رئیسه کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی:

استان فارس در صدر صدمات خودروهای به اصطلاح ملی/ مسئولان بی تفاوت دستشان به خون آلوده است/ دیوان محاسبات توضیح دهد درآمد ۸۶۰ میلیارد دلاری دولت‌های نهم و دهم کجا هزینه شد؟/ اتمام حجت برای تعیین تکلیف بیمارستان تامین اجتماعی شیراز

4 مهر 1396 ساعت 16:18

نماینده اصلاح طلب مردم شیراز و عضو هیئت رئیسه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی در جلسه علنی امروز مجلس در سخنانی مهم با انتقاد از وضعیت جاده ها و تصادفات در کشور از دیوان محاسبات خواست که در صحن علنی مجلس درباره هزینه‌کرد ۸۶۰ میلیارد دلاری دولت‌های نهم و دهم توضیح دهد؛ او حرف های مهمتری هم زد.


به گزارش "حافظ نیوز"، بهرام پارسایی با تسلیت شهادت امام حسین(ع) الگوی آزادی و حریت، تبریک هفته دفاع مقدس وتبریک سال تحصیلی جدید به فرهنگیان ودانش آموزان گفت: تذکر اول متوجه همه مسئولین مرتبط با تصادفات وحشتناک کشور است که اخیرا مقام معظم رهبری بر رسیدگی به آن تاکید فرمودند.
وی تصریح کرد: آمار تکان دهنده روزانه بیش از ۴۵ کشته و سالانه بیش از ۳۳۰ هزار مصدوم و معلول و بی سرپرست شدن بیش از ۱۰ هزار خانوار، افزایش چند ده هزار نفری کودکان یتیم و دیگر تبعات اجتماعی و خسران ده هزار میلیاردی، حاصل ائتلاف جاده‌های نا امن و عرابه های مرگ صنعت خودروی به اصطلاح ملی است ،که با قیمت چند برابری به مردم تحمیل می شود و متاسفانه استان فارس در صدر این صدمات قرار دارد.
عضو هیئت رئیسه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی ابراز داشت:چه نیازی به دشمن خارجی است وقتی تاوان تصادفات به اندازه جنگی تمام عیار است و متاسفانه عزمی جدی در پایان دادن به این جنگ خانمان سوز وجود ندارد.
سخنگوی فراکسیون امید با بیان اینکه به جاده ها وخودروهای مرگ آفرین، آلودگی های کشنده کلان شهرها ،سوء مدیریت در برگزاری اردوهای مختلف از جمله اردوی دانش آموزان نخبه درجاده های بی بازگشت را نیز اضافه کرد، اظهار داشت: جشن هرساله مهرماه با جای خالی صدها یار دبیرستانی که بی گناه، خزان عمرشان در تصادفات رقم زده می شود، توام می شود.
پارسایی با خطاب قرار دادن مسئولین ادامه داد: بی شک دستان هر مسئولی که در پایان دادن به این فجایع کوتاهی نماید به خون این هموطنان آغشته است و تا کی احساس مسئولیت‌های ما در شعار، گوش فلک را کر کند و کی جامه عمل می پوشاند.
عضو هیئت رئیسه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس در ادامه دیوان محاسبات را خطاب قرار داد و اظهار داشت:پرسش جدی اینجانب از دیوان محاسبات کشور این است که در صحن علنی مجلس توضیح دهند درآمد بیش از ۸۶۰ میلیارد دلاری دولتهای نهم و دهم کجا هزینه شده که جاده‌هایمان همان جاده ها و خودروهایمان همان پراید است، آیا این است عزت ملی ما.
این نماینده اصلاح طلب مجلس در تذکر به وزیر رفاه و سازمان تامین اجتماعی نیز بیان داشت: حق کارگران زحمت‌کش نه ضرب و شتم و بازداشت است که حق آنها استفاده از خدمات رفاهی و به ویژه درمانی است.
پارسایی گریزی هم به پرونده بیمارستان ۳۲۰ تختخوابی تامین اجتماعی شیراز زد و یادآور شد: پرونده بیمارستان ۳۲۰ تخت خوابی تامین اجتماعی شیراز با وجود آمادگی فاینانسور در عقد قرارداد، بیش از ۱۸ ماه است که همچنان با کارشکنی های شائبه برانگیز مواجه است .
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی افزود: هر مدیری در مخالفت با خدمت به جامعه کارگری و جذب سرمایه خارجی که از اولویت‌های دولت است، اقدام کند بدون تعارف باید جای خود را به مدیران دلسوز و همراه دولت دهد تا در سیاست‌های دولت اخلال ایجاد نشود.
وی در پایان تاکید کرد:اگر تا ده روز آینده وضعیت بیمارستان تامین اجتماعی شیراز تعیین تکلیف نشود مسئولین مربوطه باید پاسخگوی کارشکنی های خود در کمیسیون اصل ۹۰ باشند.


کد مطلب: 17915

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/17915/استان-فارس-صدر-صدمات-خودروهای-اصطلاح-ملی-مسئولان-بی-تفاوت-دستشان-خون-آلوده-دیوان-محاسبات-توضیح-دهد-درآمد-۸۶۰-میلیارد-دلاری-دولت-های-نهم-دهم-کجا-هزینه-اتمام-حجت-تعیین-تکلیف-بیمارستان-تامین-اجتماعی-شیراز

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir