در شورای شهر چه خبر است؟!

کمک 100 میلیونی شورا به زلزله زدگان/ جشنواره نوروزی تاجیکستان در شیراز

29 آبان 1396 ساعت 20:20

جلسه علنی شورای شهر شیراز با دو نطق پیش از دستور و سه طرح پیشنهادی برگزار شد.


به گزارش "حافظ نیوز"، عصر امروز در صحن شورای شهر شیراز طرح دوفوریتی مساعدت مالی 100 میلیون تومانی شهرداری شیراز در جهت بهسازی و نوسازی  مناطق زلزله‌زده کرمانشاه موردبحث قرار گرفت.
نوذر امامی بابیان اینکه همیشه موقع بلایای طبیعی به فکر مردم می‌افتیم درحالی‌که در حاشیه شهرها نیز مردم در وضعیت بدی هستند، گفت: مساعدت‌های مالی باید به‌صورت نمادین در قالب انجام یک پروژه عمرانی مانند ساخت پل یا مدرسه باشد تا در ذهن مردم نیز محفوظ شود.
وی به مساعدت مالی 2 میلیارد تومانی شهرداری شیراز به موکب احمدبن موسی (ع) نیز اشاره کرد و افزود: این‌طور مساعدت‌های مالی به نفع مردم نیست چون باعث اسراف می‌شود و خود احمدبن موسی (ع) نیز راضی نیست چراکه شهروندانی در اطراف حرم و در شهر شیراز طبق ارزش‌های اسلامی و انسانی زندگی نمی‌کنند و مشکلاتی دارند.
این عضو شورای شهر شیراز تصریح کرد: من مخالف کمک‌های مالی نیستم و این حرف‌ها به معنای ضد ارزش بودن من نیست.
نواب قائدی در خصوص این طرح پیشنهادی تأکید کرد: یک سیاست واحدی را شورای شهر شیراز نسبت به مساعدت‌ها در پیش بگیرد نه اینکه در یکجا کمک بشود و در جای دیگر منع قانونی شهرداری مطرح شود.
رئیس شورای اسلامی شهر شیراز در مورد این طرح گفت: اگر دلسوز مردم زلزله کرمانشاه هستیم به‌جای هزینه از بیت‌المال می‌توانیم حقوق یک ماه خود را به آن‌ها بدهیم.
عبدالرزاق موسوی نیز گفت: بر اساس قانون 17 و 16 شهرداری می‌توان از بودجه شهرداری هزینه‌ای برای کمک به حادثه دیدگان بالای طبیعی اختصاص داد.
وی ادامه داد: در ماده 73 قانون شهرداری نیز آماده است عوارض گرفته‌شده از مردم فقط در همان شهر باید خرج شود اما تمام بودجه شهرداری از طریق عوارض نیست و یک‌بار برای همیشه این بحث مساعدت‌ها باید تعیین و تکلیف شود.
حیدر اسکندر پور نیز در این خصوص بیان کرد: هزینه کرد درآمدهای شهرداری طبق قانون باید در همان شهر صرف شود اما چون زلزله کرمانشاه یک اتفاق دردناک در سطح ملی است و شهرداری تهران نیز مبلغ زیادی را مساعدت و به زلزله‌زدگان خدمات‌رسانی کرده است، بنده با مساعدت مالی شهرداری شیراز به زلزله‌زدگان کرمانشاه موافق هستم البته اگر فرمانداری شیراز نیز تائید بکند.
در ادامه جلسه طرح دوفوریتی مساعدت مالی 100 میلیون تومانی شهرداری شیراز به زلزله‌زدگان کرمانشاه از طریق واریز به‌حساب سازمان هلال‌احمر به تصویب رسید.
طرح پیشنهادی برخی از اعضای شورای شهر شیراز در خصوص برگزاری جشنواره نوروزی تاجیکستان در ایام نوروز 97 در شیراز نیز مطرح و به کمیسیون گردشگری شورا ارجاع داده شد.
سولماز دهقان در توضیح این طرح گفت: شهر شیراز با شهر دوشنبه خواهرخوانده است و این خواهرخواندگی تنها در تفاهم‌نامه آمده و کاری انجام‌نشده است؛ به دلیل قرابت فرهنگی، قومی و زبانی که وجود دارد، برگزاری نمایشگاه موجب تبادل فرهنگی و موقعیتی برای معرفی شهر شیراز است که می‌توان در آینده نیز به تاجیکستان پیشنهاد داد که از شهر شیراز گروهی برای برپایی جشنواره به شهر دوشنبه بروند.
پیشنهاد تشویق و تجلیل از سعید رضا کیخا، قهرمان ژیمناستیک و کارمند شهرداری شیراز نیز به کمیسیون فرهنگی اجتماعی و ورزشی شورا ارجاع داده شد.


کد مطلب: 18260

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/18260/کمک-100-میلیونی-شورا-زلزله-زدگان-جشنواره-نوروزی-تاجیکستان-شیراز

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir