عضو شورای شهر شیراز:

شیراز حال بهتری از کرمانشاهان ندارد

29 آبان 1396 ساعت 20:12

مهدی حاجتی عصر امروز در صحن شورای شهر شیراز ضمن ابراز تسلیت به حادثه دیدگان زلزله اخیر کرمانشاه اظهار داشت: در شیراز مناطقی است که حال بهتری از کرمانشاه ندارد.


به گزارش "حافظ نیوز"، مهدی حاجتی عصر امروز در صحن شورای شهر شیراز ضمن ابراز تسلیت به حادثه دیدگان زلزله اخیر کرمانشاه اظهار داشت: در شیراز مناطقی است که حال بهتری از کرمانشاه ندارد.
وی ادامه داد: به رفتن راه دراز نیاز نیست، همین نزدیکی که بافت تاریخی و فرهنگی می‌نامند، زمینش که هیچ، تن آدمیانش مدام دارد می‌لرزد؛ از شهردار محترم استدعا دارم تمامی متخصصان را برای حل بحران‌های این منطقه و مناطقی این‌چنین فرابخوانند و حداکثر همکاری را با سایر نهادها داشته باشند.
این عضو شورای شهر شیراز افزود: تن این شهر، زخمی پروژه‌هایی است که گاه یا ضرورتی ندارند یا با هویت این شهر هیچ نسبتی برقرار نمی‌کند، از شهردار محترم در این خصوص درخواست داریم به کمک یک تیم کارشناسی پروژه‌ها را اولویت‌بندی کرده و در این وانفسای بحران مالی شهرداری تخصیص بودجه‌ها را به سمت پروژه‌های دارای اولویت ببرند و حتی اگر لازم شده شجاعانه پروژه‌های غیرضروری را برای همیشه متوقف کنند.
حاجتی تأکید کرد: از سوی دیگر شهر شعر و ادب و فرهنگ و هنر بیش از سازه‌های خشن بتنی، به زیرساخت‌هایی از قبیل موزه هنرهای معاصر، سالن‌های فرهنگی هنری در شأن شیراز و کتابخانه مرکزی که جایش در دل شهر خالی است احتیاج دارد؛ خواهشمند است این‌ها را در اولویت‌های پروژه‌ای بودجه سال ۹۷ و همچنین برنامه پنج‌ساله سوم قرار دهید تا شاید سال‌های پیش رو حال مردمان این شهر بهتر شود.
نایب‌رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورا با اشاره به اینکه در این سال‌ها برون‌سپاری‌هایی در حوزه اجرایی و نیروی انسانی صورت گرفته است که گاهی بخش اجرایی آن آلوده به رانت شده است، گفت: این اتفاق در حوزه نیروی انسانی مواردی مشاهده گردیده که چیزی از یک نظام برده‌داری مدرن کم ندارد، به‌عنوان نماینده مردم -که قطعاً این نمایندگی شامل زحمتکشان شهرداری نیز می‌شود- از تمامی نهادهای نظارتی چون اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بازرسی شهرداری و امور قراردادها درخواست دارم در راستای دفاع از حق این قشر زحمتکش بکوشند.
وی خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته زمین‌هایی برخلاف شرایط قانونی تحت نام مساجد، مراکز فرهنگی و مذهبی و عناوینی این‌چنینی واگذار گردیده که با جو حاکم، کمتر کسی هزینه مخالفت با چنین طرح‌هایی را به جان خریده است؛ از اداره‌های بازرسی، حقوقی و املاک درخواست دارم تمامی این موارد را طی گزارشی به مردم ارائه دهند.


کد مطلب: 18258

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/18258/شیراز-حال-بهتری-کرمانشاهان-ندارد

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir