مدیرکل آموزش‌وپرورش استان فارس:

از مدرسه و خانواده غافل شده‌ایم/ دولتمردان اعتبارات را به مدرسه برگردانند!/کشوری که اولویت نخست آن مدرسه نیست، توسعه نمی‌یابد

2 آبان 1396 ساعت 17:35

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان فارس گفت: از روزی که انقلاب کردیم از کانون مدرسه و خانواده غافل شدیم.


به گزارش "حافظ نیوز"، حمیدرضا آذری پیش ازظهر امروز در آیین تکریم و معارفه مدیران سابق و جدید اداره کل نوسازی مدارس استان فارس اظهار داشت: از روزی که انقلاب کردیم از مدرسه و خانواده غافل شدیم، دو کانونی که می‌توانست قریب به‌اتفاق آسیب‌های جامعه را کاهش دهد.
وی با بیان اینکه هر دو کانون خانواده و مدرسه با آسیب‌هایی مواجه شده است، خاطرنشان کرد: ای‌کاش روزی برسد که تمام دولتمردان با نگاه به گذشته، دوباره اعتبارات را در مدرسه و خانواده هزینه کنند.
آذری با اشاره به اهمیت بسیار کانون مدرسه اظهار داشت: دانش‌آموزی که پای به مدرسه می‌گذارد دریچه‌ای از جهان واقعیت بر او گشوده می‌شود و اگر این مدرسه کانون عشق، محبت، جوانمردی و... بود دنیا را از همین دریچه خواهد دید و اگر برعکس کانونی بود که نیازها را پاسخ نداد و در آن عشق و محبت و معلم باانگیزه و...نبود، دنیای بیرون را نیز همین‌گونه خواهد دید؛ بنابراین مدرسه کانون و بذر توسعه است.
مدیرکل آموزش‌وپرورش استان فارس افزود: کشوری که در آن معلم و مدرسه و دانش‌آموز اولویت درجه‌یک آن نباشد بدون شک ما نمی‌توانیم در آن به توسعه پایدار برسیم.
وی با اشاره به تحقیقی در مورد کشورها و رابطه توسعه‌یافتگی با تلاش برای سازندگی کشور اظهار داشت: تحقیقی در مورد 8 کشوری که پزشکان و مهندسان در آن بیشترین حقوق را می‌گیرند، انجام شده است و در این تحقیق کشورهایی در آن پزشکان بیشترین حقوق را می‌گرفتند، کشورهای توسعه‌نیافته بودند و ایران در رتبه‌بندی این 8 کشور در ردیف اول بود!
آذری ادامه داد: در 8 کشوری که مهندسین بیشترین حقوق را می‌گرفتند کشورهای ردیف اول تا هشتم توسعه‌یافته بودند که این نشان می‌دهد آنان که در راه سازندگی کشور کار می‌کنند، در راه تولید و توسعه حرکت کرده‌اند.
این مقام مسؤول همچنین گفت: باید بدانیم راه پیشرفت و خوشبختی این است که دانش آموزان را وارد مدرسه‌ای کنیم که در آن دنیا را با عشق و محبت و نشاط ببینند و به همین دلیل کسانی که در امر مدرسه‌سازی هستند آجری از توسعه کشور را بنا می‌کنند که اگر در 4 ساله اخیر خیران نبودند با مشکلات زیادی مواجه می‌شدیم.
مدیرکل آموزش‌وپرورش استان فارس با اشاره به بازدید خود از مدارس جنوب شهر اظهار داشت: دوم مهرماه امسال به جنوب شهر شیراز رفتم و سه کلاس را دیدم که دانش‌آموز در آن سرپا ایستاده بود! پس چگونه می‌توان برای این دانش‌آموز با کلاسی که سقف ندارد، شرایطی ساخت که آینده این کشور را به دست بگیرد؟
آذری همچنین با بیان اینکه مدیون خیران مدرسه‌ساز است، تصریح کرد: مقدس‌ترین کار مدرسه‌سازی است و تمام کسانی که مدرسه می‌سازند پله‌ای از پله‌های توسعه کشور را ساخته‌اند.
وی در پایان با تشکر از زحمات دست نیان مدیرکل نوسازی سابق مدارس فارس گفت: جذب خیران در چندساله اخیر در استان فارس بسیار خوب بوده است.


کد مطلب: 18082

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/18082/مدرسه-خانواده-غافل-شده-ایم-دولتمردان-اعتبارات-برگردانند-کشوری-اولویت-نخست-نیست-توسعه-نمی-یابد

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir