اعلام آمادگی شورای شهر شیراز برای کمک به زلزله زدگان کرمانشاه

لیلا دودمان: مردم متناسب با تغییر نیازمندیهای منطقه زلزله زده کمک کنند

25 آبان 1396 ساعت 14:22

جمعی از فعالان اجتماعی و مدیران دستگاه‌های امدادی و اجرایی استان فارس و شهر ستان شیراز در نشستی به دعوت کمسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر به بررسی آخرین وضعیت جمع‌آوری و ارسال کمک‌های مردمی به منطقه زلزله زده کرمانشاه پرداختند.


به گزارش "حافظ نیوز" به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر شیراز، دکتر «لیلا دودمان» رییس کمیسون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر شیراز در سخنانی با بیان اینکه مردم شیراز همیشه در محبت و مهربانی به همنوعان پیش قدم بوده‌اند گفت: با توجه به اخبار و اطلاعات دریافتی از سطح شیراز و منطقه زلزله‌زده کرمانشاه به نظر می‌آید نوعی بی نظمی و نابسامانی در ارسال و دریافت کمک‌های مردمی وجود دارد.

وی با تقدیر از تلاش دستگاه‌های امدادرسان برای جمع آوری کمک‌های مردمی خاطرنشان کرد: اطلاعات و اخبار نشان می‌دهد که نیازمندی‌های منطقه تغییر یافته و از کمک‌های اولیه مثل آب و نان به مواد بهداشتی، شیر خشک و وسائل بهداشتی تغییر کرده است.

رییس کمسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر شیراز ابراز کرد: هم اکنون جمعیت هلال احمر استان فارس محموله‌های مردمی را با هواپیما و در کمتر از 3 ساعت به دست نیازمندان می‌رساند بنابراین ضرورتی برای ارسال زمینی کمک‌ها وجود ندارد.

وی به آیین نامه جذب و هدایت کمک‌های مردمی اشاره کرد و گفت: بر  اساس قانون جمعیت هلال احمر مسئولیت اصلی ارسال و توزیع کمک‌های مردمی را بر عهده دارد بنابراین توصیه می‌شود مردم کمک‌های نقدی خود را به حساب 99999 جمعیت هلال احمر واریز کنند و اقلام غیر نقدی را به پایگاه‌های این جمعیت تحویل دهند.

«رشیدی» رییس جمعیت هلال احمر شهرستان شیراز نیز گفت: هم اکنون ارسال کمک‌ها صرفا از طریق هوایی انجام می‌شود و هیچ گونه ارسال زمینی نداریم.

رییس جمیعت هلال احمر شیراز به تغییر نیازها در منطقه زلزله زده اشاره کرد و گفت: کمک‌های نقدی می‌تواند به مدیران منطقه برای ساماندهی نیازها کمک کند.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون 10 هزار مترمربع انبار مسقف در شهرک صنعتی شیراز برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی آماده سازی شده است.

به گفته رشید نیاز منطقه زلزله زده با آب و نان مرتفع شده و به اقلام بهداشتی ویژه بانوان و کودکان، شیر خشک، کنسروهای تاریخ دار و وسائل گرمایشی شامل البسه و پوشاک، بخاری های سیار و چادر صحرایی نیاز است.  


کد مطلب: 18232

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/18232/لیلا-دودمان-مردم-متناسب-تغییر-نیازمندیهای-منطقه-زلزله-زده-کمک-کنند

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir