مسئول بسیج دانشجویی فارس در گردهمایی سفیران جهاد انقلابی مطرح کرد:

شاغل شدن 22 خانواده کم بضاعت در شیراز/استفاده از ظرفیت جوانان ملزم به ایجاد بستر توسط مسئولان است

9 آذر 1396 ساعت 14:44

مسئول بسیج دانشجویی فارس گفت: کارآفرینی یکی از کارهای جهادشهری در جهت رفع آسیب های اجتماعی است که در شیراز قوت گرفته است.


به گزارش "حافظ نیوزاسماعیل قزل سفلی مسئول بسیج دانشجویی استان فارس در گردهمایی سفیران جهاد انقلابی که در مجتمع ولایت دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار شد با بیان اینکه این جلسه به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد ،اظهار داشت:بیش از 5600 نفر جهادگر دانشجو در سراسر استان داشتیم که در مناطق استانی و کشوری و بحث کرمانشاه مشغول فعالیت و خدمت رسانی به مردم بودند.
مسئول بسیج دانشجویی فارس از برگزاری این گردهمایی در دو بخش کارگاهی و همایشی خبر داد و در ادامه عنوان نمود:در بسیج دانشجویی استان فارس بیش از 105 گروه جهادی داریم که 39 گروه در شهر شیراز  و 66 گروه دیگر در شهرستان ها مشغول فعالیت و خدمت رسانی هستند.
وی با بیان اینکه مشاوره خانواده و تربیت کودکان از عرصه های فعالیت های جهادشهری است در ادامه تشریح کرد:مشاوره تحصیلی و کلاس های تقویتی،بازسازی و مرمت خانه های محرومین،ایجاد اشتغال برای خانواده های کم بضاعت،ویزیت و معاینه پزشکی و... از دیگر عرصه های فعالیت در جهادشهری است.
قزل سفلی بر ماهیت تخصصی گروه های جهادی تاکید کرد و در ادامه گفت:باید بستر ماهیت تخصصی را فراهیم کنیم که در هر عرصه چندین گروه داشته باشیم و 2 نوع رویکرد جهادی داریم که یکی جهاد روستایی با هدف محرومیت زدایی و دیگری جهادشهری با هدف کم یا رفع آسیب های اجتماعی است.
 
مسئول بسیج دانشجویی فارس  فعالیت های گروه های جهادی را در 2 عرصه عمومی و خصوصی برشمرد و در ادامه تصریح کرد:عرصه های عمومی تلفیقی از عرصه های فرهنگی،عمرانی،بهداشت و درمان و... است و در عرصه خصوصی مشاوره،تربیتی،حقوقی،اقتصادمقاومتی و غیره به مردم ارئه می شود.
 
وی با اشاره به اینکه در شهر شیراز 13 منطقه شناسایی شده است در ادامه افزود:گروه های  جهاد شهری با هدف کم یا رفع آسیب های اجتماعی در 8 منطقه از شیراز در حال فعالیت و خدمت رسانی هستند.
مسئول بسیج دانشجویی استان فارس کارآفرینی را یکی از کارهای جهادشهری در جهت رفع آسیب های اجتماعی برشمرد که در شیراز قوت گرفته است و در ادامه بیان کرد:به همت جهادگران 22 خانواده دارای شغل در کارگاه های مختلف شده اند.
 
قزل سفلی با اشاره به اینکه  جهادگران  تلاش می کنند کارهایشان بیشتر دیده شود نه خودشان،در ادامه خاطرنشان کرد:جوانان ما دارای ظرفیت های خوب و بالقوه اند و ما مسئولان باید بستر ایجاد کنیم تا آبنده ای خوب برای ایران اسلامی رقم بخورد.
 


کد مطلب: 18297

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/18297/شاغل-شدن-22-خانواده-کم-بضاعت-شیراز-استفاده-ظرفیت-جوانان-ملزم-ایجاد-بستر-توسط-مسئولان

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir