استاد دوره های خط امام(ره):

دشمن به دنبال نفوذ در سیستم تعلیم و تربیت کشور است/ ایمان و تقوی، اساسی ترین اصل مهم اخلاق تشکیلاتی است

23 شهريور 1396 ساعت 15:15

استاد دوره های خط امام (ره) با بیان اینکه دشمن به دنبال نفوذ در سیستم تعلیم و تربیت کشور است گفت: ایمان و تقوی، نخستین و اساسی ترین اصل مهم اخلاق تشکیلاتی است.


به گزارش "حافظ نیوزروح الله امینی در دوره تربیتی، تشکیلاتی شهید علی اکبر پیرویان ویژه کادر ناحیه بسیج دانشجویی فارس و مسئولان دفاتر بسیج دانشجویی این استان با اشاره به اصول کار تشکیلاتی اظهار داشت: در کار تشکیلاتی باید اخلاق مدار عمل کرد.
وی با بیان اینکه دشمن به دنبال نفوذ در سیستم تعلیم و تربیت کشور است افزود: باید مراقب بود که نظام تعلیم و تربیت در راستای نظام سلطه حرکت نکند و در این راستا نیاز به برنامه است.
استاد دوره خط امام (ره) در ادامه با اشاره به اخلاق تشکیلاتی، نخستین و اساسی ترین اصل مهم آن را ایمان و تقوی برشمرد و تصریح کرد: اخلاص عمل، کنارگذاشتن منیت ها، کار را درست، کامل و باکیفیت انجام دادن، نظم، پیشتازی علمی و عملی و ...از دیگر ویژگی های اخلاق تشکیلاتی است.
امینی با بیان اینکه انسان ها نباید در نظام تربیتی، تک بعدی پرورش یابند ادامه داد: در کنار ابعاد دینی، بعدهای سیاسی، اجتماعی، بصیرتی و...نیز باید تقویت شود.
این استاد دانشگاه بر ایجاد اتاق فکر در تشکیلات و اندیشیدن تاکید و خاطرنشان کرد: در کارها و تشکیلات نیاز به نقشه راه و نیازسنجی است.
امینی با تاکید بر مطالعه و اهل مطالعه بودن گفت: با مطالعه می توان مرجعیت فکری در تشکیلات را افزایش داد.
وی بیان داشت: در کارهای تشکیلاتی نباید خلاف شرع، عقل و عرف عمل کرد.
در این کارگاه که با پرسش و پاسخ همراه بود، مسئولان دفاتر بسیج دانشجویی استان فارس و کادر این ناحیه به بیان نظرات و پیشنهادات خود در مورد اخلاق تشکیلاتی پرداختند.
 


کد مطلب: 17817

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/17817/دشمن-دنبال-نفوذ-سیستم-تعلیم-تربیت-کشور-ایمان-تقوی-اساسی-ترین-اصل-مهم-اخلاق-تشکیلاتی

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir