چند نکته مهم درباره جوابیه سید احمدرضا دستغیب رئیس شورای شهر شیراز به مطلب "یک انتصاب نابجا؟"

9 مهر 1396 ساعت 13:41

پس از انتشار مطلب آقای کاظم فریدونی دبیر سرویس اجتماعی پایگاه خبری حافظ در این کانال خبری تحلیلی، همانگونه که در پست پیشین نیز بیان گردید آقای سید احمدرضا دستغیب رئیس شورای شهر شیراز جوابیه‌ای منتشر نمودند که عینا درج شد. اما درباره جوابیه فوق، ذکر چند نکته ضروری‌ست.


به گزارش "حافظ نیوز"، پس از انتشار مطلب آقای کاظم فریدونی دبیر سرویس اجتماعی پایگاه خبری حافظ در این کانال خبری تحلیلی، همانگونه که در پست پیشین نیز بیان گردید آقای سید احمدرضا دستغیب رئیس شورای شهر شیراز جوابیه‌ای منتشر نمودند که عینا درج شد. اما درباره جوابیه فوق، ذکر چند نکته ضروری‌ست:

پیش از پرداختن به اصل موضوع، توجه به این نکته لازم‌ است که پاسخگو بودن رئیس شورای شهر شیراز به افکار عمومی و رسانه‌ها، یک نقطه قوت در کارنامه سید احمدرضا دستغیب است. ای‌کاش بقیه مدعیان آزادی اندیشه و قلم در دولت تدبیر و امید و استانداری فارس نیز در مواجهه با نقد و منتقد، به جای رجوع به دادگاه انقلاب و نهادهای نظارتی همچون سید احمدرضا دستغیب راه گفتگو و شفاف‌سازی را در پیش می‌گرفتند. امید است در دوران استانداری اسماعیل تبادار شاهد آزادی‌های ملموس مدنی در سطح استان باشیم.

پاسخ جناب آقای دستغیب گرچه منطبق با قانون است اما به هیچ‌وجه پاسخگوی ابهامات طرح شده در مطلب محل بحث نیست. آقای دستغیب می‌گوید عضویت در شورا شغل رسمی نیست و نمایندگان پیشین هم شغل دوم داشته‌اند و اصلا منبع ارتزاق نماینده شورا از کجا باید باشد؟

جناب آقای دستغیب! اینکه برخی نمایندگان در ادوار پیشین شورا اشتباه کرده‌اند و به جای پرداختن به درد مردم مشغول برخی امور دیگر شده‌اند آیا مجوزی است تا شما نیز مشغول مدیریت صنایع پشم شیشه ایران شوید تا از اوضاع بسیار بحرانی مناطق حاشیه‌نشین شهری که رئیس شورای آن هستید نظیر مهدی آباد، سهل آباد و شریف آباد و ... بی‌اطلاع بمانید؟ برخی از نمایندگان پیش از شما در ادوار گوناگون شورا از درد مردم در این شهر بی اطلاع بودند و طول مدت حضورشان در شورا نیز هیچ تفاوتی و تغییری در حال مردم این شهر ایجاد نکرد و علت آن هم این بود که آنان نیز همانند شما علاوه بر عضویت در شورا مشغول کارهای دیگری بودند! قبول کنید رسیدگی به معضلات کلانشهری چون شیراز مجالی برای نمایندگان منصف و باوجدان باقی نمی‌گذارد تا به کارهای دیگر برسند. نه ۱۰ ماه بلکه اگر ۱۰ سال پیش از انتخابات اردیبهشت ۹۶ نیز به هیات مدیره شستا راه یافته‌اید، اینک که نماینده ۲ میلیون شهروند شیرازی در شورای شهر هستید از شما انتظار می‌رود مهمترین تکلیف خود را رسیدگی به امور مردمی بدانید که به امید رفع مشکلات عدیده‌شان به شما اعتماد کرده و رای داده‌اند و از عضویت در مناصبی که خدشه جدی بر اشراف شما به امور شهر و شهروندان وارد می‌کند خودداری کنید.

در خصوص دریافتی شما و دیگر نمایندگان محترم از شورای شهر، این ابهام به صورت جدی وجود دارد که این مبلغ دریافتی چقدر است؟ این درست است که نمایندگان محترم شورا از بابت عضویت در شورای شهر حقوق ثابت دریافت نمی‌کنند اما همین مبلغ حق‌الجلسه حضور در شورا و کمسیونها در ماه چقدر می‌شود؟ ۵ میلیون تومان؟ ۱۰ میلیون تومان؟ چرا درباره رقم دقیق یا تقریبی آن تا کنون با مردم و رسانه‌ها سخن گفته نشده است؟ آیا با همین رقم که حداقل چند برابر سطح متوسط دریافتی اقشار جامعه است نمی‌شود ارتزاق کرد تا دیگر نیازی نباشد علاوه بر سمت نمایندگی شورا در چندجای دیگر نیز پست و مقام داشت؟

در زمانه‌ای که بستن دهان منتقد به یک دغدغه برای برخی مسئولان تبدیل شده و برای تحقق آن بعضا وکیل و کارشناس حقوقی استخدام می‌کنند، بی انصافی است اگر بار دیگر از رئیس شورای شهر شیراز علیرغم همه اختلاف سلایق و عقاید، بابت سعه صدر و پاسخگویی تقدیر و تشکر نکرد...

مطلب "انتصاب نا به جا؟"
مطلب جوابیه سید احمدرضا دستغیب رئیس شورای شهر شیراز به مطلب "انتصاب نابجا؟"


کد مطلب: 17937

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/17937/چند-نکته-مهم-درباره-جوابیه-سید-احمدرضا-دستغیب-رئیس-شورای-شهر-شیراز-مطلب-یک-انتصاب-نابجا

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir