تحقق رشد علمی کشور با پایان نامه های مسئله محور

29 مهر 1396 ساعت 23:32

سعید زحمت کشان دبیر انجمن های علمی دانشکده این نشست را مطلوب توصیف کرد و به ضرورت آموزش نحوه صحیح تدوین و جمع آوری داده های اطلاعاتی به منظور نوشتن پایان نامه های تحصیلی در مقطع کاردانی و کارشناسی تاکید داشت .


به گزارش "حافظ نیوز"، سعید زحمت کشان دبیر انجمن های علمی دانشکده این نشست را مطلوب توصیف کرد و به ضرورت آموزش نحوه صحیح تدوین و جمع آوری داده های اطلاعاتی به منظور نوشتن پایان نامه های تحصیلی در مقطع کاردانی و کارشناسی تاکید داشت . 

در ادامه دکتر حسن مقدس زاده عضو هیئت علمی مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری و دبیر انجمن کتابداری و اطلاع رسانی ایران- شاخه فارس در مجمع عمومی دانشجویان پایان نامه دانشکده فنی ومهندسی شهید باهنر شیراز به ضرورت افزایش کیفیت پایان نامه های دانشجویی با تاکید بر مسئله محور بودن به ایراد سخنرانی پرداخت.
مقدس زاده در خصوص پژوهش های کاربردی افزود : ارتقاء آموزشی ، کسب ترفیع و پذیرفته شدن در جوامع علمی بین المللی داشتن اهداف پژوهشی مدون و مشخص با اعتماد به نفس  و تا حد امکان پرهیز کردن از ترجمه و گردآوری داده ها بدون رعایت اصول در این مقوله ، دانست .

وی در خصوص هدفمند بودن مطالعات افزود : دانشجویان باید به اندازه کافی مطالعه داشته باشند و ضمن داشتن رویکرد تحلیلی - انتقادی به داده های علمی با نگاهی واقع بینانه همیشه خود را در جریان مطالب جدید قرار دهند. 
مقدس زاده دانشجویان این دانشکده را موفق در کارافرینی و ایجاد فرصت های مناسب شغلی دانست و  به داشتن برنامه و هدف متناسب با فن و مهارت خود و کاروان علمی این دانشکده تاکید کرد.

این نشست به همت انجمن علمی معماری وشهرسازی پاراکس ، معاونت آموزشی و پژوهشی و مدیر گروه معماری و شهرسازی این دانشکده صورت پذیرفت .


کد مطلب: 18070

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/18070/تحقق-رشد-علمی-کشور-پایان-نامه-های-مسئله-محور

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir