فرمانده انتظامی فارس خبر داد

کشف 7 تن مواد مخدر و 22 میلیارد تومان کالای قاچاق در فارس تنها در یک ماه!

29 آبان 1396 ساعت 20:04

فرمانده انتظامی استان فارس از کشف 7 تن مواد مخدر تنها در یک ماه گذشته در استان فارس خبر داد.


به گزارش "حافظ نیوز"، سردار احمدعلی گودرزی صبح امروز در نشستی خبری با تشریح جزئیات کشفیات جدید نیروی انتظامی استان فارس در روزهای اخیر، اظهار داشت: تنها در یک ماه گذشته 7 تن انواع مواد مخدر در استان کشف‌شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل، 96 درصد رشد داشته است!
وی همچنین به کشفیات کالای قاچاق در فارس اشاره کرد و گفت: در طول یک ماه گذشته 22 میلیارد و 100 میلیون تومان کالای قاچاق شامل لاستیک خارجی، کالای سلامت‌محور، لوازم‌آرایشی، لوازم‌خانگی، برنج و مواد خوراکی کشف و ضبط‌شده است.
این مقام مسؤول اضافه کرد: لوازم آرایشی کشف‌شده بعضاً لوازمی بوده که تاریخ‌مصرف آن گذشته است و قاچاقچیان همین لوازم را با دستکاری در تاریخ انقضا به بازار مصرف می‌رساندند که بیشتر مشکلات پوستی نیز از همین مواد آرایشی به وجود می‌آید.
فرمانده انتظامی استان فارس به توقیف 2 هزار و 568 خودروی حامل کالای قاچاق نیز در 8 ماه گذشته اشاره کرد و افزود: در این رابطه 3 هزار و 600 نفر دستگیر شدند، ضمن اینکه ارزش ریالی کالاهای کشف‌شده 165 میلیارد تومان بوده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل 29 درصد رشد دارد.
گودرزی همچنین به انهدام باند واردکننده خودروهای خارجی در 48 ساعت گذشته اشاره کرد و گفت: 4 دستگاه خودروی خارجی به ارزش 10 میلیارد ریال از این باند «سندنمره کار» کشف و ضبط شده است.
وی از دستگیری یک هزار و 138 قاچاقچی، حمل‌کننده مواد، توزیع‌کننده، خرده‌فروش و معتاد در یک ماه گذشته خبر داد و افزود: در یک ماه گذشته 7 تن انواع مخدر در فارس کشف و ضبط شده است.
این مقام انتظامی در ادامه به دستگیری فردی به نام رامین اشاره کرد که خود را دکتر معرفی کرده و به کلاه برداری در فروش آپارتمان می‌پرداخته که در این رابطه 50 میلیون تومان از مردم اخاذی کرده است.
دستگیری سارقی با 50 فقره سرقت منزل، دستگیری 8 سارق به عنف از دیگر مواردی بود که فرمانده انتظامی فارس به آن اشاره کرد و اظهار داشت: سارقان به عنف به بهانه پرسیدن آدرس جلوی خودروها را می‌گرفتند و پس‌ازآن به سرقت می‌پرداختند.
گودرزی همچنین به دستگیری 31 اراذل‌واوباش بنام در یک ماه گذشته اشاره کرد و افزود: از ابتدای سال جاری 221 نفر از این افراد در استان دستگیر شده‌اند.
وی اضافه کرد: در 72 ساعت گذشته 111 نفر از مجرمان فراری و تحت تعقیب نیز توسط پلیس در یک عملیات منسجم دستگیر شدند.


کد مطلب: 18255

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/18255/کشف-7-تن-مواد-مخدر-22-میلیارد-تومان-کالای-قاچاق-فارس-تنها-یک-ماه

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir