، چوب حراج زده شده ، کافی است به خاطرات روزانه ابوی مرحوم و راحلتان که تا سال 72 ثبت و چاپ شده، بنگرید.
پژوهش مستند جناب آقای کامران غضنفری با عنوان ( هاشمی رفسنجانی از نگاهی دیگر) که بخش های 37 و 38 آن در هفته نامه 9 دی به چاپ رسیده کاملاً شفاف و عریان ،روحیه اشرافی گری و رفاه طلبی  شما را بخوبی نمایان می سازد آنهم از خاطرات روزانه ابوی گرامی و به خدا پیوسته ، با مطالعه این خاطرات بدون تردید افکار عمومی اقناع خواهد شد که دکتر ولایتی در راستای جلوگیری از ترویج روحیه اشرافی گری و سلطنتی در دانشگاه آزاد اسلامی حق داشته شما را وبه تَبَع ،مهدی حتی فائزه را از دانشگاهی که با حق الناس اداره می شود ، اخراج نماید.
به گوشه ای از خاطرات مرحوم ابوی که ثبت و چاپ شده بنگرید:
1- چهارشنبه 12 تیر 1364 ( سفر به چین و ژاپن با دو هواپیما و 100 نفر همراه): مهدی را بیدار کردم که صبحانه بخورد و با بچه ها دنبال کارش برود ، حسن فرزند احمد آقا هم مثل بچه های من – یاسر و مهدی – همراه ما بود.
2- سه شنبه 30 خرداد 1368 ( سفر به مسکو) : عفت و بچه ها را قبلا به محل آورده بودند بعد از استراحت و نماز همراه سفیرمان آقای نوبری با اتومبیل تشریفات در خیابان های مسکو گشتیم ، خیابان ها وسیع و تمیز و سرسبز است.
3- 9 شهریور 1368 : فرمانده و جانشین دانشکده پرواز نیروی هوایی آمدند ، به خاطر تعلیم خلبانی به مهدی و یاسر در چند روز گذشته – که امروز مرحله ابتدایی پایان یافته – از آنها تشکر کردم.
4- 5 بهمن 1368 : ساعت سه بعد از ظهر به فرودگاه رفتم و به سوی جزیره خارک پرواز کردیم. دکتر حسن روحانی و غلامرضا آقازاده وزیر نفت و آقای حمید میرزاده و جمعی دیگر و یاسر ، مهدی ، فاطی و سعید لاهوتی (داماد هاشمی) و ... بودند. شام پر تشریفات در مهمانخانه وزارت نفت بود.
5- 25 اسفند 1368 : در خانه ماندم ، باران می بارید و شب تبدیل به برف شد، یاسر سفر گروهی را که برای افتتاح خط پرواز به مالزی رفته بودند ، تعریف کرد.
6- 16 فروردین 1370 : یاسر از عربستان رسید ، شرحی از سفرش داد ، شناخته شده بود و با فهد شاه عربستان ملاقات داشته است.
7- 23 خرداد 1370 : ظهر عفت وفاطی و یاسر و سارا و علی آمدند ، ناهار را با من خوردند و از آنجا برای سفر به لیبی ، عازم فرودگاه مهر آباد بودند.
8- 11 تیر 1370 : با رئیس جمهور کومور به فرودگاه رفتیم ، مصاحبه ای انجام دادیم ، با بدرقه رسمی به سوی کومور پرواز کردند ، با هوا پیمای ما رفتند ، هیئت ایرانی هم برای شرکت در مراسم سالگرد استقلال کومور با آنها رفت.
یاسر هم همراه هیئت رفت.
9- 23 آذر 1370 : فائزه و یاسر امروز ( از پایتخت سودان) به مکه رفتند.
10- 6 دی 1370: فائزه به مشهد رفته بود ، یاسر هم برای اسکی به دیزین رفته است.
11- 15 خرداد 1371: تا شب در (سد) لتیان ماندیم ، وقت به مطالعه و صحبت و قدم زدن و قایق سواری و تماشای جت اسکی سواری مهدی و یاسر گذشت ،  ظهر یاسر برای سفر به مکه خدا حافظی کرد. عفت هم همراه او به تهران رفت.
12- 11 آبان 1371: سر شب از استخر استفاده کردم ، ساعت هفت و نیم به خانه آمدم.
عفت از گوشت شکاری که یاسر زده است ، کباب درست کرده بود.
یاسر خان ، اینها بخش اندکی از خاطرات ثبت و چاپ شده مرحوم ابوی شما ، آنهم تا سال 72  بوده و بعد از این تاریخ هم خواهد آمد. در سن زیر 20 سال، انواع سفر های داخلی و خارجی ، تفریح در کاخ های باقیمانده از شاه ، قایق سواری ، اسکی، خلبانی ، شکار و ...
آیا جوانان ایرانی وقتی این خاطرات را بصورت کامل  بخوانند ، چه حالی پیدا می کنند؟
خودتان نظر سنجی کنید. شما در دانشگاه آزاد چه وظیفه ای داشتیدکه ساختمان مجللِ چند طبقه در بالای شهر تهران با دهها نیرو در آن استقرار یافته و هزینه خود ، محل استقرار و کارکنان انبوه را بر دانشگاه آزاد تحمیل می کردید ، طلبکار این ملت هستید یا بدهکار؟
پسر کو ندارد نشان از پدر           تو بیگانه خوانش نخوانش پسر
محمد رضا هاجری
مدیر مسئول هفته نامه سفیر عدالت فارس و پایگاه اطلاع رسانی سعدی نیوز
 

 


کد مطلب: 18406

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/18406/یاسر-خان-هاشمی-بدهکار-مردمید-نه-طلبکار

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir