امام جمعه شیراز :

تشییع پیکر شهید حججی نشانگر اوج و دگرگونی است

8 مهر 1396 ساعت 13:20

امام جمعه شیراز به تشییع پیکر شهید حججی و حضور با شکوه مردم اشاره کرد و گفت: این یک تحول ، یک دگرگونی ، یک فراز ، یک بلند شدن و یک اوج گرفتن در زندگی اجتماعی بود که پدیدار شد.


به گزارش "حافظ نیوز"، آیت الله اسدالله ایمانی در خطبه های نماز جمعه شیراز با طرح این پرسش که چه شد یک جوان کمتر از سی سال یک کشور ، منطقه و حتی شخصیت های نخبه جهان را تحت تأثیر خودش قرار داد ؟ گفت: رهبر معظم انقلاب به این سئوال جواب گفتند اخلاص ، هر کجا اخلاص باشد آنجا عزت است ، آنجا همه چیز است.
امام جمعه شیراز افزود: عامل دوم نیت پاک ، عامل سوم کار را به موقع انجام دادن ، عامل چهارم جامعه به این کار نیازمند شدن و نیاز داشتن بود که این عوامل چهارگانه شهید محسن حججی را حجت بر جامعه قرار داد.
وی همچنین با گرامیداشت تاسوعا و عاشورا ی حسینی گفت : تاسوعا و عاشورا وظایفی را به عهده ما می گذارد که باید به این وظایف توجه لازم را داشته باشیم ، تاسوعا و عاشورا مظهر مقاومت و ایستادگی است .
آیت الله ایمانی با بیان اینکه آمریکا و اسراییل پشت ماجرای رفراندوم کردستان عراق ایستاده اند اظهار کرد : آمریکا و اسرائیل یک اهداف بلندی را دارند طی می کنند کاری ندارند اقلیم کردستان خیر ببیند یا شر ببیند ، کردها به نفعشان باشد یا به ضررشان باشد ، برای آن ها دنیا گاو شیرده است تا آنجایی که هر جا شیری هست باید دوشید.
وی ادامه داد: آنچه در اقلیم کردستان گذشت از رفراندوم با اینکه سازمان ملل ، اتحادیه عرب وهمسایگان مخالف بودند اسرائیل و آمریکا پشت سر ماجرا ایستاده بودند.
وی با طرح این پرسش که آیا اقلیمی که فردا باید برای تأمین مایحتاج زندگیش دستش به سمت این و آن دراز باشد و مسائل اساسی کشورش توسط دیگران حل و فصل شود آیا این عاقلانه بود حرکتی که انجام گرفت ؟ گفت: آمریکا و اسراییل معتقدند هر جا منفعتی است باید آن منفعت را برد حالا کردستان نابود می شود بشود برای آن ها مهم نیست ، آنان در این قضیه هدف های مهم را دنبال کردند.
آیت الله ایمانی اضافه کرد: آمریکا به دنبال این است که خاورمیانه را تغییر بدهد ، خاورمیانه را برگرداند به کشورهای کوچک ، ضعیف ، تحت الحمایه ، کشورهایی که هیچ عرضه ای از خودشان نداشته باشند و بعد بیایند در دامن ـمریکا و اسرائیل و یا فلان کشور غربی دیگر ، آن ها دنبال خاورمیانه بزرگی هستند که خودشان از 20 سال قبل طراحی کردند و حالا با اقلیم کردستان آن را پیگیری کردند.


کد مطلب: 17933

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/17933/تشییع-پیکر-شهید-حججی-نشانگر-اوج-دگرگونی

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir