معاون اداره کل اوقاف فارس در همایش وقف و قرآن:

نیازمند وقف مشارکتی در حوزه فعالیت‌های قرآنی هستیم

29 آبان 1396 ساعت 20:01

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه فارس گفت: برای گسترش فعالیت‌های قرآنی نیازمند رویکرد واقفان به وقف‌های مرتبط با این موضوع و وقف‌های مشارکتی هستیم.


به گزارش "حافظ نیوز"، حجت‌الاسلام سید میثم حسینی در همایش وقف و قرآن در محل دانشگاه مطالعات تطبیقی قرآن کریم با حضور اساتید، اعضای هیأت‌علمی و دانشجویان این دانشگاه و جمعی از مسوولان و مدیران فرهنگی و قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان فارس با اشاره به حدیثی از پیامبر اعظم(ص) اظهار داشت: در جامعه امروز همه مردم از پائین‌ترین تا بالاترین سطوح اجتماعی، هم کارشناس هستند، هم‌نظر می‌دهند و هم ایراد می‌گیرند ولی برای این سؤال پاسخی ندارند که در این میان چگونه به وظیفه خود عمل کرده‌اند.
وی افزود: همه و به‌ویژه روحانیون، به وضعیت حجاب، اقتصاد و بسیاری دیگر از مسائل ایراد می‌گیریم ولی به این مسئله فکر نمی‌کنیم که در عمل به وظائف خود در مورد امربه‌معروف و نهی از منکر چه کرده‌ایم و این مسئله را در جلسه ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر هم بیان کردم.
حسینی گفت: در خصوص وقف نیز چنین است و باید از خودمان بپرسیم که آیا حاضریم در این مسیر قدمی برداریم؟، حاضرم ثابت کنم که همه افراد جامعه از موهبات وقف بهره‌مند هستند و نمونه بارز موقوفاتی که همه از آن‌ها استفاده می‌کنند بیمارستان، مدارس، تکایا و مساجد و حتی قبرستان‌های موقوفه هستند.
معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه فارس خطاب به اساتید و دانشجویان این دانشگاه قرآنی ابراز داشت: شما باید وقف را بابیان آثار آن ترویج کنید که اقدام تبلیغاتی شما بیشتر از مسئولان ذی‌ربط اثرگذار است.
وی بابیان تلاش‌هایی که برای ساخت بیمارستان سرطان به‌صورت وقف مشارکتی صورت گرفته است و با اظهار این مطلب که تعداد وقف‌های قرآنی کفاف هزینه‌های فعالیت‌های قرآنی را نمی‌دهد: پیشنهاد می‌شود که فعالان قرآنی به‌صورت وقف مشارکتی، زمینه را برای توسعه فعالیت‌های قرآنی با مشارکت وقف فراهم کنند.
حسینی بابیان این‌که یکی از راه‌های گسترش وقف شناساندن واقفان خیراندیش و تأثیرات وقفیات آن‌ها بر جامعه است و بابیان این‌که ما به‌عنوان مسئول در این امر کوتاهی‌هایی داشته‌ایم گفت: مرحوم نمازی در سال 51 به رحمت خدا رفته است ولی موقوفه وی روز بروز گسترده‌تر شده است و روزانه حدود سی هزار نفر به بیمارستان نمازی مراجعه دارند و این در حالی است که بسیاری از مراجعه‌کنندگان این شخصیت را نمی‌شناسند.


کد مطلب: 18254

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/18254/نیازمند-وقف-مشارکتی-حوزه-فعالیت-های-قرآنی-هستیم

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir