در صحن شورای شهر شیراز مطرح شد

از دستورالعمل بحث‌برانگیز به‌کارگیری مشاوران شورا تا مساعدت مالی به خانواده یک راننده اتوبوس

11 مهر 1396 ساعت 10:25

شامگاه دیروزهشتمین جلسه علنی شورای شهر شیراز با بررسی چند دستور کار برگزار شد.


به گزارش "حافظ نیوز"، شامگاه دیروز در صحن شورای شهر شیراز دستورالعمل نحوه به‌کارگیری کارشناسان و مشاوران شورای شهر از موضوعات بحث‌برانگیز بودی که مطرح و به تصویب رسید.
سیروس پاک‌فطرت با اشاره به منع قانونی درگرفتن مشاور برای شورای شهر گفت: بودجه شورا تعریف‌شده است و امکان گرفتن مشاور با هزینه بالغ‌بر 90 میلیون تومان را نداریم ، بهتر است از مشاوران برجسته‌ای استفاده کنیم که نیازی به‌حق الزحمه نداشته باشند.
سعید بنی زمانی در خصوص این مصوبه گفت: در این آیین‌نامه هزینه‌های پرداختی به مشاوران کم است و مشاورانی که انتخاب می‌شوند با رقم بالاتری حق‌الزحمه می‌گیرند و برای مشاوره در شورا اولویتشان مالی نخواهد بود.
وی تصریح کرد: در دوره‌های قبل با مصوباتی روبرو هستیم که یک برگ کارشناسی شده ندارد، با این دستورالعمل شورای شهر از کارشناسان و مشاوران واقعی استفاده خواهد کرد.
باوجود مرکز پژوهش‌های شورای شهر و با حضور مشاور و کارشناس در شهرداری شیراز آیا جذب مشاور با هزینه‌های میلیونی برای شورای شهر شیراز ضرورت دارد؟
پرداخت مبلغ 60  میلیون ریال به خانواده آقای ابوالحسن کاویانی راننده محترم اتوبوس‌رانی در حال کما نیز تصویب شد.
اعزام دو نفر ورزشکار شیرازی برای شرکت در مراسم بزرگداشت روز دوشنبه در کشور تاجیکستان نیز از دیگر مصوبات شورای شهر بود.
تخصیص یک‌پنجم فضای تبلیغاتی در سطح شهر شیراز برای تحکیم و ترویج مفاهیم خانواده اسلامی که از مصوبات شورای چهارم بود پس از بررسی در کمیسیون فرهنگی و اجتماعی رد شد که  شهرداری شیراز می‌تواند در قالب طرح اگر نظری دارد، مطرح کند.
پیشنهاد الحاق محورهای سبک زندگی اسلامی، ایرانی، عفاف، حجاب و امربه‌معروف و نهی از منکر به تکالیف بودجه سال 96 نیز درکمیسیون فرهنگی و اجتماعی رد شد و در صحن شورای شهر نیز رأی نیاورد.
ساخت تندیس شهید محسن حججی به‌اتفاق آراء اعضای شورای شهر مصوب شد.
در پایان جلسه علی ناصری اعلام کرد: اعضای شورای شهر فردا بازدیدی از خانواده شهید اسکندری و شهیدان زمانی خواهند داشت.


کد مطلب: 17951

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/17951/دستورالعمل-بحث-برانگیز-به-کارگیری-مشاوران-شورا-مساعدت-مالی-خانواده-یک-راننده-اتوبوس

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir