مدیر حوزه های علمیه فارس:

آیا باید اجازه داد دشمن در خانه با ما درگیر شود؟/غیر از مسیر اهل‌بیت (ع) تمام مسیرها انحرافی است

21 شهريور 1396 ساعت 2:31

مدیر حوزه‌های علمیه تحت اشراف نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در استان فارس با اشاره به رشادت‌های مدافعان حرم گفت: آیا باید دست روی دست بگذاریم که دشمن در خانه خودمان با ما درگیر شود؟


به گزارش "حافظ نیوز"، حجت‌الاسلام حسین ایمانی در اجتماع بزرگ مدافعان حرم در آئین میثاق با ولایت (یادبود شهید حججی) با اشاره به ابعاد مختلف دین اسلام اظهار داشت: عمده انحرافات در مسائل دینی به این سبب بوده که همیشه یک جنبه از دین را برجسته کردند و در همان جنبه نیز با ضعف‌هایی مواجه بوده‌اند.
وی افزود: خیلی از صحابه درک درستی از اسلام نداشتند به همین سبب پس از شهادت پیامبر شعارشان «حسبنا کتاب الله» شد که این شعار، شعار خوبی بود اما برداشت‌ها به دلیل بی‌توجهی به علم اهل‌بیت (ع) برداشت‌های درستی نبود.
ایمانی اضافه کرد: آن‌هایی که به «حسبنا کتاب الله» بدون توجه به اهل‌بیت (ع) توسل کردند در ابتدایی‌ترین مسائل اسلام دچار شک و تردید شدند به‌نحوی‌که خدای متعال را بر روی تخت سلطنت فرض کردند.
مدیر حوزه‌های علمیه تحت اشراف نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در استان فارس با بیان اینکه برای یافتن راه درست باید به قرآن عمل کرد و بنا به سفارش اهل‌بیت (ع) نباید در عمل به قرآن دیگران بر ما پیشی بگیرند، اظهار داشت: ابتدایی‌ترین قواعد زندگی در قرآن آمده است به‌طوری‌که خدای متعال حتی نسبت به کم‌فروشی نیز تذکر می‌دهد.
ایمانی همچنین گفت: عمل به قرآن به‌تنهایی امکان ندارد و باید از مفسر واقعی آن مفاهیم قرآنی دریافت شود.
وی با بیان اینکه علم واقعی علم به معارف اهل‌بیت (ع) است، ادامه داد: معرفت اهل‌بیت باعث می‌شود که فساد و بدی‌های ما اصلاح شود.
ایمانی در ادامه با عنوان اینکه کژی‌هایی که در جامعه اسلامی می‌بینیم به دلیل نوع رفتار انسان‌ها است، اضافه کرد: انسان باید نسبت به برادر مؤمن خود احساس مسؤولیت داشته باشد.
وی با اشاره به اینکه در این زمانه تمام عالم با تمام امکانات واردشده که اسلام اصیل و همه‌جانبه و ناب محمدی را به هر نحوی که شده از بین ببرد، خاطرنشان کرد: ما باید خود را در حصن حصین یعنی قرآن و اهل‌بیت (ع) حفظ کنیم.
ایمانی با بیان اینکه در لشکر یزید حافظ قرآن بود و عدم فهم و درک نسبت به امام زمان باعث شد یزیدی شوند، افزود: شناخت امام زمان یعنی اینکه قدم در جای پای اهل‌بیت (ع) گذاشتن نه اینکه پس از مجلس وعظ راه خود را ادامه دهیم.
مدیر حوزه‌های علمیه تحت اشراف نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در استان فارس در ادامه با بیان اینکه اسلام یک دین صد در صد اجتماعی است، اظهار داشت: تا وقتی‌که جامعه ما اسلامی نشود پیشرفت‌های مادی اثرگذار نیست و باعث انحرافات بیشتر خواهد شد.
وی با بیان اینکه دشمن تمام‌قد آمده به اسلام ضربه بزند، افزود: اسلام وهابی جنبه اجتماعی ندارد و اگر بگویی جایگاه ظالم و مظلوم کجاست می‌گوید نمی‌دانم.
ایمانی افزود: امروز وقتی‌که یک نظام قدرتمند اسلامی همچون نظام جمهوری اسلامی ایران با جنبه‌های اجتماعی اسلام رشد کرده و ثمر داده به انحای مختلف می‌خواهند به آن ضربه بزنند.
وی ادامه داد: دعوای غرب با کشور ایران فقط به خاطر جمهوری اسلامی نیست، بلکه به خاطر این است که اسلام واقعی با گوشت و پوست ایرانی‌ها ممزوج شده است.
ایمانی با بیان اینکه این اسلامی که امروز به دست ما رسیده خون هزاران انسان شریف پای آن ریخته شده است، اضافه کرد: در این روزگار که تمام لوازم آسایش برای جوانان فراهم است جوانانی از این زندگی دست برداشته و از حرم اهل‌بیت (ع) دفاع می‌کنند که این نشان از اجتماعی بودن اسلام دارد.
مدیر حوزه‌های علمیه تحت اشراف نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در استان فارس خاطرنشان کرد: برخی استدلال می‌کنند که چرا ما باید در خارج از کشور با دشمن بجنگیم که باید در پاسخ به آن‌ها گفت آیا ما حتماً باید بنشینیم دشمن بیاید در خانه آن‌وقت با او درگیر شویم؟ کدام عقل سلیم این را به ما می‌گوید؟
ایمانی افزود: می‌خواهند اجتماعی بودن را از اسلام بگیرند که فقط نماز بخوانیم و روزه‌بگیریم و حج هم برویم اما کاری به مسائل جامعه و اجتماع نداشته باشیم.
وی در پایان نیز اظهار داشت: برای تعالی جامعه اسلامی چراغ ما اهل‌بیت (ع) و غیر از مسیر اهل‌بیت تمام مسیرها انحراف است.


کد مطلب: 17798

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/17798/آیا-باید-اجازه-دشمن-خانه-درگیر-شود-غیر-مسیر-اهل-بیت-ع-تمام-مسیرها-انحرافی

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir