انتقاد شدید رئیس دانشکده باهنر شیراز از توسعه بی‌رویه دانشگاه علمی- کاربردی

تلفیق فنی و حرفه‌ای با دانشگاه علمی، کاربردی بحران‌ساز است/در کارخانه‌ها دانشگاه زده‌اند اما دانشجوی فنی بیکار است!

26 مهر 1396 ساعت 14:29

رئیس دانشکده باهنر شیراز با انتقاد شدید از توسعه بی‌رویه دانشگاه جامع علمی- کاربردی، این توسعه را غیر کارشناسی دانست و گفت: تلفیق دانشگاه علمی-کاربردی با فنی و حرفه‌ای بحران‌ساز است.


به گزارش "حافظ نیوزمحمدمهدی علویان مهر ظهر امروز در حاشیه همایشی با موضوع آب، خاک و توسعه پایدار در دانشکده مهندسی باهنر با انتقاد شدید از توسعه بی‌رویه دانشگاه جامع علمی-کاربردی اظهار داشت: توسعه دانشگاه جامع علمی-کاربردی غیر کارشناسی بوده است.
وی افزود: امروز بحث تلفیق دانشکده فنی و حرفه‌ای و دانشگاه جامع علمی-کاربردی مطرح می‌شود، درصورتی‌که این بحث به صلاح نیست و برای فنی و حرفه‌ای بحران‌ساز بوده و لازم است که نمایندگان مجلس و مسؤولان مربوطه در این خصوص تأمل بیشتری به خرج دهند.
این مقام مسؤول با بیان اینکه برخی مواقع ما راه را گم می‌کنیم، خاطرنشان کرد: صنعت اگر نیاز به نیروی متخصص دارد باید به دانشکده‌های فنی و حرفه‌ای مراجعه کرده و نیروی خود را از اینجا تأمین کند، نه اینکه دانشگاه جامع علمی- کاربردی را در کارخانه‌ای تأسیس کنند و نیروی متخصص فنی و حرفه‌ای بیکار بماند، پس دانش آموختگان ما برای کار کجا بروند؟
علویان مهر با ابراز خشنودی از عدم اجازه توسعه به دانشگاه جامع علمی و کاربردی در قانون برنامه ششم توسعه، تصریح کرد: این یک نوید خوب برای مراکز فنی و حرفه‌ای است که برخی از مرکز دانشگاه جامع علمی و کاربردی تعطیل خواهد شد.
رئیس دانشکده مهندسی باهنر شیراز در بخش دیگری از سخنان خود به آمادگی این دانشکده برای ایجاد رشته آب اشاره کرد و اظهار داشت: همان‌گونه که در بحث حمل‌ونقل و ترافیک، این رشته برای نخستین بار در کشور در شیراز دایر شد، دانشکده مهندسی باهنر این امکان را دارد که با توجه به بحران خشک‌سالی و لزوم تربیت افراد متخصص در این حوزه، رشته آب را نیز راه‌اندازی کند که در این راستا به کمک نمایندگان مجلس نیازمندیم.
وی همچنین گفت: دانشکده مهندسی باهنر دارای اساتید متبحری در حوزه آب است که در حال حاضر 2 نفر از آنان بورسیه شده‌اند و امیدوارم که زمینه ایجاد رشته آب با توجه به ظرفیت‌های بالا در این دانشکده فراهم شود.
لازم به ذکر است دانشکده مهندسی باهنر شیراز دارای 5 هزار دانشجو در 30 رشته فنی است که در مقاطع کاردانی و کارشناسی دانشجوی مهارتی تربیت می‌کند.


کد مطلب: 18035

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/18035/تلفیق-فنی-حرفه-ای-دانشگاه-علمی-کاربردی-بحران-ساز-کارخانه-ها-زده-اند-اما-دانشجوی-بیکار

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir