در همایش ملی زنان و توسعه مطرح شد

لزوم اتحاد مردان و زنان کارآفرین در جهت رفع موانع تولید/اهمیت استفاده از توان 50 درصدی بانوان در توسعه

8 آذر 1396 ساعت 17:27

رئیس اتاق بازرگانی شیراز گفت: زنان و مردان کارآفرین باید با اتحاد در مقابل موانع تولید و کسب‌وکار مقاومت کنند و به دنبال حل این مشکلات باشند.


به گزارش "حافظ نیوزهمایش ملی زنان و توسعه با حضور رئیس اتاق بازرگانی شیراز، رئیس کانون زنان بازرگان ایران، معاون سیاسی امنیتی استانداری فارس، مدیرکل امور بانوان و استانداری فارس و بانوان فعال اقتصادی صبح امروز در اتاق بارزگانی شیراز برگزار شد.
رئیس اتاق بازرگانی شیراز در این همایش گفت: زنان و مردان کارآفرین با توجه به شاخص‌هایی که در کشور ما وجود دارد باید با اتحاد در مقابل موانع تولید و کسب‌وکار مقاومت کنند و به دنبال حل این مشکلات باشند.
جمال رازقی افزود: ابتدا باید مشکلات مانع تولید و کسب‌وکار را برطرف کرد و بعد به دنبال رفع تبعیض‌های بین زنان و مردان در جامعه بود.
رئیس اتاق بازرگانی شیراز از تولید به‌عنوان محور اصلی اقتصاد کشور یاد کرد و گفت: در کشوری که ادعای سرمایه‌داری، ندارد؛ 75 تا 225 برابر کشورهای سرمایه‌دار، سپرده بانکی دارد.
رازقی مطرح کرد: میزان نقدینگی کشور یک هزار و 350 هزار میلیارد تومان است که 85 درصد از این مبالغ به‌صورت سپرده‌های بلندمدت در نظام بانکی هستند.
وی بابیان اینکه مردم ما به دریافت پول بدون زحمت عادت کردند، خاطرنشان کرد: کل سود شرکت‌های خصوصی و دولتی 100 هزار میلیارد تومان است؛ با این مبالغ امکان پرداخت سودهای بانکی وجود ندارد.
این مقام مسؤول بابیان اینکه نظام عملیاتی کشور با شکست روبه‌رو شده است، ادامه داد: اگر انسان‌های دلسوزی برای کشورمان هستیم، مباحث را به گونه‌هایی مشخص کنیم که به‌اتفاق مردان کارآفرین به سمت پیشرفت کشور قدم برداریم.
اهمیت استفاده از توان 50 درصدی بانوان در توسعه
رئیس کانون زنان بازرگان فارس بابیان اینکه اعتقاد ما بر این است که در کشور ما رشد و توسعه به‌جای هم به‌کاربرده می‌شوند، گفت: در جهت توسعه‌یافتگی در بخش حضور زنان در جامعه تلاش نکردیم.
یلدا راهدار بابیان اینکه باید به نقش زنان در توسعه جامعه توجه کنیم، تصریح کرد: باید استراتژی‌هایی تبیین کنیم تا از توان 50 درصدی نیروی بانوان توانمند بهره‌مند شویم.
رئیس کانون زنان بازرگان فارس بابیان اینکه توسعه همه‌جانبه است و اگر متوازن نباشد، جامعه هم نامتوازن توسعه و پیشرفت خواهد کرد، افزود: در تعیین بودجه و برنامه‌هایی که قرار است برای توسعه انجام گیرد، نقش این 50 درصد از بانوان نیز مشخص شود.


کد مطلب: 18294

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/18294/لزوم-اتحاد-مردان-زنان-کارآفرین-جهت-رفع-موانع-تولید-اهمیت-استفاده-توان-50-درصدی-بانوان-توسعه

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir