رئیس کمیسیون حقوق شهروندی شورای شهر شیراز:

شهرداری ملک شخصی هیچ کس نیست/ پیگیر درخواست ها و شکایات مردم عزیز خواهم بود

27 شهريور 1396 ساعت 4:22

احمد تنوری، رئیس کمیسیون حقوق شهروندی شورای شهر شیراز در نطق پیش از دستور جلسه امروز از مسائل مهمی پرده برداشت.


به گزارش "حافظ نیوز"، احمد تنوری عصر امروز در صحن شورای شهر شیراز و در نطق پیش از دستور جلسه اظهار داشت: اطلاعاتی در رابطه با نحوه عملکرد و هزینه‌تراشی‌های غیرضروری از محل درآمد شهرداری به‌واسطه مصوبات دوره قبل شورای اسلامی یا از طریق ارتباطات پیدا و پنهان سیاسی انجام پذیرفته که جای بسی تأسف دارد.
وی ادامه داد: کسانی که نمایندگان مردم بودند از محل درآمد و بودجه شهرداری تحت عنوان کمک، حمایت، مساعدت و غیره به برخی افراد و جریانات مثلاً فرهنگی مطبوعاتی پرداخت‌ نموده‌اند که ازجمله این موارد می‌توان به کمک به انتشار نشریه‌ای اشاره کرد که مملو از توهین و اهانت به دولت تدبیر وامید و حامیان دولت است.
رئیس کمیسیون حقوق شهروندی شورای اسلامی شهر شیراز تأکید کرد: شهرداری شیراز ملک شخصی هیچ‌کس نیست و همه بدانند که شورای پنجم به‌هیچ‌عنوان همانند شورای قبل نسبت به هزینه کرد بودجه‌های عمومی منفعل نخواهد بود.
تنوری افزود: خود را متعهد می‌دانم به شکایات مردمی با دقت تمام رسیدگی نموده و تا پیگیری کامل و رفع مشکل و تعیین تکلیف درخواست‌ها پاسخگوی مردم عزیز باشم.
این عضو شورای شهر در توضیح عملکرد سه هفته گذشته کمیته بررسی درخواست‌های مردمی و پیگیری شکایات شورا گفت: طی این مدت به 40 مورد شکایت مردمی رسیدگی شده است.
وی عمده درخواست و شکایات مردمی را درزمینهٔ های شغلی، تملک ملک، تغییر کاربری، بهداشت، تخلفات ساختمانی، سد معبر، مساعدت مالی و جمع‌آوری متکدیان و معتادین خیابانی از سطح شهر به‌ویژه از محلات شهرداری منطقه تاریخی فرهنگی شیراز عنوان کرد.
این عضو شورای شهر شیراز تصریح کرد: شهرداری‌های مناطق 2،3،4،5 و سازمان میدان‌ها همکاری و تعامل اثرگذاری با کمیته پیگیری شکایات شورا داشتند اما برخی سازمان‌ها ازجمله سازمان قطار شهری شیراز همکاری لازم را با این کمیته نداشتند.
تنوری بابیان اینکه کمیسیون حقوق شهروندی برای اولین بار در شورای شهر شیراز شکل گرفت، افزود: طی این مدت به برخی مشکلات تضییع کننده حقوق عموم شهروندان، بررسی حضوری از برخی مناطق شیراز، بررسی نحوه خدمات‌دهی برخی سازمان‌های شهرداری و تطبیق این امور با اولویت حفظ حقوق شهروندی، ایجاد فضای تعامل با سازمان‌های موردنظر جهت حفظ حقوق شهروندی، بررسی مقدمات وضعیت اجتماعی شهروندان شیرازی پیرو سایر ادیان قیدشده در قانون اساسی با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخته شده است.


کد مطلب: 17860

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/17860/شهرداری-ملک-شخصی-هیچ-کس-نیست-پیگیر-درخواست-شکایات-مردم-عزیز-خواهم

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir